בארץ

עידית סילמן: "בכוונתי לחזק את יכולות התביעה כנגד עבריינים סביבתיים"

בדברים שנשאה בכנס "סביבה 2050" אמרה השרה עידית סילמן: "קשה להתעלם מכמויות הפסולת המושלכת באופן לא חוקי בשטחים הפתוחים, בשולי דרכים, בשדות חקלאיים. פסולת זו יוצרת מפגעים, גורמת לזיהום סביבתי ואף מהווה סכנה לבריאות הציבור"
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, פתחה היום (ג') את כנס סביבה 2050 שהתקיים במלון הילטון בתל אביב. בכנס משתתפים גורמי מקצוע מהמשרד, בהן גם מנכ"לית המשרד היוצאת, גלית כהן; סמנכ"לית בכירה לרישוי עסקים ותעשיות, שולי נזר; סמנכ"ל בכיר לתכנון מדיניות ואסטרטגיה, יובל לסטר, וגורמי מקצוע נוספים.
בדברים שנשאה אמרה השרה עידית סילמן: "קשה להתעלם מכמויות הפסולת המושלכת באופן לא חוקי בשטחים הפתוחים, בשולי דרכים, בשדות חקלאיים. פסולת זו יוצרת מפגעים, גורמת לזיהום סביבתי ואף מהווה סכנה לבריאות הציבור. פסולת זו צריכה להיות מטופלת ומוסדרת ועלינו לראות בה משאב ולא מטרד. המשרד גיבש פעמים רבות מדיניות פסולת ששמה לה למטרה לצמצם באופן משמעותי את הטמנת ופשיעת הפסולת בישראל. עכשיו, ברור לכולם שמה שחסר זה עשייה בשטח ויישום של הדברים הנכונים והרלוונטיים מתוך אסטרטגיות שכבר גובשו, אחת הראיות הבולטות לכך היא המחסור במתקני קצה, מתקנים מתקדמים וחדשניים, בקדנציה זו, הגיע הזמן למעשים וליישום, בכוונתי לקדם מכרזים בתחום יחד עם חברנו מהחשב הכללי ומאגף תקציבים. שותף מרכזי שלנו למאמץ ליצירת שינוי בשטח הוא השלטון המקומי ושם נשים דגש. לא נוכל ליצור את השינוי הנדרש בשוק הפסולת מבלי שנשלב ידיים עם הרשויות המקומיות הלכה למעשה".
 
עוד אמרה: "משבר האקלים הוא חלק מהמציאות היום יומית שלנו וההיערכות לשינוי האקלים היא בוודאי קשורה באופן הדוק גם לרשויות המקומיות. ובשנים האחרונות אנו עדים גם כאן בישראל ליותר ויותר גלי חום קיצוניים, אירועי שריפות, עליה באירועי בצורת ומגמות אלו צפויות להחריף. בכוונתי לקדם ולהביא לאישור הכנסת את חוק האקלים. היום אנחנו מבינים שהאתגרים הסביבתיים שלנו הם חלק ממשבר גלובלי. שינוי האקלים אינו דאגה מופשטת ורחוקה מהעין, אלא מציאות קיימת ומאיימת".
בנושא חיזוק הקשר ועבודה שוטפת עם השלטון המקומי, השרה אמרה: "בכוונתי לפעול לשיפור מנגנוני העבודה של המשרד תוך הידברות עם השלטון המקומי, ולא רק בתחום הפסולת. הרשויות הן הכוח בשטח. הן נמצאות בממשק השוטף והיומיומי מול התושבים והסביבה המקיפה אותן ומשפיעה על איכות חיינו. לכן חשוב שלמשרד להגנת הסביבה יהיו כלים אפקטיביים לעבוד עם הרשויות המקומיות לשיפור מצב הסביבה עבור התושבים. כדי לשמור על המשילות והריבונות הסביבתית, ולהילחם בעבריינות סביבתית עלינו לחזק את יכולות הפיקוח, האכיפה וההרתעה שלנו. בין היתר על ידי שמירת שרשרת האכיפה במשרד. בכוונתי לעשות ככל יכולתי למען חיזוק המשטרה הירוקה ולחזק אותה כמו גם את יכולות התביעה של המשרד כנגד עבריינים סביבתיים וליצור שיתוף פעולה הדוק עם כלל מערכות האכיפה שיביאו ליעלות מערכתית ויהפכו את העבריות הסביבתית ללא כדאית".
עוד אמרה סילמן:  "נושא נוסף שקרוב מאוד לליבי הוא הגנה על הים ועל הטבע הישראלי. אלו נכסים השייכים לכלל הציבור ומחובתנו לעשות כל מה שניתן כדי לשמור עליהם. גם כאן, כפי שהוזכר בהסכמים הקואליציוניים, נקדם את חוק התלמ"ת, למוכנות ותגובה לזיהום ים, נקדם תוכניות לשמורות טבע ימיות במים הכלכליים של ישראל ותוכנית פעולה וחקיקה לשמירה על המגוון הביולוגי".
בתחום החינוך הסביבתי, אמרה השרה: "נמשיך לחזק ולשמור על שיתופי פעולה עם ארגוני הסביבה, לקדם באופן זה את מורשת ישראל ואהבת הארץ. בקרוב נקיים מפגש עם נציגי והנהלות תנועות הנוער ששותפים לעשייה ואנו נלך ונרחיב שיתוף פעולה זה. בני דור ה-Z מעורבים בתחומי הצדק האקלימי ואיכות הסביבה הם שותפים עצומים לפעילות שמירה והגנה על הסביבה. הנוער והצעירים הם משאב חשוב ומרענן ותפקידנו לתמוך ולהוות עוגן עבורם. אני בונה על הנוער שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה