בארץ

אריה דרעי מחוץ לממשלה: בג"ץ בהכרעה דרמטית

בג"ץ בהכרעה דרמטית: בש"ס מתקוממים נגד הפסיקה ומחשבים צעדים. דרעי ספון בביתו ברחוב הקבלן ונועץ עם מקורביו. על הפרק: ערוץ עוקף בג"ץ. הבעיה: ייקח זמן ותהליך כאשר בתקופה זו דרעי יהיה מחוץ לממשלה
דוד זולדן |  1
אסתר חיות, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בג"ץ בהחלטה דרמטית על המשך ממשלת נתניהו השישית, כאשר פסל את השר דרעי מלהמשיך ולכהן. על הפרק: איומים בעזיבת ש"ס את הקואליציה.
יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מגיבה להחלטת בג"ץ הפוסלת את דרעי לכהן כשר בממשלה: "החלטת בג״צ מתבקשת כי מדובר בחוסר סבירות קיצוני למנות עבריין חוזר להיות אחראי על הקופה הציבורית. נתניהו חייב לפטר אותו מיד. ישראל נמצאת תחת מתקפה של פושעים שמנסים לשנות את החוקים כדי שיתאימו לדרכיהם העברייניות. בג״צ פסק על פי החוק, הדין ובשם הצדק. אנו צפויים לימים קשים בהם צפויה מתקפה חסרת תקדים על הדמוקרטיה הישראלי, הציבור הישראלי כולו חייב להתייצב ולהגן בגופו על המוסדות שמבטיחים חופש, שוויון ומנהל תקין".
דרעי כבר הבהיר בשיחות סגורות שגם אם בג"ץ יפסול אותו הוא לא יתפטר: "האחריות היא על נתניהו, הוא צריך לפתור את הבעיה הזאת". נציגי ש"ס שהילכו אימים על שופטי בג"ץ מאמש נדרשו לא להתראיין עד הודעה חדשה.
את הדברים אמר דרעי לאחר שהבין כי גם בליכוד נותרו חסרי אונים נוכח הכרעת בג"ץ. דרעי כבר נערך לאפשרות שיהיה חבר בקואליציה מבלי להתמנות לשר אם וכאשר הניסיונות לעקוץ את בג"ץ יעלו על מוקש.
 
ההצעה שעלתה בליכוד היא לבטל את עילת הסבירות אלא שכל ניסיון של מהלך כזה עשוי לקחת זמן ותהליך. מנגד, ראש הממשלה נתניהו לא מתכוון להפר את פסיקת בג"ץ ולכן יו"ר ש"ס והאיש החזק ביותר לצדו של נתניהו עלול להישאר תקופה משמעותית מחוץ לממשלה.  האם תתעורר בש"ס מחאה בעקבות ההחלטה? האם הליך עוקף בג"ץ אפשרי? דרעי יצטרך לבדוק את כל האופציות ולהחליט לאיזה ערוץ הוא פונה והאם המבול אחריו או ששלמות הקואליציה תישמר גם אחרי הפסיקה הדרמטית של בג"ץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למכור
    גיזוס 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרעי וקרעי שני כלבים
    סגור