בארץ

מי יחליף את דרעי במשרד הפנים והבריאות?

בפני נתניהו עומדת הזדמנות לסגור חשבון עם המתמרדים בליכוד ולפצות בתיק יוקרתי אולם נתניהו עשוי גם לשלוף מועמדים חיצוניים - טכנוקרטיים 
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בגלל המשפט שמתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, סמכויות השרים שניתנו לאריה דרעי לא יועברו אליו בעקבות החלטת בג"צ והוא יצטרך להחליט על מינוי מהיר לשר הפנים ושר הבריאות במקומו של דרעי.
לפי התקנון כאשר חבר ממשלה מתפטר או מפוטר, התפקיד המיניסטריאלי עובר באופן טבעי לידיו של ראש הממשלה עד אשר ימונה מחליף ויאושר בממשלה ובכנסת. אלא  שראש הממשלה בנימין נתניהו מוגבל לקחת לעצמו את תפקידי השרים מאחר ומתנהל מולו הליך פלילי בבית המשפט.
 
נתניהו צפוי לשקול מינויים חיצוניים טכנוקרטיים כפי שייחל ערב הקמת ממשלתו הראשונה ב-96. האופציות העומדות בפני נתניהו הוא מינוי של דרעי בתור ראש ממשלה חליפי, אלא שמהלך כזה יגרור השבעה חדשה של כל הממשלה ולא בטוח שנתניהו יסכים להיגרר להרפתקה הזו. מאידך, דרעי עשוי לא לוותר לנתניהו אם הוא יראה במינוי הזה גם אם הוא זמני יעד מוצהר לפחות כפתרון בטווח המידי. 
גם ח"כ משה ארבל, שמונה בתור סגן משרד הפנים ומשרד הבריאות, ייאלץ להתפטר מתפקידיו מידית עקב פיטורי דרעי מתפקידי השרים הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה