בארץ

מיקי זוהר בהצהרה מפתיעה: "אין צורך בחוקים"

דרעי בהלם. יו"ר ש"ס לא ציפה ממיקי זוהר להתנגד לחוק השרוולים בכותל שכבר מעורר סערה בקרב החוגים הליברלים
דוד זולדן |  2
מיקי זוהר, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר מפתיע את יו"ר ש"ס אריה דרעי ומביע התנגדות פומבית לחוק השרוולים בכותל: "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".
הדברים של זוהר באים בעקבות המהלך של יו"ר ש"ס אריה דרעי שמאיץ בנתניהו ובקואליציה לחוקק בהקדם את "חוק הכותל", שיעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה במטרה להקדים את הדיון שייערך בבג"ץ ביום רביעי הקרוב. 
 
על פי הצעת החוק, יחול איסור על עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות המתפללים, הכנסת תפילין או ספר תורה לעזרת נשים. עוד מציע החוק כי המנהג בכותל יהיה לפי מועצת הרבנות הראשית, ורב הכותל שימונה על ידי שר הדתות יכריע כשתתעורר מחלוקת. המפר את ההוראות הללו יסתכן בהרחקה מהמקום ומאסר של שישה חודשים או קנס של 10 אלף שקלים.
ח"כ גלעד קריב שמזוהה עם נשות הכותל לתקף את המהלך: ״שמה האמיתית של הצעת החוק צריך להיות: 'הרצחת וגם ירשת?'. הפוליטיקאים החרדים מסכלים את יישום מתווה הפשרה ההיסטורי בכותל וגם דורשים להעניק לרבנות הראשית מונופול דורסני באתר הקדוש. אם נתניהו מעוניין לראות תמונות של נשים מושלכות לתא המעצר במדינת העם היהודי כי הן מתפללות עם טלית הוא מוזמן לקדם את הצעת החוק השערורייתית הזו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דרעק,סתכל במראה,אתה הופך לשד.הטינוף מחלחל לאיבר החשוב ב (ל"ת)
    גנב בן שקרן 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עברינים בעד חוקים
    ד"ר אייליג ישראל 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יתכן שעברין מורשע, גנב שישב בכלא, יהיה מעורב בחוקים אשר מפלגים את העם. אני מציע לא להכניס גנב זה לבתי כנסת המאמינים בקטע לא תגנוב. לאדם כזה אין מקום בכול בית כנסת במדינה ובעולם ג נ ב מ ו ר ש ע
    סגור