בארץ

החוק לביטול חוק ההתנתקות עבר בוועדת שרים לחקיקה

18 שנים אחרי תכנית ההתנתקות מעזה וצפון השומרון היום עבר החוק בוועדת שרים לחקיקה לאחר ניסיונות קודמים להחיותו מחדש. יוזמי החוק הם חבר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת ההתיישבות אורית סטרוק
דוד זולדן | 
עצרת זיכרון גוש קטיף (צילום Gershon Elinson/Flash90)
החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יאפשר להחזיר את חופש התנועה לישראלים ביישובי צפון השומרון: גנים כדים חומש ושא-נור, שנעקרו בתכנית ההתנתקות ב- 2005 יחד עם יישובי גוש קטיף.
מהציונות הדתית נמסר: "זהו יום חשוב שבו ממשלת הימין מזיזה את הספינה ותומכת התיישבות. הממשלה קבעה שיש למדינת ישראל אינטרס שלימוד התורה בחומש ימשך ויוסדר".
 
ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר כי "חוק ההתנתקות הוא כתם שחור בספר החוקים של מדינת ישראל ולא פחות מזה הוא אות קלון על מערכת המשפט הישראלית שאיפשרה לקרות לזה ללא היסוס. אותה תכנית מתועבת עקרה אותנו מאדמתנו, הביאה אלינו עד ימים אלו טילים ואיום טילים ללב הארץ".
עוד ציין נאמן כי: "בצפון השומרון, צה"ל שולט בשטח, וישיבת חומש ותלמידיה מגנים בחירוף נפש על האזור כבר 16 שנה. אין סיבה שאזרחים לא יוכלו למלא את החלל ולהסיר את האפרטהייד הזה על חבל ארץ זה. מחר, כ"ב שבט, יצוין בבתי הספר יום מורשת גוש קטיף, אין תזמון טוב מזה למחוק את החוק הזה מספר החוקים של מדינת ישראל, לפחות בנוגע לצפון השומרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה