בארץ

קק"ל קיימה טקס לזכר יהודי צרפת שנספו בשואה

כ-80,000 מיהדות צרפת נרצחו בשואה על הגרמנים ומשתפי הפעולה שלהם, כרבע מהקהילה היהודית של המדינה לפני המלחמה
מערכת ice | 
הטקס (צילום יואב לין)
קק"ל קיימה טקס לזכר 80,000 נספי השואה מקרב הקהילה היהודית בצרפת, בהשתתפות משלחת בכירים מצרפת שנחתו בארץ.  הטקס התרחש באנדרטה לזכר גירוש יהודי צרפת, שנמצאת ביער רוגלית ליד נוה מיכאל.  בטקס השתתפו שגריר צרפת בישראל אריק דנון,  יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, נשיא קק"ל צרפת דר' רוברט זבילי, שליח ראשי של קק"ל בצרפת דניאל בנלולו, נשיא הקונסיסטואר אלי קורשיה, הרב הראשי של צרפת חיים קורשיה, נשיא עמותת שארל דה גול וקונסול צרפת בישראל מתיו קובל. 
 
סיפור הגירוש של יהדות צרפת מתחיל ביולי 1942 כאשר החלה משטרת צרפת במעצרים המוניים של יהודי פריז. המשטרה ריכזה את היהודים במחנות ריכוז באזור פריז ומשם נשלחו ברכבות למחנות השמדה. בנובמבר 1942 כבשו הגרמנים גם את אזור משטר וישי והמשיכו לעצור יהודים ולשלחם להשמדה. בסוף 1944 שוחררה כמעט כל צרפת. עד אז הספיקו הגרמנים ומשתפי פעולה צרפתיים לשלוח למחנות ההשמדה כ-80,000 יהודים, שהיוו כרבע מיהדות המדינה לפני המלחמה.
כיום, באתר רוגלית קיימת אנדרטה בצורת קיר זיכרון מעוגל המוקדש ל-80,000 הקורבנות מצרפת. על הקיר צילומים של תעודות המשלוח, רשימות שמיות של 80,000 היהודים מצרפת שנשלחו למוות במחנות ההשמדה ותצלומים מצמררים. האנדרטה הוקמה ביוזמתו של סרז' קלרספלד, שהיה אז נשיא ארגון "הבנים והבנות של קרבנות השואה היהודים מצרפת".
יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה -לוסקי: "החיבור בין הקהילה היהודית בצרפת למדינת ישראל הוא חיבור בל ינתק. האנדרטה כאן, שמנציחה את זכרם של 80,000 הנספים מיהדות צרפת, היא פרי שיתוף הפעולה של קק״ל ישראל וקק"ל צרפת. לקק"ל חלק משמעותי בהקמת המדינה, בגאולת הקרקע, בהכשרת יישובים חדשים ובקליטת עלייה, ויש לנו חובת זיכרון. הקמנו מספר גדול של אנדרטאות להנצחת הגבורה והזיכרון לזכר קהילות יהודיות שונות וחסידי אומות העולם, כולל אתר זה. כולי תקווה שהנצחת זכרונם של הנספים ברחבי הארץ יתן לכולנו תזכורת - לזכור ולא לשכוח, ולומר לעולם לא עוד״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה