בארץ

המספרים מטרידים: מאות ילדים טבעו בעשור האחרון

לקראת פתיחת עונת הרחצה, ארגון בטרם יוצא עם נתונים לגבי מספר הטביעות של ילדים בעשור האחרון. הארגון מוסיף הנחיות להורים למניעת טביעה 
מערכת ice | 
בריכה (צילום freepik)
על פי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" בעשור האחרון טבעו למוות 147 ילדים בתקופת עונת הרחצה. עוד עולה מהנתונים כי למעלה מ- 40% ממקרי התמותה הם של פעוטות בגילאי 0-4, ויותר מ- 50% מהטביעות שהתרחשו בים היו של בני נוער בגילאי 15-17. כשבוחנים את מקום הטביעה, למעלה מ- 65% מהטביעות התרחשו במרחב הציבורי, ים, בריכה, נחלים ובורות מים, ולמעלה מ- 20% מהמקרים התרחשו בים בלבד.
הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת טביעה:
• בסביבת מים, קובעים בכל רגע נתון מבוגר אחראי שישגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת.
• רחצה בחופי הים מותרת בחופים מוכרזים בלבד ורק כאשר שירותי ההצלה פעילים.
• נשמעים להוראות המציל, ונמנעים מלהיכנס לים לבד.
• לפני שמזמינים נופש משפחתי, מוודאים שהבריכה מגודרת ומותקן בה שער עם נעילה אוטומטית.
• גלגלי ים מסוכנים לילדים. מצופי ידיים מומלצים לשימוש אך אינם מהווים תחליף להשגחה צמודה.
• לימודי שחייה מומלצים מגיל 4, בהתאם ליכולותיו של הילד.
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בשבוע הבא נפתחת עונת הרחצה, והיא מגיעה אלינו יחד עם חופשת הפסח ולקראת חג הקורבן המוסלמי. משפחות רבות יוצאות יחד עם ילדיהם לנפוש וליהנות גם ממקורות מים. חשוב לזכור שעבור ילדים בילוי בחופים, במקורות מים בטבע, בצימרים ובבריכות, עלול להיות מסוכן. ילדים יכולים לטבוע גם בעומק סנטימטרים בודדים. ילד שטובע אינו יכול לקרוא לעזרה, וכעבור 2-6 דקות מרגע הטביעה עלול להיגרם נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה! בסביבת מים מקפידים להיות כל הזמן בהשגחה צמודה ובמרחק נגיעה. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים תורנות השגחה על הילדים.  רחצה בחופים מותרת בחופים מוכרזים בלבד ורק בשעות בהם שירותי ההצלה פעילים. הקשבה להנחיות המצילים יכולה להציל חיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה