בארץ

בכיר בצה"ל טוען: "גיל הפטור 23 - לא מפר איזון"

חוק הגיוס עשוי לחזור לשולחן הכנסת, במסגרתו גיל הפטור אמור לרדת לטווח של 21-23. גורם בכיר בצה"ל מסר: "עמדת צה״ל באשר לגיל הפטור 23 - לא מפר איזון"
מערכת ice | 
לשכת גיוס (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
לצד הנושאים "החדשים" על הפרק, בהם הרפורמה המשפטית וחוק האזוק האלקטרוני, למושב הקיץ של הכנסת יגיע שוב חוק ההסדרים שיכלול הצעה העוסקת בנושא עתיק ימים - חוק הגיוס, במסגרתו גיל הפטור אמור לרדת לטווח של 21-23, חודשי השירות הבסיסיים יעמדו על כ-32 חודשים, אך אלו שיישארו יותר - יקבלו יותר כסף.
גורם בכיר בצה"ל סיפר ל"מעריב" כי לדעתו "עמדת צה״ל באשר לגיל הפטור 23 - לא מפר איזון, כאשר יש הוקרה למשרתים. צה״ל הוא צבא העם ואסור להפר איזון בגיוס כלל האוכלוסיות כולל חרדים, צה״ל ימשיך לפתח מסלולים ייחודיים לחרדים. יש חשיבות לקדם את מודל החובה הדיפרנציאלי בפני עצמו והוא חלק מהתר״ש".
 
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, מסר ל"מעריב" בתגובה לדבריו של הגורם הצבאי הבכיר כי "הממשלה מנסה להעניק שוחד לציבור המשרתים בצה״ל בתמורה לחוק ההשתמטות. לא מחליפים ערכים בתקציבים". עוד הוסיף ליברמן כי "הדבר היחידי שהמציאות מחייבת הוא שוויון בנטל - שוויון בנטל מלא מלא לכולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה