בארץ

סמוטריץ' זועם: "פייק ניוז, אין הרעה של מצב ניצולי השואה"

שר האוצר מגיב לפרסומים על פגיעה בתקציבים למען ניצולי השואה, לראשונה זה עשר שנים: "תקציב הרשות לניצולי שואה עמד בשנת 2022 על 5.14 מיליארד שקל, ויעמוד בשנת 2023 על 5.29 מיליארד שקל"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב הערב (שלישי) על הפרסומים לפיהם הממשלה הנוכחית לא הכניסה לתקציב המדינה כל סעיף המיטיב עם ניצולי השואה, ובפועל נפגע תקציב הרשות לניצולי השואה בכמה עשרות מיליונים בשל עליית האינפלציה.
לשכת שר האוצר סמוטריץ׳ פרסמה בתגובה: "תעשיית הפייק ניוז חוגגת. אין כל הרעה של מצב ניצולי השואה. להיפך. למעשה, תקציב הרשות לניצולי שואה עמד בשנת 2022 על 5.14 מיליארד שקל, ויעמוד בשנת 2023 על 5.29 מיליארד שקל. כל זכויות הניצולים נותרו כפי שהיו. בנוסף, בתחילת השנה התבצעו עדכוני מדד לאור הצמדות שהעלו את המענק השנתי מ-6,500 שקל ל-6,987 שקל. גם התגמולים החודשיים עודכנו ב2.45% בעלות של 80 מיליון שקל לשנה".
 
סמוטריץ' התייחס לפרסום ב"וואלה", לפיו לאורך השנים נלחמו שרי האוצר לדורותיהם כדי להשיג תוספת תקציבית שתשפר את איכות חייהם של הניצולים - אך שר האוצר הנוכחי לא הציג אף תוכנית למענם ולא תוספת של שקל. 
שר האוצר לא קידם אפילו מהלך אחד במסגרת התקציב או חוק ההסדרים שהתייחס לניצולי השואה. כמו כן, נעדרו נציגי האוצר ומשרד ראש הממשלה מהדיונים שיזמה חה"כ מרב כהן, שמונתה לעמוד בראש "הוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה".
סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר, הגיבה כי "בתקציב הקרוב תהיה עלייה של כ-113 מיליון של בתקציבים לשורדי השואה. כ-50 מיליון שקל בתגמול השנתי וכ-63 מיליון שקל המתבטאים בתגמול החודשי". אולם, העלייה בתגמולי השורדים נובעת מההצמדה אוטומטית למדד ולא מפעולה של הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין כבר ניצולי שואה (ל"ת)
    פייר 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור