בארץ

שבוע 16 למחאה: המפגינים בקפלן יצרו "שביל זיכרון" מנרות

עשרות אלפי מפגינים השתתפו במחאות נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ, ובראשן ברחוב קפלן בתל־אביב שם המשפחות השכולות יצרו מיצג של נרות זיכרון. ראש האופוזיציה בנאום בהוד השרון: "אם לא הייתם מפגינים, ישראל כבר לא היתה דמוקרטית"
מערכת ice |  2
המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום אביב אטלס)
ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נמשכו הערב (מוצ"ש) זו השבת ה-16 ברציפות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, וההפגנה הגדולה ביותר גם השבוע מתקיימת ברחוב קפלן בתל־אביב, שם נעו ההערכות בין 110 ל-160 אלף מפגינים.
גם השבת ניסו המפגינים לחסום את נתיבי איילון באזור מחלף השלום, אך נבלמו ע"י המשטרה. במסגרת ההפגנה ברחוב קפלן הוצב מיצג "שביל זיכרון" על הכביש שיצרו משפחות שכולות. במהלך ההפגנה נאם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, וכן מיה צירקל, אחותו של סגן יונתן צירקל ז"ל שנפל בלבנון ב-1997 ועוד. הזמר והשחקן אושיק לוי שר את "יהונתן סע הביתה", שכתב יהונתן גפן, ונשא דברים לזכרו.
 
ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בעצרת המחאה בהוד השרון: "אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטית. יבוא יום ואתם תספרו את זה לנכדים שלכם ולנינים שלכם איך בשנת 2023 צעדתם ברחובות עטופים בדגל והצלתם את מדינת ישראל, איך לפני יום העצמאות נלחמתם על המדינה שלכם, נלחמתם וניצחתם. אתם אלופים, אני מצדיע לכם, החזרתם למדינה הזו את את התקווה".
 
עוד אמר לפיד: "אנחנו גמרנו לשתוק. אנחנו לא חיים במדינה הזו רק כדי לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. המדינה הזו שייכת קודם כל למי שעובד בשבילה, ונלחם בשבילה, והאנשים האלה אומרים לה היום: אנחנו לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה שלנו. אנחנו לא ניתן לכם לרסק את בתי המשפט. אנחנו לא ניתן לכם לדרוס את צה"ל ואת המשטרה, ויש לנו אפילו פתרון: אנחנו רוצים שתהיה למדינת ישראל חוקה המבוססת על מגילת העצמאות".
"הממשלה הזו לא מסוגלת לראות חלקה טובה בלי לנסות להרוס אותה. הורסים את צבא העם, הורסים את החינוך של הילדים שלנו, הורסים את העקרון הכי מקודש של החברה הישראלית: הרעיון שאנחנו עם אחד. שיש לנו חיים משותפים וטוב משותף. שיש לנו ערכים שעומדים מעל כל המחלוקות".
"זו ממשלה מעליבה. מעליבה את אזרחיה, אומרת להם ללכת לעזאזל, אומרת להם שהיא בזה להם. מעליבה את בעלות הברית שלה. מעליבה את יהדות העולם. יש רק דבר אחד שיכול לעצור אותה: אתם. הם ימשיכו להרוס את הכלכלה שלנו. לקחת את הכסף של אזרחים עובדים כדי לממן אזרחים שלא עובדים. להבריח מפה את ההייטק. לרסק את התעשייה הישראלית. לפגוע בפרנסה, בכיס של כל אזרח ישראלי".
"הם ימשיכו להרוס את הבטחון. להסית חיילים נגד המפקדים שלהם. שני שרים במשרד הבטחון, קבינט של קנאים קיצונים, מקימים מיליציות פרטיות שיהרסו את המשטרה, אף אחד לא יודע מי אחראי על מה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הטעות שלך לפידוס
    מיקי 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא שגם אנשים שאתה לא מעלה בדעתך תומכים ברפורמה.
    סגור
  • 1.
    רפורמה משפטית חובה עכשיו יותר מתמיד ! (ל"ת)
    איתי 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור