בארץ

בגלל חוק קרן הארנונה: השלטון המקומי מאיים בשביתה

החוק רוצה להעביר חלק מכספי הארנונה העסקית של הרשויות החזקות לתמרוץ בנייה בעיריות חלשות
מערכת ice | 
שביתה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאור התנגדותם לחוק קרן הארנונה, חברי השלטון המקומי הכריזו היום (ראשון) כי אם החוק לא יוצא מחוק ההסדרים שאמור לעבור כחלק מהתקציב, הם ישביתו את כל השירותים המוניציפליים ממחר. החוק רוצה להעביר חלק מכספי הארנונה העסקית של הרשויות החזקות למטרות תמרוץ בנייה בעיריות חלשות.
 
"בישיבת חירום שקיימנו, הוחלט על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים בארץ החל ממחר, יום שני, אלא אם יוסר מיידית חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים", אמר ראש עיריית גבעתיים רן קניוק. "יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לממשלה אסור לגעת בכסף של תושבי ובעלי העסקים בעיר כמו שלעירייה אסור לדעת בכספים של ועדי הבתים. נמשיך ונעדכן".
בדיון שהתקיים היום בכנסת בנוגע לחוק, אמר יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: “החוק הזה לא מקובל על השלטון המקומי. אנחנו מתנגדים לו והתנגדנו לו מראשית. הוא מנוגד לכל תפיסה מוניציפליות, ויחסי שלטון מרכזי-שלטון מקומי". הוא הדגיש: "היינו מאוד שמחים אם הפרק הזה היה יורד מסדר היום ללא הצבעות - ונשכח מההיסטוריה. אבל כולנו מבינים שהמשחק מכור מראש ברוב הקואליציוני האוטומטי שיש כאן. מתוך ההבנה הזו, פעלנו בכל דרך אפשרית לצמצם ולמזער את הנזקים שנגרמים כתוצאה מהצעת החוק הזו - וזאת הפשרה המוצגת כעת בוועדה שהלוואי ולא הייתה מגיע כלל לכאן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה