בארץ

מצעד הדגלים בצל המתיחות: עשרות אלפים עולים לירושלים

המצעד מתוכנן להתחיל ב-16:00. הצועדים יתאספו בשני מוקדים ברחוב בצלאל וברחוב קינג ג'ורג', ובהמשך יעשו את דרכם לכותל דרך שער שכם ושער יפו; המצעד יסתיים בעצרת גדולה ברחבת הכותל המערבי
מערכת ice | 
מצעד הדגלים בירושלים (צילום פלאש 90)
בצל המתיחות הביטחונית, עשרות אלפי אנשים צפויים להשתתף היום (רביעי) במצעד הדגלים בבירה לרגל יום ירושלים.
המצעד מתוכנן להתחיל ב-16:00. הצועדים יתאספו בשני מוקדים ברחוב בצלאל וברחוב קינג ג'ורג', ובהמשך יעשו את דרכם לכותל דרך שער שכם ושער יפו. המצעד יסתיים בעצרת גדולה ברחבת הכותל המערבי.
 
במצעד הדגלים צפויים להשתתף השרים איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', מירי רגב, מאיר פרוש, גלית דיסטל אטבריאן ואחרים, וכן חברי כנסת ואישי ציבור.
את המצעד הקדימה היערכות רחבה מאוד של המשטרה וכוחות הביטחון; אלפי שוטרים נפרסו בעיר כדי לאבטח את האירוע. נוסף לחשש מעימותים ופיגועים באירוע, ולמרות הפסקת האש שהושגה שבוע שעבר אחרי מבצע "מגן וחץ", מערכת הביטחון גם התכוננה לאפשרות של ירי רקטי לכיוון ירושלים, כפי שהיה ב-2021. אותו ירי רקטי הוביל לתחילת מבצע "שומר החומות". בהתאם, סוללות כיפת ברזל נפרסו לא רק בדרום, אלא גם בצפון.
אף שבמערכת הביטחון מעריכים כי לא יהיה ירי רקטי על ישראל, חמאס פועל במרץ בימים האחרונים להעביר את השטח במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. ארגון הטרור השיק קמפיין אינטנסיבי שקורא להתעמת עם הצועדים, להניף דגלים פלסטינים בכל מקום, ואפילו להתבצר במסגד אל-אקצא על מנת "להגן עליו" ולבצע פיגועים.
"אין כל קשר בין צעדת הדגלים להר הבית, ואין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית מחר ובכלל", הבהירו אתמול במשטרה. "צעדת הדגלים תצעד במתווה הקבוע זה שנים רבות. ללא כל קשר לצעדת הדגלים - הביקורים בהר הבית יתקיימו כסדרם בהתאם לשעות וכללי הביקור, זאת לצד תפילות המוסלמים שיתקיימו בהר הבית כסדרן. כל ניסיון להפר את הסדר יטופל בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה