השוק

גדעון סער מדהים את תומכיו: "צריך גם לדעת לוותר"

יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, במתקפה על הקואליציה ערב ההצבעה על התקציב: "במצב המשק הנוכחי בו הכלכלנית הראשית באה ואומרת שיש בור בתקציב המדינה, ברור לכולם שהתקציב שהוגש לא רלוונטי - איפה ההתחשבות במצב של עם ישראל?"
מערכת ice |  9
שר המשפטים, גדעון סער (צילום אבשלום ששוני, פלאש 90)
יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, עלה היום (שני) למתקפה על הקואליציה, ערב ההצבעה על התקציב, ובין היתר אמר כי: "במצב המשק הנוכחי בו הכלכלנית הראשית באה ואומרת שיש בור בתקציב המדינה, ברור לכולם שהתקציב שהוגש לא רלוונטי - איפה ההתחשבות במצב של עם ישראל?".
סער הוסיף לפני זמן קצר בכנס, שנערך באוניברסיטת רייכמן שבהרצליה: "באשר להידברות עד לרגע זה אין כל הסכמה. בשום דרך לא נסכים לפוליטיזציה לבחירת השופטים. אני עמדתי על המשמר בנושא הזה והצבתי עוד ב-2008 וכולם יכולים לסמוך עלינו שבעניינים הללו לא יהיה אף ויתור על הערכים ועל העקרונות".
 
באשר לשאלה היכן תוכלו להתפשר במסגרת ההידברות, השיב סער ואמר: "אתה שמעת אותם אומרים במה הם יהיו מוכנים ללכת לקראתנו? אני לא מתכוון לייצר תקדים בנושא. אני מאמין בשיח, צריך גם לדעת לוותר אבל לא על העקרונות והערכים המרכזיים. לדעתי אנחנו רחוקים מלהגיע להסכמה על אזורי החיוג של הרפורמה לשיטתם ולשיטתנו, אבל לדעתי יש מקומות שניתן להגיע בהם להסכמה".
על סוגיית תקציב המדינה אמר סער: "אני מתנגד להפקרות פיזור הכספים הקואליציוניים. במצב המשק הנוכחי בו הכלכלנית הראשית באה ואומרת שיש בור בתקציב המדינה, ברור לכולם שהתקציב שהוגש לא רלוונטי. איפה ההתחשבות במצב של עם ישראל? אנחנו צועדים למיתון ונגיע לשם לדעתי במהירות".
עוד הוסיף ואמר: "הבעיה שלי היא לא עם הציבור החרדי, אלא עם הנציגות החרדית והמפלגות החרדיות. בכנסת הקודמת קיימנו שיח עם יהדות התורה על מתווה ליבה והיינו מוכנים ללכת למהלך משמעותי בעל משמעויות תקציביות שמטרתו היא לימודי ליבה בהסכמה. אבל אז בא נתניהו במהלך מערכת הבחירות ואמר למפלגות החרדיות 'תעצרו את הדבר הזה ותקבלו את מה שאתם רוצים בלי התחייבויות".
לגבי פרסומים לפיו התכוון להקים שותפות פוליטית עם נפתלי בנט ואיילת שקד אמר: "עלו שני פרסומים לא נכונים ולא מבוססים שאותו אדם פרסם. כל אחד מהמרכיבים העובדתיים בפרסומים הללו הוא שקרי. יש לי יחסים טובים עם נפתלי ונפגשתי איתו פעם אחת מאז שפרש מהחיים הפוליטיים ועם איילת שקד לא נפגשתי בכלל מאז שסיימה את תפקידה הפוליטי. יש לשער מה היו הטעמים שבגינם אותו אדם הביא את הפרסום, את מי הם משרתים ומה תכליתם".
באשר לשאלה האם ויתר על הרצון להיות ראש ממשלה אמר סער: "לפני החבירות הקודמות הייתי מועמד לראשות ממשלה. בבחירות האלו הערכתי שלבני גנץ יש סיכוי יותר טוב להיבחר  ודעתי לא השתנתה. זאת אחת הסיבות שהובילו אותי למהלך ולשותפות שלי איתו. המחנה הממלכתי לא יכול היה להגיע למקום שבו הוא נמצא היום בלי התלכדות של כמה גורמים מאחורי בני. האם וויתרתי לנצח? לא. אם אתה שואל במי אני תומך לראשות הממשלה, התשובה היא בני גנץ".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    גידעון סער
    שלי 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בו אמונה בשקל .נוכל ובוגד במי שרק אפשר .מגעיל את הנשמה .תעוף כבר לבוכרה
    סגור
  • 7.
    הלוואי
    עוזי 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי וגנץ יבחר .ביבי יסתלק הביתה וסוף סוף תהיה ממשלת פיוס ואחדות
    סגור
  • 6.
    פוליטיקאי מדופלם עד לא מזמן הית ליכוד
    י 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אתה גדעון סער תעלומה
    סגור
  • 5.
    נסיך
    אוהד 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הכל היה טוב עד שהנסיך לא הפך למלך ואז מתברר שהנסיך לא נסיך, הוא פשוט דג שהסריח, וטוב שהעם עדין מריח..
    סגור
  • 4.
    אנס חולירע שאמור להיות מאחורי סורג ובריח
    צבי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא מוחזק ע"י השמאל ככלב תקיפה במידה ויפסיק להיות יזרו אותו לכלבים שם האמת מקומו
    סגור
  • 3.
    שקרן פתולוגי
    יובל 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אולי מר גדעון סער המתנפח שמאלן על מלא תספר לכולם על הרפורמה שאתה הגשת שהיא בערך פי 2 יותר קיצונית מהנוכחית , אז בחיית על מי אתה עובד , איפה מחזיקים לך בגרון או בביצים אתה רוצה לספר לנו מה מטריד אותך אם אתה מבין למה אני מתכוון או את מי הטרדת אם אתה עדיין מבין למה אני מתכוון , או למי אתה רוצה למצוא חן אם אתה עדיין עדיין לא הבנת למה אני מתכוון.
    סגור
  • 2.
    אנס מטרידן
    חגחת 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סער ראש ממשלה? פעם ראשונה ראש ממשלה אנס
    סגור
  • למה
    אמיר 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לראש ממשלה שנהנה בשירותים של חברת התעופה.
    סגור
  • 1.
    כלכלנית ראשית שמונתה על ידי ליברמן.
    פוליטי 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמו כמה בכירים עויינים נוספים באוצר
    סגור