בארץ

התקציב נגמר: הממשלה תפסיק להעניק סיוע תזונתי לאלפי משפחות

על פי נתוני ביטוח לאומי, 8.2% מהמשפחות בישראל, כ־265 אלף משפחות, סובלות מרעב
מערכת ice | 
עוני בישראל (צילום פלאש 90/ אורי לנץ)
עקב העובדה כי תוספת התקציב משנה שעברה נגמרה, משרד הרווחה יפסיק לספק סיוע תזונתי לכ-6,000 משפחות. על פי המשרד, עודפי התקציב נוצלו על מנת להוציא לפועל את החלטתו של שר הרווחה יעקב מרגי להרחיב את מספר הזכאים למיזם הביטחון התזונתי מ-32 אלף ל-36 אלף וכי כל המשפחות עודכנו מבעוד מועד. הפסקת הסיוע מסתכם בכ-10 מיליון שקל. 
המיזם מעניק לאלפי משפחות נזקקות דמי קניית מזון בהיקף של עד 500 שקלים בחודש כל עוד הן באי ביטחון תזונתי. הסיוע מורכב מכרטיס לרכישת מוצרי מזון בשווי 350 שקל וכן 20 ק"ג של פירות וירקות בשווי של 150 שקל. על פי נתוני ביטוח לאומי, 8.2% מהמשפחות בישראל, כ־265 אלף משפחות, סובלות מרעב.
 
אריאל שורץ מהפורום הירושלמי לביטחון תזונתי הוסיף כי "המיזם הלאומי לביטחון תזונתי הוא רשת הביטחון האחרונה עבור משפחות שמתמודדות עם מחסור קיומי", וכי "הפסקת הסיוע לאלפים מהן תדרדר מאוד את מצבן ואף תביא את חלקן לחרפת רעב של ממש".
ממשרד הרווחה נמסר: "האלטרנטיבה היתה להישאר במכסת המשפחות שנקבעה לכתחילה אבל השר החליט בהמלצת גורמי המקצוע להשתמש בעודפי התקציב להוספת משפחות. כפי שהתחייב השר מרגי, תקציב המיזם לביטחון תזונתי נותר כפי שהיה ולא צומצם, ועשרות אלפי המשפחות הנתמכות מהמיזם ימשיכו לקבל כל חודש את הסיוע כפי שהיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה