בארץ

איזנקוט: "בביטחון המדינה אין שמאל ואין ימין - כולנו מאוחדים"

מבצע "בית וגן" קרוב להשגת מטרותיו אחרי פעילות אינטנסיבית של כוחות צה"ל בבירת הטרור בגדה. רב אלוף במיל' וח"כ גדי איזנקוט מפגין ממלכתיות ומשגר מסר בלתי מסויג בממשלה
דוד זולדן | 
גדי איזנקוט (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
המבצע החריג בג'נין חושף גם רגעים נדירים של הזדהות וסולידריות גם מצד מי שמתנגדים למהלכי הממשלה ומדיניותה. בראיון בלעדי משמיע ח"כ איזנקוט נעימות אחרות ממה שהתרגלנו בתקופה האחרונה.  
צה"ל עמוק בג'נין, ראשית, מה המסר שלך לכוחותינו?
"כולנו סובלים מהטרור ביו"ש ומקווים שכולם יחזרו בריאים ושלמים". 
האם אתה משגר מסר של גיבוי בלתי מסויג לממשלה ותומך במבצע?
"בביטחון המדינה אין שמאל ואין ימין. כולנו מאוחדים ברצון שתהיה כאן מדינה חזקה, עוצמתית ובטוחה". 
 
לפני זמן קצר החלה הערכת המצב בחפ"ק אוגדת איו"ש בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, ראש אמ"ץ האלוף עודד בסיוק, המתפ"ש האלוף רסאן עליאן, ראש המל"ל צחי הנגבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
בהערכת המצב לוקחים חלק מרבית צמרת איו"ש, בהם גם ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה.
הלחימה במסגד שבו מתבצרים המחבלים הגיעה לקיצה אחרי שכוחות צה"ל השתלטו על החלק העיקרי של המבנה וגילו בו פתחים לחללים תת-קרקעיים שבתוכם מצבורי אמצעי לחימה שונים. בינתיים, המחבלים שהתבצרו בתוך המסגד כנראה ברחו או מסתתרים בשולי המתחם. לוחמי ההנדסה של יחידת יהל"ם מטפלים כעת בחללים אלו, ובודקים אם מדובר גם במנהרות.
במבצע בג'נין, שהחל לפנות בוקר, לקחו חלק כאלף חיילים, והוא קרוב לסיומו בשעות הקרובות אלא אם כן הקבינט יהפוך החלטתו. 
למרות ההכרזות של הרשות על הפסקת התיאום הביטחוני, לאורך היום נשמר הקשר בין גורמי השטח הישראלים לעמיתיהם הפלסטינים. בצה"ל זיהו לאורך שעות הלחימה את המחבלים נמלטים או מסתתרים ברוב מוקדי החיכוך במחנה הפליטים, עדות לגורם ההפתעה שאחז בחוליות הטרור עם תקיפת חיל האוויר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה