מדדים ומחקרים

סקר חדש חושף: מה חושב הציבור על מפלגות ללא ייצוג נשי?

בכנס מיוחד שערכו ח״כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד) וח״כ אלי דלל (הליכוד) לקראת הבחירות המוניציפליות שבו קראו לרשימות לרוץ בשיטת ריצ'רץ' הוצג סקר של מכון סמית עבור הכנסת והתוצאות מדאיגות: 62% מהציבור יצביעו בבחירות המקומיות למפלגה שאין בה ייצוג נשי
דוד זולדן |  1
מרים פיירברג, עינת קליש, רותם עליזה בלוך (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יונתן זינדל, freepik)
ח"כ מטי צרפתי הרכבי ויו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אלי דלל קיימו היום בכנסת, כנס המבקש לעורר שיח על התמודדות נשים בבחירות לרשויות המקומיות ולשילוב נשים ברשימות למועצות בשיטת הריצ'רץ' (אישה-גבר-אישה-גבר).
על פי תוצאות סקר שערך מכון סמית עבור הכנס בכנסת, שבו לקחו חלק 700 גברים ונשים כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, עולה כי נשים מעדיפות נשים בראש הרשות המקומית אבל עדיין לא מצביעות להן. 30% מהמשיבות מעדיפות אישה בראש הרשות, אך הנתון המעניין מצביע, כי את - 63% מהציבור כלל לא מעניין אם בראש הרשות עומדת אישה או גבר. 62% מקרב גברים ונשים יצביעו עבור סיעה שאין בה ייצוג נשי. לשאלה מה סיכויי ההצלחה של אישה למלא את תפקיד ראשת הרשות במקום מגוריך? 59% השיבו כי הסיכויים הם גבוהים מאוד, אך לייצוג נשים בתפקידים ציבורים יש מחיר, על פי הסקר 48% מקרב הגברים והנשים השיבו כי נדרשת למועדת לראשות העיר תכונות אופי הנחשבות לגבריות.
 
אחד מיוזמי הכנס, ח״כ אלי דלל: "אני מגיע מרשות מוניציפלית שעמדה בראש אישה ורצתי ברשימה שהחליטה על ריצה בשיטת ריצ׳רץ׳ ואני רוצה להגיד בפה מלא שזה הכרחי. ככל שיהיו יותר נשים ברשויות המקומיות – וכך יהיו יותר נשים בשלטון. אין ספק שככל ששולחן קבלת החלטות מגוון יותר כך יתקבלו החלטות טובות יותר - בצמתים של קבלת החלטות המחקר מוכיח שגיוון אתני, תרבותי, ומגדרי נותן לנו מענה שלם יותר הרואה לטווח ארוך את ההיבטים השונים של הבעיה. כפועל יוצא, ההחלטות שיתקבלו משולחן מגוון יהיו טובות ומותאמות לחלקים רחבים יותר באוכלוסייה. אני קורא לכמה שיותר נשים, לקראת מערכת הבחירות הקרובה, זה הזמן שלכן להצטרף ולהשפיע על סדר היום של העיר שלכן."
ח"כ מטי צרפתי הרכבי, יוזמת משותפת של הכנס: "כיהנתי כראש המועצה האזורית יואב קרוב ל-12 שנה, בתקופת כהונתי עלה מספר הנשים המכהנות כראש רשות ממספרים בודדים ל-15 והייצוג הנשי במליאת המועצה שלי עלה ל-50%. אני יודעת שהבאתי ערך מוסף רב לתפקיד גם בשל היותי אישה ושחשוב שתהיינה יותר נשים בזירה המוניציפלית. כיום הייצוג הנשי בזירה זו עדיין לוקה מאוד בחסר ואני שמחה לראות יותר ויותר נשים שמתמודדות בבחירות. עם זאת, מצער שעדיין חלק גדול מהציבור, נשים וגברים כאחד, לא מכיר בחשיבות הימצאותן של נשים בצמתי קבלת החלטות. רק מודעות רבה יותר ודרישה מהציבור לראות יותר נשים בתפקידי מפתח, תביא לשינוי משמעותי בייצוג"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש העיר קאליש
    אנטוניו 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה לי שנחוץ לומר יותר מזה
    סגור