בארץ

פיילוט ראשון מסוגו: הצופים יפסיקו את השימוש בכלים חד-פעמיים

תנועת הצופים תשיק פיילוט ייחודי וראשון מסוגו בקיץ הקרוב. השבטים השונים יפסיקו את השימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק. במקום, כל חניך יקבל ערכת כלים רב פעמית בה יעשה שימוש במהלך מחנה הקיץ
מערכת ice | 
פיילוט הכלים בצופים (צילום יחצ)
תנועת הצופים מודיעה היום כי תשיק פיילוט ירוק לקיץ הקרוב. הפיילוט החדש יוצא לדרך בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ומשרד הבריאות, ומטרתו להפחית את השימוש בכלים חד פעמיים בשבטים של הצופים ברחבי הארץ.
כ-3,000 חניכים של התנועה צפויים להשתתף בפיילוט הראשוני שיתקיים במהלך החודש הנוכחי וייפרס על פני שלושה מחזורים של מחנות קיץ. בפיילוט החניכים יעשו שימוש בכלים רב פעמיים, וימנעו משימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים. הפעילות מושקת כחלק מתוכנית תמיכה של המשרד להגנת הסביבה, בה הושקעו כ-15 מיליון שקל בשנה. התוכנית אף כוללת הכשרות בנושא סביבה, פעולות להפחתת טביעת הרגל הפחמנית ועוד.
 
כמו כן, בכל מחזור של הפיילוט, כל חניך יקבל ערכת כלים רב פעמיים סגורה שתכלול צלחת וסכו"ם. השבטים הקטנים ישטפו את הכלים ידנית, בשבטים בינוניים השטיפה תהיה בעזרת מדיחי כלים ובשבטים הגדולים השטיפה תהיה ידנית והכלים יאוחסנו במטבח.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "חשוב לי כבר מהיום להטמיע בקרבם של בני הנוער הרגלי סביבה בכל תחומי החיים ולהמשיך ולתמוך בתנועות הנוער מקצועית ותקציבית. לשימוש בכלים רב פעמיים חשיבות רבה בתרומה להפחתת פסולת הפלסטיק ולהגנת הסביבה. אנחנו מקווים שפיילוטים מסוג זה יתרחבו לכל תנועות הנוער ובכלל ואיתם גם המודעות לשמירה על הסביבה".
יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, מסר: "תנועת הצופים כתנועה הגדולה והמובילה בישראל מעודדת את חניכיה לאזרחות ערכית פעילה וקידום האקטיביזם החברתי. אנו פועלים באופן מתמיד בהובלתו של יו"ר ועדת קיימות בתנועה יגאל שטיינמץ, לקידום תחום הקיימות ולשינוי היחס של חניכי וחניכות הצופים לטבע ולסביבה. זהו מהלך חשוב ליצירת שינוי אל מול משבר האקלים ואתגרי הקיימות ולשמירה על כדור הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה