בארץ

המלחמה הבאה בין בן גביר לבג"ץ? החלטת השר נחשפת

בזמן ההצבעה על ביטול עילת הסבירות, ניצל השר לביטחון לאומי את השיח הפוליטי והעביר את חוק תיקון פקודת שב"ס, שביטל שחרורם של אסירים ביטחוניים, כך שיתקשה ליישם את ההבטחה לבג"ץ להרחיב את שטח המחייה של האסירים
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

המלחמה הבאה בין בן גביר לבג"ץ? בזמן שרוב המערכת הפוליטית התמקדה בחוק ביטול עילת הסבירות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עבד במטרה להעביר חוק אחר: חוק תיקון פקודת שב"ס שאמור לבטל את שחרורם של האסירים הביטחוניים, דבר זה יפגע בהבטחה שנתנה המדינה לבג"ץ להרחיב את שטח המחייה של האסירים עקב צפיפות רבה, מרכז עדאלה הפועל להשגת זכויות אישיות וקולקטיביות למיעוט הערבי פלסטיני בישראל הודיע כי יערער על ההחלטה.

בזמן מעבר התיקון הודיע בן גביר כי הוא פועל להפסיק את קייטנת המחבלים בכלא, זאת לאחר שכבר הפסיקו חלק מהתנאים של האסירים בכלא כמו הוצאת מאפיית הפיתות, קיצור השימוש במקלחות והפסקת טיפולי השיניים, השר בן גביר מסר כי מחבלים לא ישתחררו מהכלא בגלל בעיות מנהלתיות.
 


כזכור, לפני כשש שנים הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה לבג"ץ בקשר לצפיפות בתאי האסירים, בית הדין קבע כי שעל המדינה להבטיח לכל אסיר שטח מחייה משמעותי, עקב החלטת בג"צ התחייבה המדינה לבנות בתי כלא נוספים בעתיד ולהרחיב באופן משמעותי את השחרור המנהלתי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה