בארץ

מאות טייסים נפגשו לדון במחאה: "צה"ל משקר לגבי הכשירות"

לוחמי חיל האוויר במילואים שהודיעו על הפסקת התנדבותם, התכנסו בפעם השנייה לדיון בהמשך צעדי המחאה. במפגש נטלו חלק גם תמי ארד ופרופ' אסא כשר, שהאשים את הרמטכ"ל ב"אמירה נוראית"
מערכת ice | 
מסוק קרב של צה"ל (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
מאות לוחמי אוויר במילואים, בהם טייסים, התכנסו שלשום למפגש חשאי באולם בבני ברק כדי לדון בהמשך צעדי המחאה שלהם כנגד המהפכה המשפטית, לאחר שרובם כבר הודיעו על הפסקת התנדבותם לשירות. זה המפגש השני של הלוחמים, והראשון מאז עבר חוק ביטול עילת הסבירות.
ב-N12 פורסם כי אנשי המילואים שהשתתפו במפגש האשימו את צה"ל כי הוא מפרסם נתונים שקריים על כשירותו, כדי לא לעורר בהלה. בין המשתתפים במפגש היו גם תמי ארד, אלמנתו של הנווט רון ארד שהגיעה להביע תמיכה.
 
כן הגיע למפגש פרופ' אסא כשר, מחבר הקוד האתי של צה"ל, שתקף את התנהלות הרמטכ"ל הרצי הלוי: "הרמטכ"ל אמר בהתחלה שמבחינה ביטחונית עדיף דיקטטורה על דמוקרטיה מגמגמת. זו הייתה אמירה נוראית, אבל הוא חזר בו. אחרי שעלה הסרטון של הטייסים שבו הם בוחרים לחפות על לוחמים לפי עמדתם הפוליטית, הוא אמר 'הכול יכול לקרות'. הוא היה צריך להגיד מיד – 'אני מכיר את הטייסים, לא היה, אין ולא יכול להיות שום דבר כזה אצלם'".
כזכור לפני כשבועיים הודיעו 1,142 אנשי מילואים, ביניהם כ-500 טייסים, כי ישעו את התנדבותם למילואים בשל המשך החקיקה המשפטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה