בארץ

שמחה רוטמן נענה בשלילה: בית המשפט לא מקבל את בקשתו

בית משפט השלום נענה באופן חלקי לפנייתו של יו"ר ועדת החוקה. הוא אומנם לא אישר צווי הרחקה כנגד מפגינים וסגירת קבוצת וואטסאפ שלהם, אך הוא אכן פסק על הגבלת מחאה במהלך חופשות של רוטמן
מערכת ice |  1
שמחה רוטמן (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
בשבוע שעבר, יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, נקט בצעד חריג כנגד פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, באמצעות פנייה לבית משפט השלום בירושלים. בבקשה הודגש כי "המשיבים החלו לרדוף אחרי רוטמן ורעייתו תוך פגיעה בפרטיות, ביצעו פעולות בילוש ופרסמו מידע אישי בדבר מיקומם, במטרה לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות".
יו"ר ועדת החוקה דרש צו הרחקה כנגד 400 מוחים. כמו כן, הוא ביקש להורות על סגירת קבוצת וואטסאפ אותה מפעילים אנשי המחאה נגד הרפורמה: "נועדה לרמוס את פרטיותי". כזכור, האירוע המתוקשר התרחש כאשר רוטמן עשה את דרכו בחזרה לבית המלון בניו יורק, כשהוא צועד יחד עם רעייתו, מפגינה קראה נגד השניים קריאות באמצעות מגפון. רוטמן חטף את המגפון מידיה של המפגינה הישראלית שהגישה, לאחר מכן תלונה במשטרה המקומית כנגדו.
 
היום (ראשון), בית המשפט נענה באופן חלקי לפנייתו של יו"ר ועדת החוקה. הוא אומנם לא אישר צווי הרחקה וסגירת קבוצת וואטסאפ, אך הוא אכן פסק על הגבלת מחאה במהלך חופשות של רוטמן. "על פני הדברים נראה כי מדובר במחאה לגיטימית אשר אינה מפרה את האיזונים שנקבעו בפסקה. יחד עם זאת, מצאתי להגביל את האפשרות כי המחאה תתקיים במקום בו נצפים בני משפחתו הקטינים של המבקש באותו נופש, על מנת למנוע אפשרות לצלם אותם או לפרסם את תמונותיהם ברבים", נכתב בהחלטת בית המשפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפתרון רדיפה דומה אחרי שופטי בג"ץ יקח חצי שניה ויש צו (ל"ת)
    דן 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור