בארץ

הממשלה תאכוף צו בג"ץ? התשובה המפתיעה של נתניהו נחשפת

בראיון אותו העניק הלילה ל-CNN סירב ראש הממשלה נתניהו להתחייב כי במידה ובג"ץ יבטל את חוק ביטול עילת הסבירות, הממשלה תקבל זאת. "בית המשפט העליון צריך לפעול לפי חוקי היסוד שהכנסת מחוקקת"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)

האם הממשלה תאכוף את צו בג"ץ במידה ויפסול את ביטול עילת הסבירות? גם לאחר ראיונו של ראש הממשלה נתניהו הלילה ל-CNN התשובה לכך עדיין לא ברורה. נתניהו כאמור התראיין הלילה לעיתונים האתרים החשובים בארצות הברית, מספר שעות לאחר נאומו באו"ם.

כשנשאל על הרפורמה המשפטית והחלטת בג"ץ בעניין ביטול חוק עילת הסבירות, סירב ראש הממשלה לאשר כי הממשלה תאכוף את ההחלטה שתתקבל: "אנחנו צריכים לפעול לפי פסיקת בית המשפט, ובית המשפט העליון צריך לפעול לפי חוקי היסוד שהכנסת מחוקקת" אמר נתניהו. כאשר המראיינת ניסתה להוציא ממנו תשובה חד משמעית, סירב לכך ראש הממשלה ואמר: "מה שאמרתי היא התשובה הנכונה. אני רוצה שנמשיך לציית לפסיקות של העליון, והעליון ימשיך לפעול על פי חוקי היסוד של הממשלה.

כזכור לפני כחודשיים העבירה הממשלה את חוק ביטול עילת הסבירות בכנסת, מספר ימים לאחר מכן הוגשה עתירה לבג"ץ מטעם ארגון איכות השלטון, כאשר לפני כשבועיים נערך הדיון הראשון באפשרות ביטול החוק. בימים האחרונים מסרבים גורמים רשמיים בממשלה לאשר כי יפעלו לפי החלטת בג"ץ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה