בארץ

מלחמת חרבות ברזל, היום ה-7: ירי מלבנון ומעזה, פינוי צפון הרצועה

צה"ל הורה לתושבים באזורים בהם קיימת פעילות של חמאס להתפנות תוך יממה, אלא שארגון הטרור מורה להם להישאר בבתים. רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת: "אויבנו רק התחילו לשלם את המחיר, לעולם לא נשכח ולא נסלח". שר ההגנה האמריקני אוסטין נועד עם גלנט בתל אביב: "זה לא זמן לנייטרליות, ארה"ב תוודא שלישראל יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה". מטחים לגוש דן, השפלה, אשקלון, אשדוד ועוטף עזה 
מערכת ice | 
גבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
יום שישי, יומה השביעי של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,300 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ החל להתכנס להערכות מצב תכופות. לפי שעה, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל גבתה כ-3,700 פצועים. תמונת השבויים והנעדרים שנחטפו מאז פרוץ המערכה טרם התבררה באופן סופי והליך זיהוי הגופות טרם הושלם. 
מנהלת התיאום והקישור של צה"ל הודיעה לאו"ם כי יש לפנות מתושבים את צפון רצועת עזה תוך יממה. בדין הבין-לאומי מכונה המהלך "הנעת אוכלוסייה לשם הגנתה". הודעת צה"ל לתושבי עזה נוסחה בזו הלשון: "צה"ל לא נלחם בכם, אזרחי רצועת עזה, אלא בארגון הטרור חמאס שמנצל אתכם, התבסס במכוון בסמוך אליכם ונלחם מלב אוכלוסייה אזרחית, באופן שמעמיד אתכם בסכנת חיים". 
 

22:34 המטחים לעוטף עזה נמשכים. אזעקה בנתיב העשרה.

21:59 מטח כבד לעבר אזור גוש דן: אזעקות נשמעו בתל אביב, ראשון לציון, הרצליה, אזור, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, חולון, רמת גן, גנות ויישובים נוספים. מטח נורה לעבר אשדוד. תקיפות צה"ל ברצועה נמשכות.
עודכן על פגיעה ישירה בראשון לציון, לא דווח על נפגעים.
21:30 רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה חריגה לתקשורת בערב שבת. "היום כולנו מבינים שאנחנו נלחמים על הבית", הצהיר נתניהו. רה"מ התייחס בנאומו הקצר גם לגורל השבויים והנעדרים: "שוחחתי גם היום עם כמה מהמשפחות שאיבדו את יקיריהן או שגורלם לא נודע. עולמם חרב עליהן. אני יודע".
"לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה של אויבנו ולעולם לא נסלח. ולא ניתן לעולם או למישהו להשכיח את הזוועות האלה שלא נעשו לעם היהודי בעשרות השנים האחרונות. אנחנו הולמים באויבנו בעוצמה אדירה, עוצמה חסרת תקדים. אני מדגיש: זאת רק ההתחלה. אויבינו רק התחילו לשלם את המחיר, ואני לא אפרט מה שיבוא בהמשך, אבל אני אומר לכם - זאת רק ההתחלה". 
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שבחר לא להצטרף לממשלת האחדות הגיב לעיתוי הצהרת נתניהו, שהכניס רבים בישראל לבהלה. "לא ייתכן שראש ממשלת ישראל יכניס מדינה שלמה לסחרור חרדה, הצהרות כאלה לא עושה ראש ממשלה, אלא אם כן יש לו מידע חדש להביא לעמו ולארצו", לשון ההודעת יו"ר יש עתיד. 
 
21:02 ירי רקטי מרצועת עזה גם לעבר לאשדוד. 
20:52 מטח ירי כבד לאשקלון, עוטף עזה ודרום השפלה שנמשך דקות ארוכות.
20:10 מטח אזעקות לעבר השפלה. התרעות צבע אדום נשמעו בבאר יעקב, רמלה, לוד, נצר סרני ויישובי האזור. חמאס לקח על עצמו אחריות לירי. במד"א עדכנו כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. אזעקות גם בעוטף עזה.
מאוחר יותר דווח כי צה"ל תוקף באופן נרחב מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. 

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, היום (צילום: מוחמד עטייה/פלאש 90)
19:30 דובר צה"ל מעדכן כי כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון. 
19:00 הותר לפרסום כי אמש כוחותינו נכנסו לשטח הרצועה וחילצו גופת אישה שהייתה בתוך רכב. הכוחות נכנסו מאת מטרים לשטח עזה בגיבוי כוחות שריון וארטילריה. אין נפגעים לכוחותינו באירוע. דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל ביצעו פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצי לחימה. בפעילויות אלה נעשה מאמץ גם לאיתור נעדרים.
כוחות חי"ר ושריון סרקו ואספו במרחב אחר ממצאים אשר עשויים לסייע במאמץ לאיתור הנעדרים וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, ביניהן חוליה של ארגון הטרור חמאס שירתה נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, המשיכו תקיפות חיל האוויר לעבר יעדי חמאס ברצועה ובתוך כך גם תקיפות לעבר משגרי רקטות מיד לאחר הפעלתם לעבר ישראל. 
בתקיפת בית משפחת זיאדה בצפון הרצועה יש כ-25 הרוגים ועוד כמה פצועים.
לפרקים נשמעו אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

מהללים את ארגון הטרור חמאס בחברון. הבוקר (צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90)
18:25 אזעקה במשגב עם בגבול לבנון. מד"א עדכנו כי לא ידוע על נפגעים. חיזבאללה לקח אחריות לירי למשגב עם.  
18:12 דובר צה"ל בערבית: "אוכלוסיית העיר עזה, פנינו אליכם הבוקר לעזוב את העיר לדרום. למען ביטחונכם, ברצוני להודיעכם כי צה"ל יימנע מלגעת במסלול המסומן במפה עד לשעה 20:00. למען ביטחונכם, נצלו את הזמן לנוע דרומה מבית חנון לחאן יונס. אם אתם דואגים לעצמכם וליקירכם, כדאי שתפנו דרומה לפי ההנחיות שלנו. היו סמוכים ובטוחים כי מנהיגי חמאס דואגים להגן רק על עצמם בהכנה לתקיפות הקרובות". 
צה"ל מוסיף לעדכן כי בהמשך לדיווחים, לאחר סריקות כוחות צה"ל במרחב נשללה חדירה ליישוב חניתה. זוהה ירי מנשק קל לעבר כמה מוצבים בגבול לבנון. כוחות צה"ל הגיבו בירי טנקים לעבר עמדת תשתית ותצפית של חיזבאללה ובירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. כוחות צה"ל פרוסים במרחב. 
17:50 דובר צה"ל מעדכן כי לפני זמן קצר זוהה ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ובירי טנקים. רשתות ערביות דיווחו על חילופי אש כבדים בגבול לבנון. מאוחר יותר עודכן כי בוצע ירי לעבר משגב עם. 
בשעה זו התרעות צבע אדום במערב הנגב, דניאל ואזורים סמוכים. 
17:30 חשד לחדירת מחבלים ביישוב משגב עם בצפון. מביטחון מטולה נמסר: "תושבים, כוננות ספיגה. נא להיכנס למרחבים מוגנים. נמשיך לעדכן".
תושבי קריית שמונה התבקשו להיכנס למרחבים המוגנים. "קולות הירי אשר נשמעים כעת הם של כוחותינו. עיריית קריית שמונה נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון ובהתאם להערכת המצב נוציא עדכונים בהמשך".  

אישה אחת נפצעה. זירת נפילת הרקטה ברחובות (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)
17:00 מטח כבד לעבר גוש דן והשפלה. התרעות צבע אדום נשמעו בראשון לציון, תל אביב, בת ים, חולון, רחובות, רמלה, קריית עקרון ויישובי האזור. דיווח על פגיעה ישירה בבית ברחובות ועל פגיעה נוספת בדרום תל אביב ללא נפגעים. חמאס קיבל על עצמו אחריות לירי. מד"א עדכן מאוחר יותר כי בהמשך לנפילה בגזרת רחובות, חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח וולפסון אישה כבת 30 במצב בינוני. 
מעיריית רחובות נמסר כי נרשמה פגיעה באזור מזרח העיר, יש נזק ונפגעים. "אנו מבקשים מהתושבים להישאר בבתיהם ולא להגיע למקום על מנת לאפשר לכוחות ההצלה לפעול", כך לשון הודעת העירייה. 
סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת על חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה באזור עלמא א-שעב וא-דהירה. 
בה בעת, נמשך הירי לעוטף עזה.
16:30 חשש לחדירת מחבלים ביישוב חניתה בצפון. דובר צה"ל עדכן כי ארע פיצוץ בגדר הגבול ונגרם נזק קל לחומה. בתגובה כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר שטח לבנון.
בהמשך הופעלה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב. כוחות צה"ל ערכו סריקות במרחב. 
 
16:00 חילופי אש בין מחבלים לכוחות צה"ל בכמה מוקדים: חווארה, חומש ומירב. מחבלים ירו לעבר היישוב שקד הסמוך לג'נין. 
מסתערבי משמר הגבול חיסלו ארבעה מחבלים שניסו לפגוע בגדר המערכת ולהשליך מטענים סמוך לטולכרם. לפני כשעה, לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ולוחמי צה"ל נערכו במרחב גדר המערכת, בעקבות כוונות וניסיונות של מחבלים לפגוע בגדר ולהשליך מטענים. 
תשעה מחבלים חוסלו לאורך היום בגזרת יו"ש. הירי נמשך כל העת לעבר עוטף עזה. 

מתח גם בגזרת יו"ש. התפרעויות בחווארה, היום (צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90)
15:30 מטח לעבר עוטף עזה ושדרות. הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לירי.
גדוד הג'יהאד האסלאמי בג'נין הכריז על כניסתו למערכה, וככל הנראה הוא צפוי לפלוש ליישובים באזור.
15:00 הזירה הצפונית ממשיכה להתלהט. התרעות בגליל העליון בצפת וביישובים נוספים. בגליל התחתון נשמעו התרעות ביישובים רקפת, מנוף, קורנית ועוד.
מטח לעבר הגליל, הקריות, התבור, לרבות במועצה האזורית עמק יזרעאל: קריית טבעון, רמת ישי, בית לחם הגלילית, הרדוף, בסמת טבעון, ביר אלמכסור, נופית ויישובים נוספים. מאוחר יותר דווח על יירוטים במרחב הצפון. 
חמאס קיבל אחריות על הירי והודיע כי הרקטות מסוג "עיאש 250" נורו מעזה. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר צפון הארץ.. ככל הנראה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את השיגור. 

כוחות צה"ל סמוך לקיבוץ הרדוף בגליל התחתון (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90)
14:30 מזכיר ההגנה האמריקני הגנרל לויד אוסטין נועד עם שר הביטחון יואב גלנט. בהצהרה משותפת, סיפק שר ההגנה של ארה"ב רוח גבית לישראל בפעולותיה במערכה מול עזה. "הישראלים יודעים מה לעשות", אמר אוסטין, שציין את האלוף במיל' נעם תיבון כדוגמה. "התרשמתי עמוקות מועם תיבון, כשהוא נכנס למתקפה של חמאס על הקיבוץ, התחבר ללוחמים אחרים והציל את הבן שלו ואת משפחתו. אחת מנכדותיו אמרה - 'סבא כאן', וזה היה שבב של תקווה בשבוע נוראי".
אוסטין הוסיף בהצהרתו כי כעת "זה לא זמן לנייטרליות. מי שרוצה שלום וביטחון באזור הזה חייב להשמיד את חמאס. ארה"ב תוודא שלישראל יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה". בהקשר זה הזכיר את הסיוע הניכר שארה"ב מספקת לישראל במערכה. "נושאת המטוסים פורד כבר נמצאת באזור. נהיה מוכנים להעביר נושאת מטוסים נוספת אם יהיה בכך צורך".
"סיוע ממחלקת המדינה כבר זורם באופן שוטף לישראל", הוסיף הגנרל אוסטין, "כולל אמל"ח, חיילים, וכל דבר אחר שישראל תזדקק לו לרבות מיירטי כיפת ברזל". גלנט הודה לאוסטין על דבריו. "האויבים שלנו רוצים להשמיד אותנו פעם אחר פעם ובסופו של דבר אנחנו שורדים מנחים והם נעלמים זה מה שיקרה גם הפעם עם החמאס. זה הגורל שמחכה לחמאס, הדעאש של עזה. אנחנו נמוטט את שלטון חמאס, נדאג שהאיום הזה לא יהיה בגבולות שלנו".
 
14:00 צה"ל הכריז על מטולה כשטח צבאי סגור. בהודעה מטעם העירייה נמסר: "אנחנו מבקשים לעדכן כי הבוקר הוצא צו אלוף המכריז על מטולה כשטח צבאי סגור. תושבים מתבקשים שלא לעלות לכיוון. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא, מקיימים ישיבות הערכת מצב מדי יום ונמשיך לעדכן בכל ההתפתחויות". 
בתוך כך, אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים: "יש לנו עוד הרבה מה להראות בשעות הקרובות".
אזעקת צבע אדום נשמע באשקלון ולכיש. 

שטח צבאי סגור. מטולה (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
13:30 ירי לעבר אשקלון ומועצה אזורית שער הנגב. חשש לחדירת כלי טיס עוין בנחל עוז. מד"א מעדכן כי החל משעות הבוקר צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצעו סריקות והעניקו טיפול רפואי לכמה נפגעי חרדה בלבד ללא נפגעי גוף. 
במד"א מזכירים כי על הציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, שבכוחן להציל חיים. בעת אזעקה יש להגיע במהירות ובבטחה למרחב המוגן. 
13:00 אזעקות והתרעות כל העת ביישובי עוטף עזה.  
12:30 מטחים כבדים לאשקלון ולשפלה לאורך כל חצי השעה האחרונה. מאוחר יותר עיריית שדרות דיווחה על 7 נפילות בשטח העיר, מתוכן 5 פגיעות ישירות ודאיות, אחת מהן היא בבית מגורים. אין דיווח על נפגעים אך נגרם נזק כבד לרכוש. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס: "הפצצנו את שדרות ב-50 טילים בתגובה לעקירה של אזרחים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "פעולה קרקעית של ישראל ברצועת עזה תביא לאובדן חיי אזרחים. יש לעצור את שפיכות הדמים, ולפתור את הסכסוך בדרכי שלום".
 

  
12:00 
חיל האוויר תקף עשרות עמדות חירום של חמאס לשיגור כטב"מים עוינים באמצעות מודיעין אווירי, שנבנו בתוך ועל גגות בתיהם של תושבי רצועת עזה.

11:30 לאחר שבמשך שעות ספורות הופסק הירי הרקטי מצד רצועת עזה, מטחים לעבר אשקלון ויישובי העוטף. חובשים ופרמדיקים של מד"א יצאו לסרוק כמה זירות באשקלון בעקבות דיווחים על נפילות אחרי המטח לעיר. מאוחר יותר התגלו פגיעות בבתים באשקלון ללא נפגעים. 
בתוך כך, הגיוס הקרוב של מחזור נובמבר ליחידות הקרביות יידחה. טבלה עדכנית הופצה ברשתות החברתיות.
11:15 דובר צה"ל: מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-258 חללים ומשפחות שכולות, וכן הודעות למשפחות של 120 חטופים. "אנחנו פועלים בניגוד לאופן שבו חמאס פועל כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. אנחנו מפנים אוכלוסייה זה כמה ימים. חמאס רוצה מגן אנושי כי הוא מתחבא במנהרות מתחת לבתים. הוא רוצה להציג לעולם אזרחים מתים".

11:00 מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם מלך ירדן עבדאללה שהפציר בו: "יש לפתוח באופן דחוף מסדרונות הומניטריים להכנסת סיוע לרצועת עזה". במהלך ביקורו בעמאן ייפגש בלינקן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.
בה בעת, שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן במסר מאיים: "מזהירים מפני התפשטות האירועים בעזה לאזורים אחרים, אם נתניהו לא יפסיק את מלחמתו ההרסנית נגד הרצועה".
 
 
10:22 מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נועד עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן בלבנון. בפגישה נכחו גם עוזר שר החוץ האיראני והשגריר האיראני בביירות. הארבעה דנו ב"התפתחויות האחרונות באזור, בתוקפנות הישראלית המתמשכת על עזה ובאירועי אל-אקצא והגדה המערבית".
 
10:00 עקב המערכה הכבדה ולאור סיועה הניכר של ארה"ב לישראל, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הגיע לישראל לביקור בזק, וייפגש עם שר הביטחון יואב גלנט.
חלק מההערכות הנוגעות לכמות הנעדרים גורסות כי מדובר בכ-400 בני אדם. 
בתוך כך, דיווחים על הפגנות בטהרן התומכות ב"התנגדות" בעזה. אלפים מתכנסים בכיכר תחריר בקהיר. אירועי תמיכה בחמאס בבגדאד והפגנת תמיכה בתימן. 
מארק גרלסקו, יועץ מומחה צבאי לוושינגטון פוסט: "בתוך פחות משבוע ישראל הטילה יותר פצצות מאשר שארה"ב הטילה באפגניסטן בשנה". חיל האוויר הישראלי הודיע שהטיל כ-6,000 פצצות נגד 3,600 יעדים של חמאס בעזה - בתוך 6 ימים בלבד.
09:30 משרד התקשורת הממשלתי בעזה מבקש מתושבי הרצועה להתעלם מאזהרת צה"ל להתפנות דרומה תוך יממה, ומכנה אותה "תעמולה כוזבת ולוחמה פסיכולוגית". לפי נתוני האו"ם, לפחות 423 אלף בני אדם כבר התפנו מבתיהם בעזה בעקבות המלחמה.
08:55 מצרים ממשיכה לנסות להיכנס למערכה ולפעול במישור המדיני לקידום מו"מ. בה בעת, הופעלו מיירטים ללא אזעקה בגליל המערבי. ככל הנראה בשל התרעת שווא.
משרד החוץ באנקרה בדרישה לאזרחי טורקיה הנמצאים בלבנון להתרחק מדרום המדינה בשל "הלחימה בין הכוחות הישראליים והפלסטינים". הרשויות מציעות לאזרחים להישאר מצפון לנהר הליטני.
משטרת ישראל הודיעה על נפילתו בקרב של רס"ר אהרון ארתור מרקוביצ'י, רכז ועדות רכש במחלקת רכישות ומכירות (מרו"מ), אשר נפל בחזית הלחימה בקרב סמוך לקיבוץ רעים. מניין חללי המשטרה המעודכנים עומד על 48 נופלים.
 
07:30 דובר צה"ל במסר לתושבי עזה: "צה"ל קורא לכל תושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה, כפי שמתואר במפה. ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל, העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי. ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל".
"מחבלי חמאס מסתתרים בעיר עזה במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע. תושבי עזה, נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי. צה"ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים".
"הפצנו את האזהרה הזו בכל הפלטפורמות והצורות לעזתים", הוסיף דובר צה"ל. "אנו מחויבים לדין הבינלאומי ולצמצם את הפגיעה באוכלוסייה - אל מול המעשה של חמאס שפעל כמו בתקופות האפלות של דאעש. אנו לא נלחמים בתושבי עזה אלא בחמאס, שהוא גרוע מדאעש. זה אירוע של מספר ימים ונפעל להאיץ אותו".
אונר"א (סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים) העבירה את מרכז המבצעים המרכזי והצוות הבין-לאומי שלה לדרום הרצועה כדי להמשיך בפעולות ההומניטריות ולתמוך בפליטים הפלסטינים בעזה. "אנו קוראים לרשויות הישראליות להגן על כל האזרחים במקלטי אונר"א, כולל בבתי ספר", לשון הודעת הארגון.
07:00 ראש עיריית ניו-יורק אריק אדמס במסר לקהילה היהודית: "בעקבות ההתקפות הברבריות שביצע חמאס בישראל ומסרי השנאה והאלימות ברחבי העולם, אני רוצה שכל ניו יורקי, במיוחד הקהילה היהודית שלנו, ידע: אין כרגע איומים אמינים או ספציפיים נגד העיר שלנו".
 
06:00 צה"ל עדכן את האו"ם שעל כל הפלסטינים שחיים מצפון לנחל עזה להתפנות תוך 24 שעות לדרום הרצועה, מהלך שיכול להצביע על היערכות לכניסה קרקעית. דובר האו"ם סטפן דוז'ריק הוסיף כי מדובר בכ-1.1 מיליון איש. "האו"ם סבור כי זה בלתי אפשרי לבצע תנועה כזו של אזרחים ללא השלכות הומניטריות הרסניות. האו"ם קורא לבטל את ההחלטה הזו כדי למנוע מהטרגדיה הנוכחית להפוך למצב אסוני".
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לדובר הארגון: "תגובת האו"ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה! זה שנים רבות, שהאו"ם 'עוצם עיניים' לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסייה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו".
"כעת", הוסיף ארדן, "במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו״ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה". 
 
אמש נשמעו תקיפות רבות ברצועה והדי פיצוצים רבים ברחבי הדרום. הפנטגון אישר כי המשלוח הראשון של מיירטי כיפת ברזל הגיע לישראל. מפרוץ המלחמה שוגרו לשטח מדינת ישראל כ-6,000 רקטות. כ-3,000 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל וכ-260 נפלו בים. כ-400 בתוך שטח מדינת ישראל והיתר בשטחים פתוחים.
בשעה מאוחרת אירע פיגוע ירי בצומת הפרסה, חייל נפצע באורח קל במקום. סמוך לשעה 22:30 נחשף כי לוחם צה"ל סמ"ר מתניה אלסטר נהרג מירי נ"ט של ארגון חיזבאללה סמוך לגבול לבנון, ולוחם שני נפצע באורח קשה. נכון לשעה זו צה"ל טרם הגיב לאירוע.  בשעת ערב נודע כי סמל עדי ברוך, בת 23, נהרגה מירי רקטה בשדרות. 
 
בלילה דובר צה"ל עדכן על המשך תקיפות צה"ל ברצועה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו פעילים של ארגון הטרור חמאס והשמידו  חמ"ל של הארגון. בהמשך התקיפות, מטוסי קרב תקפו חמישה בתים ששימשו פעילים של ארגון הטרור. עם הבתים שהותקפו נמנים בתיהם של פעילי "נח'בה" (הקומנדו), פעיל צבאי בוועדת ההתנגדות ובית מבצעי של חמאס שבו ככל הנראה שהה אחיו של יחיא סינוואר. 
צה"ל הטיל פצצות חודרות בונקרים תוצרת ארצות הברית. במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו חמ"ל ניטור של החמאס שניטר ועקב אחר פעילות כוחותינו. כחלק מהתקיפה חוסלו שני פעילי טרור ששהו בחמ"ל. לאורך כל הלילה צה"ל תקף באופן נרחב בכל הרצועה מצפון לדרום. ארבעה מחבלים חוסלו כתוצאה מהפצצת חיל האוויר של בית בשכונת תל אל-הווא בעזה. בבית במחנה בוריי' שבמרכז הרצועה חוסלו 17 מחבלים. משרד הבריאות העזתי הודיע כי יותר בתקיפות האחרונות ברצועה נרשמו יותר מ-120 הרוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה