בארץ

מלחמת חרבות ברזל, היום ה-6: בלינקן בישראל, צה"ל תוקף - "חמאס זה דעאש"

מזכיר המדינה האמריקני בביקור בישראל: "תמיד נהיה לצדכם" ממשלת האחדות הלאומית אושרה במליאת הכנסת: גנץ יצטרף לקבינט המלחמה, איזנקוט ישמש משקיף, לפיד בחוץ. תקיפה בסוריה, מטחים לעבר ערי השרון והשומרון ונפגעים בשדרות ונתיבות וירי לצפון הארץ. הרמטכ"ל על הכשל המודיעיני: "נלמד ונתחקר, עכשיו עת מלחמה"
מערכת ice |  1
גבול לבנון, עזה, אשקלון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, עטיה מוחמד, חיים גולדברג)
יומה השישי של מלחמת חרבות ברזל (חמישי) עם היוודע הבשורה הכואבת על 1,300 נרצחים ונופלים לפחות בגזרה הישראלית. כ-3,400 בני אדם נוספים נפצעו. תמונת השבויים שנחטפו לשטח רצועת עזה מאז פרוץ המתקפה טרם התבררה באופן סופי, והליך זיהוי הגופות עדיין נמשך. 
עם שעות הערב פורסמה ההערכה לפיה 162 ישראלים מוחזקים בשעה זו בעזה. חלקם המכרע אינו בין החיים, ונרצחו בעזה, או שמתו מפצעיהם במהלך חטיפתם. חלק מהם בעלי אזרחויות כפולות. הממונה לנושא החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש נועד עם סגן השליח הנשיאותי האמריקני לבני ערובה סטיבן גילן, שהגיע במיוחד לישראל בשל המלחמה בדרום.
 
21:20: נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי: "מצרים נכונה לתווך בין כל הצדדים ללא הגבלות או תנאים. על ישראל להקל על אספקת הסיוע ההומניטרי בדחיפות ועל הקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה. יש להימנע ממדיניות של ענישה קולקטיבית, מצור, עקירה והרעבה".
21:00: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הצהרה נוספת לתקשורת. במהלך הצהרתו חשף כי הצבא איתר על גופת מחבל חוברת הדרכה של דאעש ואל-קאעידה. "אנחנו נלחמים מול ארגון שהוא דאעש", אמר דובר צה"ל. "חמאס הוא דאעש, אל-קאעידה. חשוב שהעולם יבין את זה. לא נוכל לאפשר שבגבולות שלנו חמאס-דאעש-אל-קאעידה יהיה סמוך לגבולות שלנו". הגרי התייחס גם לגזרה הצפונית: "בפיקוד הצפון אנחנו בערנות שיא... אנחנו בדריכות גבוהה מאוד". 
20:47: ירי נוסף לעבר הצפון. אזעקות בקרית שמונה וביישובים כפר גלעדי, מרגליות ומשגב עם. מאוחר יותר התברר כי ככל הנראה מדובר בהתרעת שווא. בהמשך נשמעו אזעקות גם ביישובי עוטף עזה.
20:30: ממשלת החירום הלאומית אושרה במליאת הכנסת ברוב של 66 חברי כנסת בעד ו-4 נגד. חלק מסיעות האופוזיציה, כגון מפלגת העבודה, הביעו תמיכה במהלך. סיעת רע"ם נעדרה מההצבעה. 

הקבינט הודיע רשמית: ישראל במלחמה. רה"מ נתניהו בנאומו במליאת הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
20:15: פיגוע ירי בתחנת משטרת שלם בירושלים. שני שוטרים נפצעו באורח בינוני וקשה. מחבל חמוש ברובה מסוג קרלו פתח באש לעבר השוטרים בכניסה לתחנה. במהלך מנוסתו, השוטרים חתרו למגע ונטרלו אותו בירי. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הוזעקו למקום וערכו סריקות לשלילת חשד לסייענים.
בתוך כך, מטח כבד לעבר באר שבע, מרכז הנגב והפזורה הבדואית. רקטות נפלו באזור הפזורה. לא דווח על נפגעים.
19:30: רה"מ נתניהו נואם בכנסת ומתייחס לממשלת האחדות. "אחדות העם היא מכפיל כוח וממשלת החירום שאנחנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית", אמר נתניהו, "ומעבירה מסר של כוח עצום, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים". נתניהו המשיך את ההקבלה בין אירועי יום שבת האחרון לפיגועי ה-11 בספטמבר והכריז על מטרת המלחמה - ריסוק החמאס.
"זוהי באמת מלחמה על הבית. והיא חייבת להסתיים בדבר אחד, בניצחון מוחלט, ובריסוק וחיסול החמאס. החמאס שהוא דאעש". בסיום נאומו במליאה הכריז על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להפעיל את סעיף 40 בחוק יסוד: הממשלה. סעיף זה הוא "נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות". משמעות הסעיף בפועל היא יציאה למלחמה.
בשעה זו, ירי בלתי פוסק לדרום. אזעקה בנתיבות.
 
19:00: מליאת הכנסת מתכנסת לישיבה כדי לאשר את ממשלת החירום של נתניהו-גנץ. השרים שימונו מטעם המחנה הממלכתי יהיו בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט, חילי טרופר ויפעת שאשא-ביטון. בפתח הישיבה נאם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי מטרת ממשלת האחדות היא "להביא לניצחון צה"ל וכוחות הביטחון, לניצחון מדינת ישראל ועם ישראל". ביחס למשך המלחמה הצהיר: "אנו יוצאים למלחמה שאיננו יודעים כמה זמן תימשך. אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהיא חייבת להסתיים בניצחון האור על החושך".
בתוך כך, משרד הפנים בצרפת הודיע כי הוא אוסר לקיים הפגנות פרו-פלסטיניות, שלדבריהן "ישבשו את הסדר הציבורי". 
18:45: לאחר שלחץ הופעל עליו מצד מפלגתו במטרה להצטרף לממשלת החירום הלאומית של נתניהו-גנץ, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא הצהרה ובה נימק את בחירתו לא להצטרף לממשלה. "הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים", הסביר לפיד, "אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה".
"לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי איזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואיזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה".
בה בעת, הירי על אשקלון ועוטף עזה נמשך. 
18:22: דובר צה"ל פרסם 25 שמות של חללים נוספים שנפלו במערכה. סמ"ר דור לזימי, בן 21, מכפר תבור, מפקד כיתה בגדוד 13, חטיבת גולני. רב"ט יותם הלל, בן 19, מברקת, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח"ל. רב"ט שוהם שלמה נידם, בן 19, מקרית שמונה, טכנאי בגדוד 13, חטיבת גולני. סמ"ר נדב ביטון, בן 20, מאופקים, לוחם בגדוד 90, חטיבת כפיר. 
סמל גלי רועי שקותאי, בן 21, מצופר, לוחם בסיירת נחל, חטיבת הנחל. רס"ן בנימין (בנג'י) טרקינסקי, בן 32, מתל אביב, קצין אג"ם בחטיבה 7. סרן (מיל') אלחנן מאיר קלמנזון, בן 41, מעתניאל, קצין במפקדת אוגדת יהודה ושומרון. סמל אדיר אישטו בוגלה, בן 20, מאריאל, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני. סמ"ר נהוראי לוי אמיתי, בן 20, מרינתיה, מפקד כיתה בגדוד 13, חטיבת גולני.
סמל מארו אלם, בן 20, מאשקלון, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני. רס"ל (מיל') איתי שלמה מורנו, בן 24, מאדרת, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו ואחיינו של עמנואל מורנו ז"ל. רס"ר במיל' סער מרגוליס, בן 37, מכיסופים, חבר כיתת הכוננות בכיסופים. סמ"ר נטע בר עם, בן 21, מחדרה, לוחם בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. סמל אור מזרחי, בן 20, מרמת גן, לוחם בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. 
סרן שילה הר-אבן, בן 25, מעלמון, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני. טוראי עידן ברוך, בן 20, מבארי, מש״ק הוראה בבה"ד חינוך. רס"ן עידו חוברה, בן 36, מסופה, קצין לוחם בחטיבה 401. רב"ט מתן אברג׳יל, בן 19, מחרמש, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני. רס"ל ישי סלוטקי, בן 24, מבאר שבע, לוחם בגדוד 7006, חטיבת עודד. סגן עומר וולף, בן 22, מגבעת חיים (מאוחד), סגן מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני.
סרן (מיל') אמיר נעים, בן 27, מארז, קצין הנדסה במפקדת חטיבת גולני. רס"ל (מיל') דניאל קסטיאל, בן 24, מבית שמש, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו. סמ"ר אופק ארביב, בן 21, מבת ים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים. סמ"ר (מיל') מתניה אלסטר, בן 23, משדה אילן, לוחם בגדוד 221, חטיבת כרמלי ורב"ט אופיר ירוחין, בן 19, מגבעת שמואל, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני.
 
18:05: כתב הרשת הלבנונית "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דיווח על שלושה טילים שנורו לעבר שטח ישראל.
17:56: דובר צה"ל מעדכן כי הוא ממשיך לתקוף בעוצמה את ארגוני הטרור ברצועת עזה, וכי עד כה הטיל חיל האוויר כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס במשקל 4,000 טונות. במתקפות לוקחים חלק עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס אחרים. צה"ל חיסל מפקד של חמאס וקבוצת פעילים ששהתה עמו ועסקה בהכוונת טרור נגד ישראל.
אחד מיעדי התקיפה הוא חדר ניהול לחימה של חטיבת רפיח בדרום הרצועה. תקיפות צה"ל התרכזו בעיר עזה ופאתיה, ממנה פועלים מנהיגי חמאס. בוצעה פגיעה נרחבת בשכונות המרכזיות בצפון הרצועה ששימשו כשטחי כינוס של מחבלי חמאס. השכונות בית חאנון, סג'עייה, רימאל, אל-פורקן וא-תפואח ספגו פגיעה כבדה ומאות מחבלים הרוגים.
17:54: חשד לירי דו כיווני על ישראל - עוטף עזה וצפון אצבע הגליל: התרעות הופעלו בו זמנית בכיסופים ובמטולה. 
17:50: לאורך כל הדקות האחרונות מטחי ירי כבדים לעבר אשדוד, אשקלון, גן יבנה, עוטף עזה ויישובים נוספים.
דובר צה"ל עדכן כי בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירט בעקבות זיהוי בשמי ישראל. ההתרעות הופעלו בעקבות היירוט ובשעה זו נבדק האם מדובר בזיהוי אמת. 
17:40: דיווח על חיסול של מחבל במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון ליד קיבוץ כיסופים. צה"ל עדכן על סריקות שמתבצעות באזור.
17:30: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב לראשונה למתקפת הטרור האכזרית של חמאס על ישראל, וטען כי הוא "דוחה את הרג האזרחים משני הצדדים". בפגישתו עם מלך ירדן עבדאללה השני ביקש "להפסיק לאלתר את התוקפנות המקיפה נגד עמנו" וקרא לסיוע הומניטרי רפואי, אספקת מים וחשמל ופתיחת המעברים.
17:09: לראשונה מאז תחילת המלחמה, איתות סורי בדמות ירי רקטי מרמת הגולן. התרעות צבע אדום בקיבוץ דפנה, הגושרים ושאר יישוב. דובר צה"ל אישר את הפרטם. תושבי קריית שמונה דיווחו על הדי פיצוצים. מד"א לא קיבלו דיווחים על נפילות או על נפגעים.
בה בעת, הרי לעבר עוטף עזה נמשך.
16:56: הירי נמשך כל העת, מטח לעבר אשדוד ולאחר מכן לעבר שדרות ועוטף עזה.
16:25: דיווחים על יירוט פטריוט בצפון. דובר צה"ל אישר מאוחר יותר כי מדובר ביירוט שווא.
16:12: מקורות ערביים מדווחים על תקיפה לעבר בית ברצועה. 44 פעילי טרור חוסלו. משרד הבריאות העזתי העלה את מספר הנפגעים ל-6,258 פצועים.
16:04: "אנחנו נפרק אותם" - לראשונה מאז תחילת המלחמה, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נשא הצהרה מלאה לתקשורת. "אנחנו חמישה ימים אחרי אירוע רצחני, אכזרי ומפתיע. הטבח של מחבלי החמאס הרצחניים וחיות האדם בילדינו, נשותינו ואנשינו הוא חייתי ולא אנושי", אמר הרמטכ"ל.
"יחיא סינוואר וכל אנשיו הם בני מוות, אנחנו נתקוף ונפרק אותם", איים בהצהרתו. "צה"ל תחת פיקודי מבין את גודל השעה ואת גודל המשימה המוטלת על כתפינו". צה"ל נלחם בטרוריסטים חסרי רחמים שביצעו מעשים שלא ניתן לעלות על הדעת... צה"ל אחראי לביטחון המדינה ואזרחיה ובשבת בבוקר בעוטף עזה לא עמדנו בזה".
"נלמד ונתחקר - אבל עכשיו זו עת למלחמה. בשעות הקשות האלה אני רוצה שתדעו: צה"ל כאן, כוח המגן של מדינת ישראל בכל עוצמתו, יכולותיו ובעיקר אנשיו הנפלאים", לשון הנאום. בנוסף לדבריו אלה, שיגר רא"ל הלוי מסר לחיזבאללה: "במילה אחת - תיזהרו, לא כדאי לכם להתחיל איתנו, אנחנו מוכנים לכל תרחיש ובכל גזרה". 

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, היום (צילום: עבד רחים קטיב/פלאש 90)
15:50: התרעות בעוטף עזה. דיווחים בעזה לפיהם יוסוף אבו מרזוק, אחיו של מנהיג חמאס מוסא אבו מרזוק חוסל בתקיפה ברפיח.
15:41: שר החוץ האמריקני בלינקן קיים פגישה עם בכירי הדרג המדיני בירושלים. בפגישה נכחו רה"מ נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ גדי איזנקוט, המרכיבים את קבינט המלחמה המצומצם. 
14:58: שורת מטחים לאשקלון וליישובי עוטף עזה. ככל הנראה נפילה אחת באחד היישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. פגיעה ישירה של טיל נ"ט בנתיב העשרה ללא נפגעים.
14:31: מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נועד עם רה"מ בנימין נתניהו בתל אביב. בהצהרתם המשותפת בירך רה"מ את בלינקן על עמידתו האיתנה והבלתי מסויגת של הממשל האמריקני ובראשו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לצדה של ישראל. "אתם אולי חזקים מספיק כדי להגן על עצמכם לבדכם, אבל כל עוד אמריקה קיימת - אתם לא תצטרכו. תמיד נהיה כאן לצדכם", אמר בלינקן בנאומו.
שר החוץ האמריקני בלינקן נשא דברים נלהבים בתמיכת ישראל, והזהיר את מדינות ערב המאיימות להצטרף למערכה: "אנחנו מזהירים את כולם. אל תעזו לנצל את המצב הזה, שלחנו את נושאת המטוסים הגדולה בעולם ויש לנו נוכחות אווירית גדולה באזור". בלינקן, יהודי בעצמו, הוסיף בנימה אישית: "אני בא לכאן לא רק כמזכיר המדינה של ארה"ב, אלא כיהודי שסבא שלו נמלט מהשואה".  

מזכיר המדינה של ארה"ב בלינקן בתל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
בלינקן בירך על הקמת ממשלת החירום הלאומית של נתניהו וגנץ וציין כי ישראל תקבל סיוע נוסף בכל מה שתצטרך. מזכיר המדינה הוסיף כי כי מניין האזרחים האמריקנים שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס עומד על לפחות 25 בני אדם. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם אמש בפני הקהילות היהודיות ושב על עמידתו הבלתי מסויגת לצד ישראל: "חשוב שהעם האמריקני יידע מה קרה. לא האמנתי שאראה אי פעם תמונה של טרוריסט כורת ראש של ילדים. אימתנו את זה". 
 
14:07: חיל האוויר הישראלי תוקף את נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק ואת נמל התעופה הבין-לאומי של חלב בצפון סוריה.
13:50: מטח לאזור בית שמש וליישובים סמוכים. נפילת רקטה באזור בית שמש. מאוחר יותר דווח על שני פועלים נפצעו באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי וכוחות משטרה הגיעו לזירה.
13:39: צעירה שנפגעה מרסיסי רקטה בשדרות נאבקת על חייה. צעיר נוסף במצב קשה מאוד. האזעקות נמשכות גם בכפר עזה ובנתיב העשרה. 
13:35: הירי לעוטף עזה נמשך. אזעקות במבטחים, נחל עוז ויישובים נוספים. משרד הבריאות בעזה מעדכן על עלייה במספר ההרוגים ל-1,354 ו-6,049 פצועים.
11:38: עיריית שדרות מדווחת על כמה נפילות שאותרו בשטח העיר. במהלך המטחים נפצעו שני בני אדם באורח קשה ואנוש.  
11:30: דובר צה"ל חשף כי דגל דאע"ש אותר בציוד של מחבלי חמאס שחדרו לתוך עוטף עזה במהלך יום שבת. במהלך הצהרתו לתקשורת ציין תא"ל דניאל הגרי כי הצבא הודיע ל-97 מבין משפחות השבויים על יקיריהן שנחטפו. בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני מיידע כי הגנרטורים לבתי החולים בעזה אזלו. המטחים לדרום נמשכים כל העת, ירי לעבר שדרות, גבים וכיסופים.  

הארגון הרצחני הגיע לעוטף עזה. דגל דאע"ש שאותר בקיבוץ סופה (צילום: דובר צה"ל)
11:00: הממונה על נושא החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש בהודעה לתקשורת: "משפחות יקרות, תוך כדי הלחימה אנו פועלים בשלושה מאמצים מרכזיים: מאמץ מודיעיני-מבצעי, מאמץ לגיבוש תמונת המצב של הנעדרים והחטופים ומאמץ הסיוע הממשלתי למשפחות הנעדרים והחטופים. הסריקות בשטח נמשכות והמלאכה הקשה של זיהוי החללים נמשכת, נפגעים רבים מטופלים בבתי החולים ואנו מתחקים אחרי כל פרט מידע שיסייע לנו באיתורם של כל הנעדרים".
"אמש שוחחתי עם רוג'ר קרסטנס, השליח הנשיאותי האמריקני לענייני בני ערובה והיום אפגש עם סגנו סטיבן גילן שיגיע במיוחד לישראל", הוסיף הירש. "הקשר החם, הדאגה מעומק הלב והמחויבות האמריקנית לסייע בכל דרך אפשרית חשובה לנו מאוד. אנשיי ואני פועלים מסביב לשעון למען הנעדרים, החטופים ובני משפחותיהם - יחד נתגבר וננצח". 
10:30: הירי לעבר עוטף עזה נמשך. אזעקות בנחל עוז. 
10:25: קנצלר גרמניה אולף שולץ נאם בפרלמנט המקומי והצהיר על הפסקת הסיוע לפלסטינים. שולץ גינה את שתיקתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביחס למתקפת הפתע של חמאס על ישראל. 
10:15: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל לביקור בזק. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, בלינקן ישהה בישראל למשך שעות ספורות. הוא יפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, רה"מ בנימין נתניהו ובכירים נוספים. שר החוץ אלי כהן קיבל את בלינקן בנתב"ג ובירך אותו על הגעתו ועל נאום התמיכה חסר התקדים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בלינקן השיב לכהן: "אנחנו לא הולכים לשום מקום".
09:47: לראשונה מאז ליל אמש, התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, ביישובים עין השלושה, נירים וכיסופים.
09:34: שר האנרגיה ישראל כץ מתייחס לדרישה להכניס אספקה חיונית לרצועת עזה. בציוץ בחשבון הטוויטר העמיד את המשוואה "הומניטרי תמורת הומניטרי":
 
09:15: מפקד פיקוד העורף רפי מילוא: "אנו לפני מלחמה ארוכה, יהיו עליות ומורדות אך בסופה אין חמאס. ארגון הטרור ירד אחרי מכת הפתיחה ל-250 שיגורים ביום. אחר כך ירד לכמה עשרות ביום כדי לשמור להמשך ובכל יום שומר מטח למרכז הארץ. אנו ממוקדים בדרום אבל מסתכלים צפונה כל העת ומוכנים לפתיחת חזית".
08:39: אחרי לילה שקט למדי, מטחי רקטות מעזה לעבר השרון והשומרון. התרעות צבע אדום נשמעה בכוכב יאיר - צור יגאל, פרדסיה, קדימה צורן, כפר יונה, אבן יהודה, אריאל ויישובים נוספים. מקורות מדווחים על כמה נפילות ללא נפגעים.
08:00: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי מתחילת המלחמה הודיע הצבא ל-220 משפחות על כך שיקיריהן נפלו במלחמה. 81 משפחות של חטופים ושבויים עודכנו. כחלק מהיערכות למערכה בצפון, הוצבו כוחות מילואים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול.
06:00: במהלך הלילה כוחות צה"ל עצרו עשרות מבוקשים בפאתי העיירה יעבד, דרומית מערבית לג'נין, ביניהם חמישה פעילי חמאס. הצבא תקף בחאן יונס וברפיח. על פי כלי תקשורת ערביים, צה"ל הרס יותר מ-22 אלף יחידות דיור בעזה. סמוך לשעה 03:00 בוצע ירי לעבר עמדה צבאית באזור שכם, לא היו נפגעים באירוע.
סמוך לשעה 05:00 דובר צה"ל עדכן כי צהל תוקף ברצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח על 1,200 הרוגים ו-5,600 פצועים ברצועה מתחילת המלחמה. על פי מקורות פלסטינים: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להגיע היום לירדן, שם ייפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן - בעקבות המצב ברצועת עזה.
לאבו מאזן יתלוו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסין א-שיח' וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'. בניסיון להיאבק על דעת הקהל הבין-לאומית, פרסם החמאס דרך רשת אל-ג'זירה סרטון בו "משחרר" משבי אם ושני ילדים. בתוך כך, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא הבוקר לספק סיוע הומניטרי לעזה: "יש להכניס אספקה חיונית מצילת חיים לרבות דלק, מזון ומים לרצועה - במהירות וללא הפרעה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חמאס
    איציק זוארץ 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר אור חמאס עדיין מתפקד? הוא קיים בכלל? למרות כל ההתקפות? לא מבין
    סגור