בארץ

מלחמת חרבות ברזל, היום ה-9: חוסל מפקד המחוז הדרומי של חמאס

בהכוונה מודיעינית של צה"ל ושב״כ, חוסל מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. 250 מטרות הותקפו היום בצפון הרצועה, דובר צה"ל הודיע ל-155 משפחות חטופים כי יקיריהם שבויים בידיי החמאס בעזה. חיזבאללה לקח אחריות על ירי 9 טילי נ"ט לעבר מוצבים וישובים בצפון, אזרח נהרג. בנוסף, זוהו 9 שיגורים מלבנון לשטח ישראל. מטחים כבדים לעבר הדרום, השפלה, המרכז, גוש דן והשרון. צה"ל חידש את הספקת המים לרצועת עזה
מערכת ice | 
רצועת עזה מופצצת (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)

היום (ראשון) החל יומה התשיעי של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ החל להתכנס להערכות מצב תכופות. לפי שעה, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל גבתה כ-3,700 פצועים. צה"ל הודיע עד כה למשפחות של 155 חטופים שהם שבויים בידי חמאס בעזה והבשורות הקשות עדיין ממשיכות להגיע.


בשעות הבוקר המוקדמות הותר לפרסום כי לוחמת חיל הים נהרגה במהלך פעילות מבצעית במרחב הימי בצפון, סמוך לגבול לבנון, כתוצאה מתאונת עבודה שנובעת מתקלה באמצעי לחימה של צה״ל.

בשעה 09:45 התקבל דיווח על ירי טילי נ"ט בשתולה שעל גבול לבנון, הרוג אחד וחמישה פצועים. צה"ל הגיב בתקיפת מיקום השיגור בדרום לבנון. בנוסף נורה טיל נ"ט לעבר עמדה של צה"ל, לא דווח על נפגעים. בסך הכל 5 טילי נ"ט נורו היום לעבר ישראל, כאשר חיזבאללה לקח אחריות על הכל.
סביבות 14:00 נורה מטח לעבר גוש דן, מה שהפעיל אזעקות בתל אביב והרצליה, לא דווח על נפגעים. באזור השעה 15:30 נורה טיל נ"ט נוסף לעבר חניתה בצפון, ועל פי דיווחים ישנם 5 נפגעים באירוע. באזור השעה 16:00 נשמעו אזעקות ונורו מספר מטחים לצפון. בתגובה לכך הודיע דובר צה"ל כי הוא תקף בלבנון וכי זוהו 9 שיגורים לעבר ישראל, כשחלק מהם יורטו.
עד כה 18 טילים נורו היום משטח לבנון לישראל. באזור השעה 17:00 דוווח כי צה"ל החזיר אץ הספקת המים לרצועת עזה. באזור השעה 18:00 חשף צה"ל כי חיזבאללה ירה היום כבר 9 טילי נ"ט. בנוסף, באזור השעה 18:15 נורו מטחים כבדים לאשקלון והסביבה, כאשר זוהו 2 נפילות, ללא נפגעים. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 369 פצועים נמצאים בבתי חולים, 90 מהם במצב קשה, והיתר במצב בינוני וקל.
בשעה 19:00 נורה מטח כבד מאוד לאזור המרכז והשפלה, בין היתר לתל אביב, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, חולון ועוד מספר ערים מרכזיות. כיפת ברזל יירטה שלושה טילים, שניים נפלו בשטח פתוח. אין דיווח על נפגעים בגוף. באזור השעה 20:00 הופעלו אזעקות בגוש דן, אך תושבים מדווחים כי אין קולות נפץ ועדיין לא ברור האם מדובר על התראות שווא.
דובר צה"ל מסר בהצהרה לתקשורת ב-20:20 כי צה"ל עצר ביו"ש 200 מבוקשים. בהמשך, באזור השעה 20:45: הודיע דובר צה"ל כי הוא מסר ל-155 משפחות של חטופים כי יקיריהם שבויים על ידי החמאס. בשעה 21:30 נשמעו אזעקות באזור רחובות, רמלה והסביבה. רקטה נחתה בשטח פתוח, אין נפגעים.
באזור השעה 22:45 דובר צה"ל ושב"כ יצאו בהודעה משותפת בה התירו לפרסום: "חוסל מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס; צה"ל ממשיך לתקוף מטרות רבות בצפון רצועת עזה. מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל ממשיכים לתקוף בעוצמה יעדי טרור ברצועת עזה. במהלך היום צה"ל תקף כ-250 מטרות צבאיות כאשר מרביתן בצפון הרצועה.
בהכוונה מודיעינית של צה"ל ושב״כ, חוסל מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. כמו כן, הושמדו עשרות מפקדות צבאיות, שורת עמדות תצפית וכן מספר עמדות שיגור רקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.
 


הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו: רב״ט קאמיי אחיאל , בת 18, מראש העין, לוחמת סנפיר בפלגה 914. נהרגה בפעילות מבצעית במרחב הימי בצפון הארץ, סמוך לגבול לבנון, כתוצאה מתקלה באמצעי לחימה של צה"ל. סמ״ר (במיל׳) אופק ארזי, בן 28, מניר יצחק, חבר כיתת כוננות ביישוב, רס״ר (במיל׳) שחר אביאני (Shachar Aviani), בן 56, מכפר עזה, רבש״ץ כפר עזה.

כמו כן גם, סמל אליסף בן פורת בן 21, מצפת, טבח בגדוד 411, חטיבה 282, סמ״ר (במיל׳) עומר ניסים ביתן בן 22, מבנימינה, לוחם בגדוד 8111, חטיבה 5, רס״ן (במיל׳) אורי שמעון רוסו, בן 44, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות בישוב ורס״ם (במיל׳) אברהם גבריאל קורין בן 56, מחולית, חבר כיתת כוננות בישוב.
הודעת משטרת ישראל: משטרת ישראל מרכינה ראש לזכרו של השוטר רפ"ק אבי עמר ז״ל, שנפל בקרב עם מרצחים בדרום. בן 55 בנופלו. אבי עמר ז"ל, תושב עוצם, הותיר אחריו הורים, רעיה, שישה ילדים ועשרה אחים. הלוויה תערך בבית העלמין במושב נוגה, היום, יום ראשון 15.10.23, בשעה 16:00. נדגיש כי יש להישמע  להנחיות פיקוד העורף בנוגע להגבלת התקהלות. יהי זכרו ברוך.
בנוסף, צבא לבנון מאשים את ישראל בהריגת העיתונאי בתקרית בגבול; ברויטרס דורשים חקירה ישראלית. במקביל, אלפים בהפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לקונסוליה הישראלית בלוס אנג׳לס.
ארצות הברית ממשיכה בתמיכה הבלתי מתפשרת שלה בישראל. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה רשמית לנושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור להצטרף לנושאת המטוסים ג'רלד פורד במזרח הים התיכון

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה