בארץ

ביקור ביידן בישראל: הרכבת האווירית נמשכת - צרפת ואנגליה בדרך

בצל ימי מלחמת חרבות, נשיא ארה"ב ביקר בישראל ונועד עם רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג. מישראל היה אמור להמשיך לירדן, אלא שהפסגה עם המלך עבדאללה ואבו מאזן בוטלה לאחר הפצצת ביה"ח בעזה על ידי הג'יהאד האסלאמי. לאחר ביקור קנצלר גרמניה, גם ראש ממשלת רומניה הגיע ארצה. סונאק צפוי לנחות מחר ומקרון שוקל הגעה בהמשך
מערכת ice | 
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בישראל (צילום מסך קשת 12)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אחד מתומכיה הגדולים של ישראל ברחבי העולם ומי שנשא נאום מהדהד וחסר תקדים לעיניי כל העולם בשבוע שעבר בזכותה של ישראל להגן על עצמה - נחת הבוקר (רביעי) במסגרת ביקור בזק. מדובר בפעם הראשונה שבה נשיא ארה"ב מבקר בישראל בשעת לחימה.
בשעה שמתנהלת מערכה קשה מול עזה, שהחלה במתקפת הפתע של חמאס על ישראל שגבתה את חייהם של יותר מ-1,300 נרצחים והרוגים ישראלים ופתחה את מלחמת חרבות ברזל - ביידן נראה כעוגן המשמעותי ביותר של ישראל בקהילה הבין-לאומית. האמריקנים תרמו נושאת מטוסים לישראל ואיימו על מדינות אחרות, כגון לבנון ואיראן, להימנע מלהיכנס למערכה.

לאחר ביקורו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין, נראה כי ביקורו של ביידן במדינה אך טבעי. מדובר בפסגה השלישית של הדרג המדיני עם הממשל האמריקני. מישראל ביידן היה אמור להמשיך לירדן, שם תוכננה להתקיים פסגה מרובעת עם המלך עבדאללה השני, נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. יו"ר הרשות ביטל את השתתפותו אמש לאחר הפיצוץ בבית החולים בשכונת זיתון, שלטענת חמאס נגרם מתקיפה של צה"ל.
מאוחר יותר, ירדן ביטלה את הפסגה במחאה על האירוע, שאותו היא ממשיכה לייחס לישראל. בצה"ל הוכיחו כי מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי. תא"ל דניאל הגרי השמיע בתדרוך לעיתונאים את הקלטת השיחה המפלילה וגם הקריא את תרגומה לאנגלית. כן הסביר שאופי הפגיעה בבית החולים מתאים לפגיעת רקטה, ולא להפצצה של חיל האוויר משום שניתן לראות שלא נוצר במקום מכתש כמו שנוצר מהפגזות חיל האוויר.
 
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי ביידן צפוי לפגוש בישראל משפחות מעוטף עזה, ולפגוש גם בני משפחה של חטופים. לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", ישראל ביקשה מארה"ב סיוע חירום בהיקף של 10 מיליארד דולר. על פי הדיווח, בבית הלבן מגבשים כעת הצעת חוק כדי לספק את הסיוע לישראל.
לאחר ביקור קנצלר גרמניר שולץ אתמול, נתניהו נועד עם ראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו, שהגיע לביקור הזדהות בישראל בלוויית שרת החוץ שלו ושר ההגנה. הרכבת האווירית לישראל תימשך עם ביקורו ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שאמור להגיע לארץ ביום חמישי ככל הנראה. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון שוקל ביקור בישראל בקרוב.
 
חברת נור פרסום חוצות קידמה את פניו של ביידן בדרכו לתל אביב בשלט דיגיטלי ענק באזור עזריאלי. "ישראל כעם ומדינה עוברת את אחד המשברים הגדולים והקשים שידעה האנושות", מסרו מטעם החברה, "ואנו שמחים שיש לנו דרך לסייע בהעברת המסר של הוקרת התודה על התמיכה בנו". 

המחווה המרגשת לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילום: נור פרסום חוצות)
"זה לא מובן מאליו וכמו כל עם ישראל, אנחנו מעריכים מאוד את הגיבוי והסיוע בימים קשים וכואבים מטעם ארה"ב", סיכמו בהודעת החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה