בארץ

מלחמת חרבות ברזל, היום ה-14: ירי לדרום, חדירת מחבל בגליל

על רקע המטחים המתמשכים מלבנון לשטח ישראל, ההערכה היא כי ירי רקטי בוצע משטח המדינה בחצי האי ערב - ונבלם על ידי ספינת מלחמה אמריקנית. השקר של חמאס נחשף סופית: דיווח בסוכנות AFP הצרפתית טוען כי בפיצוץ בבית החולים בעזה נהרגו בין 100 ל-300 בני אדם, כך על פי מסמך של המודיעין האמריקני. במסמך מאשרים כי ישראל ככל הנראה היא לא האחראית לפיצוץ
מערכת ice | 
כוחות צה"ל בגבול לבנון וגבול עזה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, אורן בן חקון)
אחרי יום היסטורי שכלל את הביקור של רישי סונאק, האיש החזק בבריטניה, היום (שישי) החל יומה ה-14 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ מתכנס להערכות מצב תכופות.
השקר של חמאס נחשף סופית: דיווח בסוכנות AFP הצרפתית טוען כי בפיצוץ בבית החולים בעזה נהרגו בין 100 ל-300 בני אדם, כך על פי מסמך של המודיעין האמריקני. במסמך מאשרים כי ישראל ככל הנראה היא לא האחראית לפיצוץ.
 
ביידן נשא נאום לאומה האמריקנית וטען: "בראש סדר העדיפויות שלי זה החטופים האמריקנים ברצועת עזה. יותר מ-1300 בני אדם נרצחו בישראל, בהם לפחות 32 אזרחים אמריקאים. אני מבקש מהקונגרס להתחייבות חסרת תקדים לביטחון ישראל אשר תבטיח את עליונותה הצבאית. נדאג שכיפת ברזל תמשיך לשמור על המרחב האווירי בישראל".
עוד הוסיף: "נוודא ששחקנים (חיזבאללה, איראן) עוינים אחרים באיזור יידעו שישראל חזקה מתמיד. במהלך הדיונים שלי עם בכירים ישראלים הצלחתי להגיע להסמכה  על שליחת משלוח הומניטרי ראשון. תושבי עזה זקוקים למזון, מים ותרופות".
ספינת טילים של ארצות הברית יירטה טיל שנורה מתימן וככל הנראה כוון לישראל, כך על פי טענות של הפנטגון. בינתיים, ב-CNN מדווחים כי למרות בקשתו של ביידן, מעבר רפיח לא צפוי להיפתח ביום שישי לסיוע הומניטרי. עוד הדגישו ברשת התקשורת כי בארה"ב מצפים ששיירת משאיות ראשונה הנושאת אוכל, שתייה ותרופות תחצה את הגבול במהלך סוף השבוע
08:00 רשות החירום הלאומית במשרד ביטחון וצה"ל, הודיעו כעת על הפעלת תכנית במסגרתה יפונו תושבי קריית שמונה לבתי הארחה ומלונות. ראש ממשלת בריטניה יבקר במצרים וייפגש עם מנהיגים מהאזור על מנת למנוע הסלמה אזורית.
08:40 דובר צה"ל מפרסם כי צה"ל תקף הלילה יותר מ-100 מטרות טרור ברצועה. בין היתר חוסלו אחד מהמחבלים שהיה מעורב בטבח בדרום וחוליית משגרים.
09:30 הפלסטינים מפרסמים כי 13 בני אדם נהרגו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון סמוך לטול כרם. 
משרד הבריאות עדכן כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 301 פצועים כתוצאה מהמלחמה, בהם 48 במצב קשה ו-173 במצב בינוני. עד כה פונו לבתי החולים 4,834 פצועים, בהם 12 אנוש ו-280 קשה.
10:00 לאחר 11 שעות ללא אזעקות חודש הירי, אזעקות בעוטף עזה בניר עם ומפלסים.
11:26 מטח רקטות לשדרות, 2 נפילות אותרו בעיר נכון לשעה זו מסתמן כי אין נפגעים. התראות צבע נשמע בקיבוץ כיסופים בעוטף עזה. דובר צה"ל טען בהצהרה כי צה"ל נערך לשלב הבא בלחימה- התמרון. 
11:55 צבע אדום בכפר עזה בעוטף עזה.
מעל ל-20 מבוקשים נעצרו ומעל ל-12 מחבלים חוסלו, הסתיים המבצע הנרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס ; במהלך הלילה הרסו כוחותנו את דירת אחד המחבלים, פעיל חמאס שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי.
בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון 60 מבוקשים, מתוכם 47 פעילים של ארגון הטרור חמאס.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 584 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-375 משוייכים לארגון הטרור חמאס. מעל 50 אמצעי לחימה הוחרמו על ידי כוחות הביטחון.
12:00 צבע אדום בדרום הארץ, אזעקות נשמע באשדוד ואשקלון. 
12:45 ירי התבצע אך עבר הישוב מרגליות בגליל העליון. חשד שמחבל חדר לישראל וטרם נלכד. התושבים באזור נדרשים לשהות במרחב מוגן עד הודעה חדשה.
13:00 אזעקת צבע אדום באזור בית שמש ושפלת יהודה, מאושר כי לפחות מחבל אחד חדר לשטח ישראל מלבנון, כוחות צה"ל מנהלים אחריו מרדף ובוחנים האם מדובר בחוליית מחבלים.
14:00 במקביל למרדף שמתנהל אחר המחבל בגליל העלון, מחבלים חוסלו בגזרה המערבית, צלפים ירו על חמושים בשטח לבנון. כלי טייס של צה"ל חיסל מחבלים של חיזבאללה שזוהו בסמוך לגבול לבנון.
14:20 אזעקות צבע אדום נשמע באזור הרי ירושלים ולטרון, נכון לשעה זו לא דווחו על נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה