בארץ

חרבות ברזל, היום ה-16: חייל נהרג בשטח הרצועה, חילופי אש בצפון

בצל ההיערכות להגברת המתקפה על הרצועה, המטחים לגוש דן ודרום הארץ נמשכים, ירי לעבר בית שמש, שפלת יהודה וקריית שמונה. בחמאס דיווחו על כך שהציעו לישראל לכאורה לקבל שני חטופים נוספים הסובלים מבעיות בריאותיות. בלשכת רה"מ נתניהו הגיבו: "לא נתייחס לתעמולה שקרית". ארה"ב משנה סדרי כוחות
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, יונתן זינדל, מרים אלסטר)

​אחרי שחרורן של שתיים מהחטופות במפתיע על ידי ארגון הטרור, היום (ראשון) החל יומה ה-16 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים ונראה כי החמאס ממשיך בתעלולי הלוחמה הפסיכולוגית עם מוחם של אזרחי ישראל עם הודעות שמנסות לפלג. בחמאס דיווחו כי הציעו לכאורה לישראל לקבל 2 חטופים נוספים הסובלים מבעיות בריאותיות, אך סורבו על ידי הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הגיבו: "לא נתייחס לתעמולה שקרית של חמאס, נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החוטפים והנעדרים הביתה".
 


הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם. בחיזבאללה הודיעו רק היום על 6 הרוגים בשורות הארגון מאז תחילת המלחמה. לפי מספרי חיזבאללה, מניין ההרוגים שלו עומד על 18 בערך. ההערכה שיש לו יותר הרוגים ‏על פי דיווחים בתקשורת העולמית, בוצעה תקיפה של חיל האוויר בסוריה בנמלי התעופה בדמשק ובחלב. התקיפה הקודמת של שדות תעופה בסוריה במהלך המלחמה הייתה כתגובה לירי פצמ"רים וכעת כדי למנוע הגעת משלוחי נשק ויועצים מהכיוון של איראן.

כמו כן, לפי פרסומים ב-CNN: צה"ל הטיל כרוזים בשכונת א-סברה בעזה וביקש מהתושבים להתפנות לדרום הרצועה. סוכנות הידיעות AP פרסמה תיעוד המוכיח כי הפיצוץ סמוך לבית החולים אל-אהלי בעזה נגרם מפגיעת רקטה ששוגרה מעזה.
‏שר ההגנה של ארה״ב, לויד אוסטין מתגבר כוחות באזור הים התיכון: העברת נושאת המטוסים אייזנהאואר וקבוצת הקרב שלה לאזור בנוסף לסוללת מיירטי טילים מסוג THAAD וסוללות פטריוט נוספות. חיילים אמריקנים גם מקבלים הודעות על הצבתם.  
 


בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה.

עד היום  (22.10.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 769 חללים שהם כ 80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 673 חללים. תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע.
אלפי שוטרים פועלים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא. עם השלמת תהליך הזיהוי מועבר המידע לצוותי הבשורה המרה המודיעים לבני המשפחות על השלמת הזיהוי וההכנה לקראת הבאת היקירים לקבר ישראל.
צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית; יורט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בזמן שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית, צה"ל משיב באש לשטח לבנון בתגובה לניסיון הירי. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח ישראל מלבנון.
כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי בשטח לבנון. בפעולה משותפת של צה״ל ושב״כ הותקף תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בעיר ג'נין; במסגד הייתה חוליית טרור של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני שתכננה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי על פי העיתונאי ברק רביד, ‏ארה"ב מקדמת הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שמגנה את חמאס ותומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית.
דיווח נוסף ב-CNN גורס: על פי גורמים בישראל, לפחות 235 בעלי אזרחות זרה מ-41 מדינות שונות נהרגו במתקפה של חמאס. 74 נוספים עדיין מוגדרים נעדרים אמש נתפס מחבל מכוח הנוחבה של חמאס שחדר לישראל ב-7 באוקטובר (יום מתקפת הטרור העוטף), וניסה לחזור לשטח רצועת עזה.
המחבל נתפס בשטח ישראל כשהוא מותש ונלקח לחקירה בשב״כ. צה"ל ושב"כ חיסלו בכיר במערך הרקטי של חמאס* מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו, היווה חלק משמעותי בתכנון והפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה.
צה"ל ממשיך לתקוף משעות הבוקר מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בין המטרות שנתקפו הותקפו ראש חוליית ירי רקטי, ומספר פעילים נוספים. בנוסף, הותקפו אתר ייצור אמצעי לחימה ומפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס.
12:58:
• שפלת יהודה: אזור תעשייה ברוש, בית שמש, זנוח, ישעי, נתיב הל''ה, מחסיה, רטורנו - גבעת שמש (דקה וחצי)
12:59:
• שפלת יהודה: שריגים - ליאון, גבעת ישעיהו, שדות מיכה, זכריה, לוזית, עגור, גפן (דקה) • לכיש: אזור תעשייה קריית גת, גת, קריית גת, כרמי גת, אל עזי, אלומה, ורדון, זבדיאל, זרחיה, מנוחה, נחלה, ניר בנים, סגולה, קדמה, קוממיות, רווחה, זוהר, יד נתן, נהורה, נוגה, ניר ח''ן, עוצם, שדה דוד, שדה יואב, שחר (45 שניות, 30 שניות) • מערב לכיש: חלץ, כוכב מיכאל (30 שניות) • עוטף עזה: נחל עוז (15 שניות)
13:00:
• שפלת יהודה: תירוש (דקה) דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים, למעט נער שנחבל קלות בדרך למרחב מוגן בגזרת קרית גת.
14:10:
אזעקה נשמעה בקיבוץ יפתח שבגליל העליון, 20 פצ'מרים שוגרו לעבר המרחב, לוחמי צה"ל מנהלים ירי מול חוליות חמושים של חיזבאללה
15:50:
ארבעה צעירים נעצרו על ידי המשטרה בחשד להסתה ותמיכה בטרור, 17 משאיות הנושאות סיוע הומניטרי נכנסות בשעה זו לרצועת עזה. כמו כן, משרד הבריאות בעזה מעדכן כי החל מתחילת המלחמה כ-4,741 בני אדם נהרגו ברצועת עזה.
16:00:
חיזבאללה מדווח כי פעיל ארגון נהרג במהלך תקיפות צה"ל בלבנון, עד כה נהרגו כ-10 פעילי חיזבאללה החל מתחילת המערכה. לשכת נתניהו מבהירה כי במסגרת הסיוע שהועבר ברפיח לא הועבר דלק לרצועה.
16:21:
מטעם לשכבת נתניהו נמסר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון יגיע לישראל ביום שלישי הקרוב.
16:56:
חילופי אש קשים בקיבוץ כיסופים בעוטף עזה.
17:00:
אזעקה באזור נתיבות, פגיעה ישירה בבית בעיר, כוחות מגן דוד אדום מדווחים על פצוע קשה.
18:00:
משרד הבריאות מעדכן על 302 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום מהם 43 קשה, 172 בינוני ו-87 קל. עד כה פונו לבתי החולים 5,431 פצועים, מהם: 12 אנוש, 292 קשה, 801 בינוני, 3,866 קל, 293 חרדה  ו-167 בהערכה רפואית.
18:30:
טנק צה"ל ירה בשוגג אל עבר עמדה מצרית בסמוך למרחב כרם שלום. חילופי האש בגבול הצפון נמשכים.
19:00:
ירי אל עבר הדרום, אזעקות נשמעו בבאר שבע ובאופקים. תקריות נוספות עם מחבלי חיזבאללה גבול לבנון.
20:50:
דובר צה"ל מעדכן כי לוחם נהרג ועוד ארבעה נפצעו במהלך פשיטה בשטח הרצועה כשעל הכוח נורה טיל נ"ט.
21:03:
אזעקה צבע אדום נשמעה בנתיבות וביישובי מערב הנגב, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים.
22:00:
אזעקת צבע אדום נשמעה באזור הדרום, בבאר שבע, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. 
22:30:
משאיות הסיוע הגיעו למעבר רפיח, וייכנסו לדרום הרצועה באישור ישראל. הנשיא הרצוג חשף במהלך ראיון לרשת טלוויזיה בינלאומית כי חמאס תכנן להשתמש בציאניד נגד אזרחים, כמו כשעשה ארגון אל-קאעידה.
23:00:
צרפת מאשרת באופן סופי כי נשיא צרפת עמנואל מקרון יגיע לישראל ביום שלישי הקרוב. בשעה זו קבינט המלחמה מתכנס לישיבה בקרייה על מנת לקבוע את המשך הפעילות.כוח צה"ל חיסל שני מחבלים לאחר שהשליכו מטענים על כוחות הביטחון בשכם

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נתניהו מכר את מדינת ישראל, שבכ תתעוררו ותעצרו אותו (ל"ת)
    גדי 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שקרנים בני שקרנים
    א.ב 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרנים בני שקרנים אתם באמת חושבים שנאמין לכם?? טינופת
    סגור