בארץ

חרבות ברזל, היום ה-18: ירי לעבר הגולן, חדירת מחבלים לזיקים

מטחים כבדים לעוטף עזה, הדרום, גוש דן והשפלה. סוכלה חולייה שניסתה לחדור לשטח ישראל דרך הים. יוכבד ליפשיץ ונורית קופר שבו לחיק משפחותיהן: "נעשה הכל להחזיר את החטופים הביתה". דובר צה"ל: "לא ייכנס דלק לרצועת עזה". מתקפה בלבנון, שתי רקטות מסוריה נפלו בשטח ישראל. המלחמה מתרחבת לרשתות החברתיות: הערוצים הרשמיים של חמאס בטלגרם נחסמו
מערכת ice |  6
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, אייל מרגולין, shutterstock)
​אחרי שיוכבד ליפשיץ ונורית קופר, שתי חטופות מניר עוז שוחררו משבי החמאס, היום (שלישי) החל יומה ה-18 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. נראה כי החמאס ממשיך בתעלולי הלוחמה הפסיכולוגית. בתוך כך, הפלטפורמות החברתיות נוקטות צעדים.
על פי דיווח ברשת CNN, לארה"ב יש מודיעין ספציפי שמיליציות שנתמכות על ידי איראן מתכננות להסלים את ההתקפות שלהן נגד כוחות אמריקניים במזרח התיכון. עד כה נרשמו ניסיונות של מל"טים מתאבדים לפגוע בכוחות במדינות ערב. הערוצים הרשמיים של חמאס בטלגרם, בהם שם חמאס שלח הצהרות רשמיות וכן פרסם סרטונים, נחסמו בעקבות בקשה מ-GooglePlay. גם גוגל חסמה שני ערוצים כאלה.
 
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך על שחרורם של שני בני ערובה נוספים מעזה ואישר את מחויבותו להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה הנותרים שנלקחו על ידי חמאס, ולספק מעבר בטוח לאזרחי ארה"ב ולאזרחים אחרים. 
כוכבי הוליווד במכתב פתוח לנשיא ביידן: להבטיח את שחרורם של כל החטופים שמוחזקים על ידי חמאס בעזה. במכתב, הם מודים לו על פעולותיו וקוראים לפעול לשחרור מיידי של כולם. מי שפעלו מאחורי הקלעים לניסוח המכתב וגיוס הכוכבים הן גל גדות ונועה תשבי
במהלך הלילה, צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר רקטות לעבר ישראל. כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב וניסתה לשגר רקטות משטח לבנון לעבר שטח ישראל. במקביל, בלבנון דיווחו: "חיל האויר הישראלי תוקף מטרות בדרום לבנון בכפרים עיתרון, מארון אל-ראס וטל אל-נחס". מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 784 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל
בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 784 חללים שהם כ 83% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.  עד כה הועברו לקבורה 688 חללים.
תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע.   אלפי שוטרים פועלים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה,  24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא. עם השלמת תהליך הזיהוי מועבר המידע לצוותי הבשורה המרה המודיעים לבני המשפחות על השלמת הזיהוי וההכנה לקראת הבאת היקירים לקבר ישראל.

08:30:
משרד הבריאות עדכן כי 13278 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, 40 מהם באורח קשה. כמו כן, 278 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם 40 באורח קשה ו-164 בינוני.
09:20:
ראשי האוניברסיטאות יצאו בהודעה כי פתיחת שנת הלימודים תדחה בשנית לתאריך השלישי לדצמבר.
10:20:
נשיא צרפת עמנואל מקרון, נחת הבוקר בישראל ותחילה נפגש עם נציגי משפחות החטופים. לאחר הפגישה אמר מקרון כי: "אנו מחוברים לישראל באמצעות אבל, שלושה מבני ארצנו נחטפו ב-7 באוטובר ותשעה נוספים נעדרים וחטופים". מקרון נפגש כעת עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא בירושלים.
11:00:
התראות צבע אדום נשמעו במבטחים, עמיעוז, ישע, תלמי אליהו, צוחר, אוהד ושדה ניצן שבעוטף עזה, עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים. צה"ל פועל ביהודה ושומרון: 32 מבוקשים, בהם 18 פעילי חמאס, נעצרו ולוחם נפצע בינוני ממטען חבלה. נשיא צרפת מקרון בפגישתו עם הנשיא הרצוג: "זו חובתנו להילחם נגד הטרור הזה, תהיו בטוחים שאתם לא לבד".
11:13:
שר האוצר סמוטריץ' הורה לצרף את אשקלון ומבקיעים לרשימת היישובים שיקבלו פיצוי מלא בעקבות המלחמה.
12:55:
החטופות ששוחררו אמש מעזה משחזרות: "הלכנו קילומטים מתחת לאדמה, הכו אותי במקלות". המדינה בוחנת ישובים ברחבי הארץ למגורים זמניים לתושבי העוטף. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, נפגשים וכעת מוסרים הצהרה משותפת.
13:15:
דובר צה"ל מדווח כי כוחות צה"ל חיסלו מחבל בסמוך לגבול לבנון שניסה לשגר רקטה לשטח ישראל.
14:00:
אזעקת צבע אדום נשמעה בבאר שבע, נכון לשעה זו לא דווחו על נפילות או על נפגעים.
14:11:
אזעקת צבע אדום נשמה בעיר אשדוד, כוחות הביטחון והצלה סורקים את השטח אחר נפילות ונפגעים בעיר.
14:30:
טיל נ"ט שוגר אל עבר המושב שתולה שבגליל המערבי.
15:16 אזעקות נשמעו ב: באר יעקב, לוד, רמלה, נס ציונה, רחובות, אלעד, ראש העין, שומרון, חבל מודיעין, שדות דן, גזר, דרום השרון, ברנר, גן רווה, שרון - שערי תקווה, עץ אפרים, אלקנה, ירקון - נופך, גבעת כ''ח, בארות יצחק, רינתיה, בני עטרות, טירת יהודה
• דן - יהוד-מונוסון ועוד ישובים נוספים בשפלה ובשומרון. דווח על 7-8 יירוטים במרחב.
עדכון לאזעקות בגזרת השומרון: מדובר בפגיעה ישירה בבית. דיירי הבית שהיו בתוך מרחב מוגן לא נפגעו. נועם
חובש בכיר במד"א רז לוי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו הרס רב בתוך הבית ובחצר. שלושת דיירי הבית, אישה כבת 70 ו-2 צעירים בשנות ה-20 הקפידו על הנחיות פיקוד העורף. מיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב המוגן והמתינו בו 10 דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי. אם הם לא היו נכנסים לממ"ד האירוע הזה יכל היה להסתיים בטרגדיה."
15:30: עוד מטח גדול לערב ישובי המרכז, השפלה והדרום, ביניהם: באר שבע, אשדוד, תל אביב, רמת גן, פתח תקווה ויתר ישובי גוש דן. במטח זה דווח על פגיעה ישירה בבית באלפי מנשה בשומרון אך לא דווח על נפגעים.
המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בגזרת מרחב שפלה ללא נפגעים
חבלני המשטרה של מחוז מרכז ושוטּרי תחנת רחובות בודדו כעת זירות נפילה  וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.
משטרת ישראל קוראת לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד במידת הצורך .
17:00:
שוב אזעקות לכל הדרום, המרכז והשפלה: צבע אדום באור יהודה, ראשון לציון, חולון, מקווה ישראל, בת-ים, תל אביב יפו, גבעתיים, רמת גן, רחובות, באר יעקב, רמלה, יהוד-מונוסון, סביון, גבעת שמואל, פתח תקווה, הוד השרון, כפר סבא, בני ברק, קריית אונו, הרצליה, כפר שמריהו, רמת השרון, רעננה, אשדוד, נס ציונה, יבנה, שדות דן, גן רווה, דרום השרון, ברנר, גזר, חוף השרון, חבל מודיעין, חבל יבנה, חוף אשקלון, מ"א באר טוביה. במטח הזה דווח על שלושה נפגעים בחולון ובאר יעקב.
 
17:22:
אזעקה נשמע במושב אלקוש בגליל המערבי: דיווח על שני טילי נ.ט. שנורו לעבר הישוב. אין דיווח על נפגעים.
18:22:
צה"ל תקף בשעה האחרונה שלוש חוליות מחבלים במרחב גבול לבנון
כלי טיס מאויש מרחוק תקף שתי חוליות מחבלים שביצעו ירי מרגמות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל במרחב נטועה ואלקוש שבגבול לבנון. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי וטנקים לעבר מקורות הירי. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך לקיבוץ יפתח. אין נפגעים.
בנוסף, מוקדם יותר היום מסוק קרב תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.
19:30: 
צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל דרך הים בזיקים  לוחמי זרוע הים תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל באזור מרחב זיקים דרך הים. מטוסי קרב תקפו את המתקן צבאי ממנו יצאו המחבלים. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות במרחב. המחבלים ניסו לחדור ליישוב דרך הים.
התבצעו סריקות באיזור על מנת לוודא שהשטח נקי ממפגעים. ההערכה היא כי בין 10 ל-15 מחבלים חדרו מאזור החוף. מאוחר יותר דווח כי לפחות 10 מהם חוסלו וסריקות מתבצעות אחרי עוד 6. חמאס לקח אחריות לאירוע החדירה ולחילופי האש המתנהלים באזור זיקים.  
20:00: 
הירי לעוטף עזה נמשך - אזעקות צבע אדום בחולית וסופה. 
20:18: 
דובר צה"ל מעדכן על התרעות שהופעלו ברמת הגולן ביישובים בני יהודה וגבעת יואב וכן נאות גולן. ככל הנראה מדובר בירי רקטי מסוריה. דיווח ראשוני על שתי נפילות ברמת הגולן.
20:30 
עמיחי שטיין מדווח כי הבית הלבן התייחס בדיונים סגורים לדיאלוג עם קטאר: "אנחנו יודעים שלקטאר יש קו תקשורת פתוח עם חמאס... אנו מודים לקטאר על תמיכתם והעזרה להוציא את האמריקנים החוצה. הייתי רק אומר שהדיונים והשיחות האלה נמשכים וחשובים מאוד".
מנהיג הדרוזים בלבנון וליד ג'ונבלאט בריאיון הערב: "אנחנו עלולים להיגרר למלחמה שתהיה קשה יותר מאשר ב-2006, עלינו לצפות לגרוע מכל. אני חושב שחיזבאללה עדיין שולט במצב, אם כי אני תמיד מעדיף להזכיר את המורכבות ואת דרכי ההתקשרות עם חיזבאללה, ושלא יהיה ריבוי של פלגים בדרום לבנון שפועלים בשם ההתנגדות".
 

21:00:
תומך דאעש נעצר בגרמניה: חשד שתכנן פיגוע דריסה בעצרת תמיכה בישראל.
21:30:
דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: "לא ייכנס לדלק לרצועת עזה".
תא"ל הגרי הגיב לראיון של יוכבד ליפשיץ: "אף אחד לא יכול להכנס לנעליה שלה. אישה מבוגרת שנחטפת מביתה בברוטאליות ונחטפת לעזה ע"י מחבלים שמחוללים זוועות בקיבוץ ובעלה הבודד עדיין נשאר בעזה. אני מאחל לה שתהיה בריא ותצליח מכל שעברה ואנחנו נעשה הכל להחזיר את בעלה וכל החטופים הביתה". 
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה נפגש היום עם בכירים איראנים - בשיחה הם דנו על האירועים ב-7 באוקטובר.
21:40: 
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי: "ארה"ב לא קובעת לישראל קווים אדומים במלחמה נגד חמאס". 
21:50:
דובר משרד הבריאות של חמאס בעזה: 50 הרוגים בשעה האחרונה בתקיפות צה"ל ברחבי הרצועה.
22:00:
דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווח הראשוני, זוהו שני שיגורים משטח סוריה לכיוון שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח. צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.
העזתים מדווחים על תקיפות נחרבות בחאן יונס ועל שכונה שלמה שהופגזה על יושביה.
22:30:
אונר"א: "אם לא נקבל דלק - נאלץ להפסיק את פעילותינו בעזה, החל ממחר בלילה". דובר צה"ל באנגלית עונה: "יש לחמאס יותר מ-500 אלף ליטרים של דלק, בקשו מהם".
22:47:
פיקוד העורף: בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישוב נתיב העשרה - הטיפול באירוע הסתיים. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא לסכן חיילים להזרים מי ים למינהרות
    111 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להזרים מי ים למינהרות בעזה לא מבין את הצבא החכם שלנו מה יותר זול ופשוט מזה ???? יש עוד רעיון להזרים גז מדמיע זה לא הורג אפילו אפשר גם גז רגיל ולהדליק זה מטרה לגיטימית לא לסכן חיילים.....
    סגור
  • 5.
    מלחמה
    יורם 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'פטו קובע ואת פינוקיו מכירים
    סגור
  • 4.
    מלחמה
    יורם 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מומלץ לגייס את מבקר המדינה
    סגור
  • 3.
    מלחמה
    יורם 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ביבי בובה של בידן
    סגור
  • 2.
    מלחמה
    יורם 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא אינו לוקח אחרות.. חי בסרט..
    סגור
  • 1.
    חמאס "מובך" עלקקק פחח
    שי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חמאס עשה למדינה שלמה בית ספר- וזה רק ארגון טרור ולא צבא !! מה היה קורה אילו ישראל הייתה נלחמת מול מדינה עם צבא -כנראה שלא היינו פה היום.. הכל מתחיל מהקודקוד וזה כמובן ראש הממשלה שלנו - שהיינו עסוקים בתיקים שלו ושסע של העם וחמאס נדע וניצל את זה טוב מאד .. אין לישראל באמת אסטרטגיה מול חמאס ובגלל זה ארהב לא מאשרת לנו כניסה .. פשוט בזיון
    סגור