בריאות

מד"א מול איחוד הצלה: משרד הבריאות החליט לפקח על הזנקת אמבולנסים

משחקי הכוחות בין מד"א לאיחוד ההצלה הביאו לכמה מקרים בהם כמות מיותרת של כוחות הגיעו לזירות במהלך המלחמה. כעת, משרד הבריאות לוקח את העניינים לידיים והוא יתחיל לפקח מתוך מוקד מד"א. בכיר במשרד: "אין היגיון לשלוח מספר רב של אמבולנסים לזירה אחת"
מערכת ice | 
אמבולנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
לראשונה מתחילת המלחמה, נציג מטעם משרד הבריאות יפקח מתוך מוקד מגן דוד אדום על כל סוגיית הזנקת האמבולנסים ואף יפעל לשלב בפינויים גם כאלו פרטיים, על מנת להעניק את המענה הטוב ביותר בשעה זו.
כפי שפורסם לראשונה בישראל היום, בעקבות מספר תקריות במהלך המלחמה, משרד הבריאות החליט לשפר את המענה שהוא מעניק לאירועי חירום כמו פינוי פצועים, לאחר שמתחילת המלחמה נטען כי שפינוי הפצועים לא נעשה באופן מיטבי בעקבות הגעה של יותר מדי אמבולנסים לזירה אחת. 
 
אחד הדברים שהוביל למצב הנוכחי הוא היריבות הגדולה בין מגן דוד אדום לבין איחוד ההצלה, שבעקבותיו הניסיונות הרבים לאחד את מוקדי החירום ולקבוע מענה לאומי אחיד לאירועים דחופים לא צלחו לאורך השנים.
מהלך שכזה היה מאפשר להכפיל את כמות האמבולנסים המשמשים לפינוי מאחר ולמד"א ישנם כ-1400 אמבולנסים ולחברות הפרטיות ישנם 620 אמבולנסים. כמו כן ישנם כ-930 אופנועים של איחוד הצלה ו-500 אופנועים של מד"א להסעת כונני תגובה מהירה לזירות השונות.
ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מסרה: "בכל אירוע חירום לאומי ובמלחמת "חרבות ברזל", קביעת מדיניות ההפעלה של ארגוני ההצלה הרפואיים וחברות האמבולנסים הפרטיים ובכלל זה כוננים ויישומה בפן האופרטיבי, יהיו באופן מלא בידי משרד הבריאות, באמצעות מכלול האשפוז בחמ"ל הבריאות הלאומי".
ד"ר מזרחי המשיכה: "ככל שיידרש סיוע בשל ריבוי אירועים ומשימות, ההפעלה וההזנקה של כלי ההצלה של המפעילים השונים לצד מד"א תתבצע בהתאם להנחיית מכלול האשפוז, בהתאם להערכת המצב הרפואי ובאופן ענייני, וזאת על מנת להבטיח מתן מענה מיטבי להצלת חיים".
עוד פירטה ד"ר מזרחי כי תחום הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית ימשיך לפעול על ידי מד"א אך: "תוך פיקוח וניטור רציף של משרד הבריאות במוקד מד"א. נציגי משרד הבריאות במוקד מד"א יפקחו כאמור על ההתנהלות בהתאם למתווה".
בכיר במשרד הבריאות הסביר כי: "בזמן של ריבוי זירות וריבוי אירועים יש צורך לדייק ולטייב את המענה בחירום. אין היגיון לשלוח מספר רב של אמבולנסים לזירה אחת. בתקופה הזו יכולים להיות מספר אירועים גדולים אם בצפון, בדרום או באילת ונכון שתהיה נציבות למשרד הבריאות במד"א ושיהיה קשר ישיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה