בארץ

פרטי עסקת החטופים נחשפים: זה מה שישראל תקבל - ומה תיתן בתמורה

כ-53 חטופים ישראלים ישוחררו בפעימות של כעשרה ליום החל מסוף השבוע. תמורתם תשחרר ישראל כ-150 מחבלים, ותפסיק את הלחימה למשך ארבעה ימים. אלו תנאי העסקה שדלפו
מערכת ice | 
תמונות החטופים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
התפתחות דרמטית בנושא אישור עסקת החטופים עם חמאס: לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הערב יתכנס קבינט המלחמה בשעה 18:00, הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 19:00 והממשלה ב-20:00, שתצטרך לאשר את שחרור האסירים הביטחוניים מבתי הכלא.
לפי פרטים שדלפו, מדובר על שחרור כ-53 חטופים ישראלים, אשר ישראל דורשת כי יהיו נשים וילדים, לפי רשימה שמית שתיקבע מראש, ללא הפרדה של משפחות. הרשימה לא תכלול חטופים בעלי אזרחות זרה שאינם ישראלים.
 
על כל חטוף שישוחרר, תשחרר ישראל 3 אסירים ביטחוניים פלסטינים מהכלא בישראל, כאשר ישראל עומדת על כך שאלו יהיו נשים וקטינים.
הפסקת האש, או ההפוגה בלחימה, תארך נכון לעכשיו 4 ימים. במידה וחמאס ישחרר חטופים נוספים מהמספר שנקבע – תוארך הפסקת האש עד 6 ימים. אם ישוחררו 100 חטופים – תארך הפסקת האש עשרה ימים. בנוסף תאשר ישראל הכנסת דלק וציוד הומניטרי לרצועה.
עוד על פי ההסכם, ישראל תימנע מפעילות אווירית בשמי רצועת עזה במשך 6 שעות בכל יום, במטרה שחמאס יאתר את מיקום החטופים הישראלים, בלא שישראל תוכל לעקוב אחריהם.
 
החטופים הישראלים ישוחררו ככל הנראה בפעימות של כ-10 חטופים בכל יום. זהות עשרת החטופים שישתחררו תפורסם בכל יום שעות ספורות לפני שחרורם. השחרור יחל ככל הנראה בסוף השבוע, שכן לאחר אישור הממשלה נדרש להמתין 24 שעות לאישור בג"צ. המחבלים שישוחררו, יוכלו לבחור בעצמם את המיקום שאליו ירצו להשתחרר
לפי ההערכה, הממשלה תאשר את העסקה כמעט פה אחד, למעט שרי "עוצמה יהודית" והציונות הדתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה