בארץ

על אף התנגדותה של עוצמה יהודית - הממשלה אישרה את עסקת החטופים

הממשלה התכנסה אמש כדי לדון בפרטי עסקת החטופים שעליה דובר רבות בימים האחרונים, ובתום הדיונים אישרה אותה. זאת על אף התנגדותה של מפלגת עוצמה יהודית
מערכת ice | 
ישיבת הממשלה (ארכיון) (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
בבוקר ה-7 לאוקטובר מחבלי חמאס טבחו בתושבי העוטף וחטפו 240 בני אדם לרצועת עזה, בוקר שלא ישכח לעולם. כמעט מאותו הרגע שבו התבררה התמונה הכואבת של כמות החטופים העצומה שנמצאת בידי חמאס, החלו גם הדיבורים על עסקה אפשרית לשחרורם.
שמועות רבות על עסקה מסתמנת כזו היו בימים האחרונים ורצו בכל רחבי הרשת והתקשורת. אתמול (שלישי) הקבינט התכנס כדי לדון בפרטי העסקה, שתווכה על ידי קטאר וארה"ב, ולאחר מכן התכנסה הממשלה כדי לאשר את העסקה. מפלגת עוצמה יהודית, בראשותו של השר איתמר בן גביר, הייתה היחידה שהתנגדה לעסקה, שלבסוף אושרה.
כ-50 נשים וילדים שנחטפו לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס ישוחררו כחלק מהעסקה, במשך ארבעה ימי הפוגה מהמלחמה, עליהם הוסכם בעסקה, בכל יום של הפוגה ישוחררו 12 או 13 חטופים. עוד סוכם, על פי הדיווחים, כי ישנה אפשרות של הארכת ההפוגה ביומיים נוספים, כאשר בכל יממה שכזו ישוחררו עוד 10 חטופים בתמורה ל-30 אסירים.
 
על אף שכאשר מדובר באויב אכזר, שמשתמש רבות בלוחמה פסיכולוגית, ולכן אי אפשר לסמוך על שום הסכם עד שהחטופים לא יהיו בבתיהם, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן כבר בירך על העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה