תקשורת ומדיה

ראש השב"כ לשעבר נגד נתניהו: "תרחיש 7 באוקטובר היה ידוע מראש"

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין מותח ביקורת חריפה על נתניהו: "הוא היה בהלם קרב בשבועיים הראשונים למלחמה. הממשלה לא תפקדה בכלל אלא רק הארגונים האזרחיים"

מערכת ice |  1
יובל דיסקין, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, נעם רבקין פנטון)
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין מתח ביקורת חריפה על תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בימי הלחימה. בריאיון לעיתונאית ליאת רגב בכנס "חטופים - שאלה של מחיר?" אמר דיסקין: "מדינת ישראל בגדה באופן מוחלט בכל אלה שנחטפו ונרצחו בימים הראשונים, והם ממשיכים לשלם את המחיר. בגידה בכל תינוק, בכל ילד, בכל אמא ובכל אבא שנחטפו מהעוטף". 
כשנשאל דיסקין האם השב"כ זיהה תרחיש עתידי כפי שקרה בשבת השחורה והוא השיב: "כבר בתקופתי, ראינו את הליכת החמאס לכיוון של חטיפות המוניות ומבצעים גדולים. התרחיש היה ידוע מראש, אבל כשאתה שבוי בקונספציה, יכניסו לך פיל ורוד לחדר ויגידו לך שזה חתול קטן וצהוב". כך לפי N12. 
כשנשאל לסוגיית אופציית חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעבר, הוא אמר: "הממשלה לא רצתה להיכנס למצב של עימות שבו הוא מחסל את סינוואר כי אם אתה מחסל אותו אתה הולך למבצע גדול".
 
נזכיר כי בשנת 2009 אישרה ממשלת ישראל את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו של דיסקין בשנה נוספת.  עם זאת נחשב דיסקין כמי שיחד עם ראש המוסד דאז מאיר דגן ועם הרמטכ"ל גבי אשכנזי הביע התנגדות למדיניות שהובילו באותה העת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא תוכנית הגרעין האיראנית, מה שהוביל למתיחות רבה ביחסים בין ראשי מערכת הביטחון לראש הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגובה
    More 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יובל דיסקין. אהוד ברק וחברהם מלאים רעל ולא מפסיקים להסיט
    סגור