בארץ

חרבות ברזל, היום ה-59: מטח בבאר שבע והסביבה ואזעקה בקריית שמונה

מלחמת "חרבות ברזל" היום ה- 59:  על רקע המשך הלחימה בעזה, מטחים כבדים שוגרו הן בצפון והן בדרום. אזעקות בקריית שמונה ומטח בבאר שבע והסביבה 
מערכת ice |  1
שיגורים מרצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
אחרי שעסקת החטופים המקורית הושלמה וכשהפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס פקעה גם היא והמטחים הכבדים של הרקטות חזרו, היום (שני) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-59, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה.
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ם (מיל') נריה שאער, בן 36, מיבנה, לוחם בגדוד 6655, חטיבה 55 (׳עוצבת חוד החנית׳), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה, רס״ל (מיל') בן זוסמן בן 22,  מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה
 
וסמל בנימין יהושע נידהם, בן 19, מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה״ל מגדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
על פי CNN: ראש ממשלת קטר מוחמד אל-ת'אני שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה תוך מתן דגש על הצורך בהפחתת ההסלמה. אל-ת'אני אישר מחדש את מחויבותה של קטר, לצד שותפיה לתיווך, למאמצים המתמשכים להחזרת את השקט לאזור.
צבא סין: "ספינת קרב של ארה"ב נכנסה באופן לא חוקי ל'שרטון תומאס השני' שבים סין הדרומי - מדובר ב'הפרה רצינית של הריבונות הסינית וערעור השלום והיציבות האזוריים'". עוד נמסר מהצבא הסיני כי כוחות ימיים עוקבים ומפקחים אחר האירוע.
לפי פיקוד מרכז האמריקני ארבע התקפות של החות'ים על שלוש ספינות מסחר שונות בים סוף. עליית מדרגה משמעותית. מדובר בספינות ששייכות ל-14 מדינות שונות והצבא האמריקני הגיב לקריאות המצוקה
07:42 חילופי אש מתנהלים בשעה זו בין חיילי צה"ל למחבלים בקלקיליה. שני מחבלים חוסלו וככל הנראה שניים נוספים נפצעו. כוחות הביטחון מצאו והחרימו אקדח ו-M16 של המחבלים. מדובר בפעילות שנועדה לשם מעצר. בעת מרדף אחרי המבוקשים החמושים, התפתחו חילופי אש מרכבם, שהובילו כאמור לחיסול המחבלים.
07:52 משפחתו של יונתן סמרנו (21) מתל אביב, שנחטף ממסיבת הטבע ברעים לרצועת עזה, עודכנה שנרצח. כשהחלה מתקפת הטרור ברח יונתן עם חבריו לבארי שם נורה ונלקח על ידי המחבלים. במודעת האבל שפרסמה המשפחה אמש נכתב כי טקס ההספד והפרידה יתקיים היום ב-19:00 בתל אביב.
08:27 הירי לעוטף חודש וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה ברעים. נכון לעכשיו, לא דווח על נפגעים או נפילות.
09:03 דובר צה"ל הצהיר כי צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של ארגון הטרור חמאס; כוחות קרקעים ממשיכים בלחימה הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בתוך בתי ספר בצפון הרצועה. כוחות קרקעיים של צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר.
חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חנון, ממנה בוצעה תקיפה לעבר כוחותינו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות ביניהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.
כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת מכלול התקיפה של חטיבת האש 282 תקף רכבים ובהם טילים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים ומנע פגיעה בכוחות בזמן המיידי, וכן כלי טיס נוסף בהכוונת מכלול האש של חטיבה 261 (בה״ד 1) תקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ״ט כנגד כוחותינו. בנוסף, לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים. בהמשך, תקפה החטיבה את מחסן אמצעי הלחימה ממנו יצאו המחבלים.
במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס, כסיוע לכוחות המתמרנים. בין המטרות שנתקפו, עמדת תצפית של הכוח הימי של החמאס ותשתיות טרור במעגן עזה. בנוסף, הכוחות תקפו באמצעות חימוש מדויק מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של ארגון הטרור חמאס; כוחות קרקעים ממשיכים בלחימה הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בתוך בתי ספר בצפון הרצועה
10:03 דובר צה"ל: במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. כתוצאה מכך, שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צה״ל במרחב יפתח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
11:00 אזעקת צבע אדום נשמעה באזור עוטף עזה בעין השלושה ובנירים. לא דווח על נפילות או על נפגעים.
12:00 מחבלי חיזבאללה שיגרו לפני זמן טיל נ"ט לעבר מרחב משגב עם ברכס רמים שבגליל העליון. צה"ל מגיב בארטילריה לעבר מקורות הירי.
12:20 בעקבות אירוע בטחוני באזור משגב עם נסגרו לתנועה הכבישים הבאים - צומת מצודות לכיוון צפון וצומת מרגליות לכיוון מערב.
12:42 מטחי הירי לדרום נמשכים. אזעקות בסופה ובניר יצחק. 
12:59 הירי מתרחב גם לאזור אשקלון וסביבתה. נפילה באשקלון ללא נפגעים.
13:59 אזעקה ביישוב מתת בקו העימות.
14:01 מטח ירי כבד לעבר אזור גוש דן. אזעקות הופעלו בפתח תקווה, מגשימים, אור יהודה, יהוד-מונוסון, סביון, קריית אונו, רמת גן וחמד. במקביל, התרעות צבע אדום בעוטף עזה. הזרוע הצבאית של חמאס לוקחת אחריות לירי למרכז. לא דווח על נזק או נפגעים.
17:15 מטח בבאר שבע והסביבה ואזעקה בקריית שמונה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיי
    לעולם לא עוד 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיילי צה''ל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטענים, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור