בארץ

חרבות ברזל, היום ה-62: 5 חיילים נפלו, בהם בנו של גדי איזנקוט

חמישה חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה, בהם בנו של השר גדי איזנקוט. ירי קטלני של חיזבאללה לעבר הישוב מתת בגליל, אזרח נהרג. בתגובה, צה"ל תקף בלבנון. 3 שיגורים משטח סוריה נפלו בשטחים פתוחים בישראל, צה"ל תוקף באזור דמשק
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה, מסך קשת 12)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, והיום (חמישי) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-62, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה, כשהשעון מתקתק בצל הלחץ האמריקאי.
מכה לישראל? החקיקה האמריקנית לסיוע ביטחוני לישראל ואוקראינה נחסמה בסנאט האמריקאי, זאת אחרי שלא הצליחה להשיג את הרוב הדרוש. מחוקקים רפובליקנים התנגדו למהלך כחלק ממחאה על מדיניות אבטחת הגבולות של ארה"ב.
 
לצד זאת, שר החוץ אנתוני בלינקן הצהיר: נחושים לסייע לישראל להבטיח שה-7 באוקטובר לא יתרחש שוב לעולם, אך גם חייבים לעשות כל מה שניתן כדי לעזור לאזרחים החפים מפשע בעזה, שזקוקים באופן נואש לסיוע הומניטרי.
שני חיילי צה"ל נפלו בקרבות בדרום עזה. בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל ז״ל, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.
בהנחיית מלך ירדן: מטוס של חיל האוויר הירדני הצניח שוב סיוע רפואי לרצועת עזה - שמיועד לבית חולים השדה הירדני בח'אן יונס, דרום הרצועה. במקביל, הוושינגטון פוסט מדווח, כי אנשי חמאס העבירו לישראל מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי ב-2021 כדי לחזק את הרושם שהם מעוניינים בשיתוף פעולה, כך אמר גורם ביטחוני ישראלי לעיתון. וכך הרדימו את המודיעין עוד יותר.
10:03 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים שדרות, איבים, ניר עם, מטווח ניר עם, גבים ומכללת ספיר.
12:13 הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף, רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני, בן 24 מיקנעם עילית, אשר נפל אתמול (רביעי) בקרב בצפון רצועת עזה.
13:00 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כרם שלום שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
14:30 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב בארי שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
14:40 חוליית מחבלים של חיזבאללה שיגרה טיל נ"ט לאזור מתת שבגליל העליון. הטיל פגע ברכב אזרחי של חקלאי שעבד במטע, הוא נפצע מרסיסים וכעבור זמן קצר נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותו. צה"ל השיב באש ארטילרית.
 
17:30 צה"ל ושב״כ מפרסמים שחיסלו שני בכירים במערך המודיעין של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. מטוסי קרב בהכוונת מודיעינית של אמ"ן ושב״כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. רנתיסי היה אחראי על כלל התצפיות של החמאס ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי  של ה-7.10. הוא חוסל בתקיפת חמ״ל מרכזי של המודיעין של החמאס, ויחד איתו חוסל גם פעיל במערך התצפיות בגדוד ‘קרארה׳, אחמד עיוש. בחמ״ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש כנס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של ארגון הטרור חמאס, וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה״ל.

צילום: דובר צה"ל
18:10 הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב בצפון רצועת עזה. גל הוא בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט.
רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
על פי הדיווח, הכוח שבו שירת גל איזנקוט ז"ל ערך היום סריקות בג'באליה. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ואז אירע פיצוץ עז. איזנקוט נפצע קשה מאוד והובהל לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.
19:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה.
19:40: דובר צה"ל חושף: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
20:00: אזעקות צבע אדום בבוקעתא שבגולן.
20:05: אזעקות גם בזרעית שבצפון.
21:00: בהמשך לאזעקות בצפון: 3 שיגורים נורו משטח סוריה לישראל ונפלו בשטח פתוח. דיווחים על פצוע מהירי מלבנון לזרעית.
21:15: דיווחים ערביים על כך שצה"ל תוקף בשעה זו בדמשק כתגובה על שלושת השיגורים לעבר ישראל.
22:10: הירי לצפון נמשך: כמה רקטות שוגרו לכיוון מרחב מלכיה, לא היו נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה