בארץ

חרבות ברזל, היום ה-73: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם, צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בשעות הצהריים נורו מספר רקטות משטח לבנון לישראל ויורטו על ידי כיפת ברזל, צה"ל תקף בלבנון בתגובה. חמאס פרסם סרטון של 3 חטופים
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, דובר צהל)
אחרי האסון הנורא בתמרון הקרקעי ברצועת עזה והפקת הלקחים לאחריו, מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה-73 היום (שני). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ובינתיים חוזרות בעיקר גופות של חטופים שהולכים ומתמעטים.
הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ל אוריה באייר (Urija Bayer), בן 20, ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל ליאב אלוש (Liav Aloush), בן 21, מגדרה, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
 
כמו כן נפלו בקרב רס"ר (מיל') איתן נאה (Etan Naeh), בן 26, מקיבוץ שדה אליהו, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ורס"ר (מיל') טל פיליבה (Tal Filiba), בן 23, מרחובות, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
דיווחים ערביים: תקיפות נרחבות של חיל האוויר בצפון רצועת עזה ובדרומה. במקביל, אירוע חריג בשומרון: חילופי אש סמוך לצומת אריאל בין גנב רכב וניידת משטרה שרדפה אחריו. שוטר נפצע קל, החשוד כגנב קשה.
צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון.
11:03 פיגוע ירי בבנימין: אישה הגיעה לש.ג של יישוב עטרת עם פצעי ירי, צוותי מד"א מטפלים בפצועה במקום, כשהיא על פי הדיווח הראשוני בהכרה.
11:39 אזעקות נשמעו ביישובי הצפון דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי ועמוקה בעקבות חשש מחדירת כלי טיס עוין.
11:45 בפיגוע הירי שהתרחש סמוך לעטרת, נפצעה אישה בת 27 ומצבה בינוני. פראמדיק מד"א שהגיע למקום, ארי רוזנשטיין, סיפר: "סמוך לכניסה לעטרת חברנו עם הרכב שבו היו גבר, אישה ותינוק כבן חודש וחצי. סיפרו לנו שסמוך לצומת אל הרואבי ירו עליהם והאישה נפצעה מהירי. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה יציב. הגבר והתינוק שהיו יחד איתה ברכב לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי."

צילום: דוברות מד"א
12:24 שמו של חלל צה"ל נוסף הותר לפרסום, רס"ל (מיל') לידור יוסף קרואני , בן 23 מאילת, נפל אתמול (ראשון) בקרב בצפון רצועת עזה.
13:10 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
14:37: אזעקות נשמעו ביישובים שלומי ומצובה הסמוכים לגבול לבנון בגזרה המערבית, שני יירוטים באזור, לא דווח על נפגעים. צה"ל תוקף בתגובה לשיגורים
14:58: אזעקות נשמעו בגליל העליון, מלכיה, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון, דישון, בעקבות חדירת כלי טייס עוין, לא דווח על נפגעים
15:43: החותים הודיעו על תקיפת שתי ספינות שעשו דרכם לישראל, מדובר בקבלת אחריות רביעית של החותים על תקיפת ספינות מאז שעות הבוקר.
15:56: אזעקות נשמעו שוב בישובי הגליל העליון יפתח, מלכיה, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון, דישון מחשש לחדירת כלי טיס, יירוט נשמע במרחב, לא דווח על נפגעים.
17:35: דובר צה"ל: ביום ו׳ האחרון התבצעה פשיטה של לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 401 על בית הספר ״אלמעתצם באללה״ בשכונת רימאל בעיר עזה. במהלך הקרבות חוסלו מחבלים רבים ונעצרו מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא״פ. המחבלים נתפסו על ידי הכוחות והועברו לחקירת יחידה 504 של אגף המודיעין, בינהם מחבל מכוח נח׳בה ומחבל שהשתתף בטבח ב- 7.10.
17:40 דורון קדוש מדווח: ישראל עומדת מאחורי מתקפת הסייבר הענקית ששיבשה היום את תחנות הדלק ברחבי איראן - כך עפ״י ההערכות הדברים מתפרסמים באישור הצנזורה
18:15: דובר צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל: סרן ירין גהלי (Yarin Gahali), בן 22, מרחובות, מפקד מחלקה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.- סרן (מיל׳) נתנאל סילברג (Netanel Silberg), בן 33, מנעמ״ה, מפקד צוות ביחידת יהל״ם, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
19:00: בירדן מדווחים על עשרות מסתננים שחצו את הגבול מסוריה עם משגרי רקטות
19:43: ירי רקטות וטילים במרגליות, קריית שמונה ותל חי
20:00: חמאס פרסם סרטון של 3 חטופים: חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר
20:30: 3 נפילות בשטח פתוח בקריית שמונה, נזק נגרם למכונית, אין נפגעים בגוף
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חייל
    מאוחדים לניצחון 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור
  • 1.
    לא יהיה צורך לא ברומח ולא במגן
    הרגא 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בני הישיבות ותלמידי החכמים גורמים שלא יהיה צורך לא ברומח ולא במגן, והם גורמים שלא יצטרכו טנקים ומטוסי קרב נוספים להגן, כי הם עצמם מגינים מהאויבים האכזריים. - הרב זילברשטיין
    סגור