בארץ

בג"צ עשה היסטוריה: זוגות חד מיניים יוכלו לאמץ ילדים

שופטי בית המשפט העליון, בראשות ממלא מקום הנשיא פוגלמן, קבעו פה אחד כי גם בני זוג מאותו המין יוכלו לקיים את ההליך במסגרת ההסדר הקיים - ולא כחריג. בנימוק ההחלטה קבעו: "טובת הילד היא לגדול בתא משפחתי, הכולל זוג הורים ושיוכל לספק יציבות וביטחון". האגודה למען הלהט"ב בירך: "ניצחון פורץ דרך, מעט אור ותקווה"
מערכת ice |  1
דגל הגאווה (צילום unsplash)
שופטי בית המשפט העליון קבעו פה אחד היום (חמישי) כי הסעיף שקובע שאימוץ יכול להתבצע על ידי "איש ואשתו יחד" יחול גם על זוגות חד מיניים. השופטים שהכריעו בעתירה היו ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון פוגלמן שעמד בראש ההרכב, והשופטים שטיין וכנפי-שטייניץ. השלושה קיבלו את העמדה שקובעת שכאשר מדובר על אימוץ, גם בני זוג מאותו המין יוכלו לקיים את ההליך בגדר ההסדר הקיים, ולא כחריג.
עתירה קודמת באותו עניין נמחקה ב-2017, בשל התחייבות המדינה לתקן את החוק כך שתבוטל ההעדפה המוקנית לזוגות הטרוסקסואלים. בג"צ קיבל את העתירה שטענה כי יש לפרש את חוק האימוץ גם עבור זוגות מאותו מין – שיכולו לאמץ ילדים. עוד לפני קבלת העתירה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעה את עמדתה, שאימוץ על ידי בני זוג מאותו מין היא פרשנות אפשרית. 
 
עם זאת, במהלך השנים האחרונות הליך החקיקה לא הושלם והמדינה אף הצהירה כי אין בעת הזו אופק חקיקתי להסדרת הסוגיה. לכן, קבעו השופטים כי יש להכריע בסוגיה - וכאמור קיבלו את העתירה בנושא. השופטים הסבירו כי הפרשנות שהסעיף על אימוץ כולל גם בני זוג מאותו מין "אינה חורגת ממתחם הפרשנויות הלשוניות האפשריות". כלומר, כל עוד מדובר באימוץ שמתבצע על ידי מערכת זוגית יציבה. 
 
השופט פוגלמן נימק: "התכלית הסובייקטיבית שאותה ראה המחוקק לנגד עיניו הייתה שטובת הילד היא לגדול בתא משפחתי, שכולל זוג הורים – מתוך תפיסה שהקשר הזוגי בין ההורים מהווה תנאי ליצירת תא משפחתי שיש בו כדי לספק לילד יציבות וביטחון". העותרים שחר גלוברמן ושי גורטלר התייחסו לעתירה. "זוהי קרן אור בתקופה אפלה. מעל לשמונה שנים שאנחנו ממתינים בתור לאימוץ"
 
רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, בירך על הפסיקה: "זהו ניצחון היסטורי והישג פורץ דרך שנותן מעט אור ותקווה בימים הקשים האלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד
    שירה 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כיף!
    סגור