בארץ

סמוטריץ' מרוצה: אושר מתווה העברת הכספים לרשות הפלסטינית

הכסף יועבר אך ורק ליהודה ושומרון, מחשבון נאמנות בנורבגיה, שביחד עם ארצות הברית יהיו ערבות לכך שהוא לא יגיע לרצועת עזה. שר האוצר יכול בכל רגע נתון להקפיאם, במידה ורש"פ לא תעמוד בתנאי המתווה
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
הקבינט אישר היום (ראשון) את מתווה העברת הכספים לרשות הפלסטינית, אותו יזם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. על פי הסיכום, הכסף יופקד בחשבון נאמנות מיוחד בבנק בנורבגיה, כאשר שר האוצר יכול בכל רגע נתון להקפיאם, במידה ורש"פ לא תעמוד בתנאי המתווה.
הכסף יועבר אך ורק ליהודה ושומרון, נורבגיה וגם ארצות הברית יהיו ערבות לכך שהוא לא יגיע לרצועת עזה. השלבים הבאים בדרך למימוש המתווה הם חתימה של נורבגיה וארה"ב על מכתבי התחייבות מיוחדים, אשר הניסוח שלהם יאושר על ידי השר סמוטריץ'. שר האוצר מצדו תחילה התנגד לכל מתווה של העברת הכספים לרש"פ, אך התפשר בסופו של דבר והוא מרוצה מהתוצאה הסופית. היחיד שהצביע נגד היה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
 
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מדובר ב"אשרור בין-לאומי להחלטת הקבינט כי ישראל לא תעביר כסף לעזה. ארה"ב ונורבגיה מכבדות את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני שהורה לעצור את העברת כספי עזה לידי הרשות הפלסטינית. על כן, הכספים המוקפאים לא יועברו לרשות הפלסטינית, אלא יישארו בידי מדינה שלישית. לא יעבור הכסף או תמורתו בשום סיטואציה, אלא באישור שר האוצר של ישראל, גם לא באמצעות גורם שלישי. כל הפרה של ההסכם, מאפשרת לשר האוצר להקפיא באופן מידי את כלל כספי הסילוקין של הפלסטינים. ארה"ב ערבה לקיום המתווה. ראש הממשלה הנחה לבצע עבודת מטה מסודרת למימוש המתווה על פי הדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה