בארץ

ח"כ רון כץ: "התיישבות ברצועת עזה? חזרה לעוטף תחילה" | ריאיון

"צריך לעודד אותם ללכת מכאן", אמר השר לביטחון לאומי בכנס הימין כשבקהל צעקו: "טרנספר". בפתח הכנס, אמר ראש מועצת שומרון: "רצועת עזה חלק מארץ ישראל, רק מחיר השטח ייתפס בעיני האויב כתבוסה". בריאיון ל-ice נציג יש עתיד, ח"כ רון כץ מגיב לכנס הימין  
דוד זולדן | 
ח"כ רון כץ (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ח"כ רון כץ (יש עתיד) מקשיב להדים שמעורר כנס הימין שקרא לחזור לחבל עזה ובראיון ל-ice הוא מבקש לצנן את ההתלהבות בקרב השואפים לחזור לגוש קטיף ומציב יעדים מוצהרים שישראל צריכה לפי תפיסתו לשאוף אליהם.     
השר גולדקנופף אמר כי: "חידוש ההתיישבות היהודית בגוש קטיף - תיקון עוול היסטורי". האם הגוש החרדי הופך להיות מפלגה ניצית יותר אחרי ה-7 באוקטובר ועד כמה זה מדאיג אותך?
"אני לא מחלק ציונים למפלגות אחרות, אך, הייתי ממליץ להם לפעול יותר ולדבר פחות".
מה דעתך על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה? 
"זהו לא הזמן והמקום לדבר על התיישבות ברצועת עזה, בעת הזו כאשר לוחמים מחרפים את נפשם עבור החזרת הביטחון ועשרות אלפי מפונים שאינם חוזרים לביתם בעוטף אי אפשר לדבר על התיישבות. אנו מחויבים ראשית כל ליישב מחדש את יישובי העוטף ולהחזיר לאזרחי מדינת ישראל את הביטחון האישי".
 
האם זה הזמן להכריז על בחירות או כפי שהציע ראש השב"כ רונן בר להקים כבר מעכשיו ועדת חקירה ממלכתית?
"המחויבות שלנו בראש ובראשונה היא לאזרחי ישראל, אנו מחויבים כאנשי ציבור לתת תשובות ולהחזיר את הביטחון לאזרחים בכל גבולות ישראל. אם הדבר דורש חקירה ממלכתית, כן ראוי שיקרה ובהקדם".
130,000 מפונים מהעוטף ומהצפון, ונראה כי לממשלה אין אסטרטגיה ברורה להחזרת התושבים לביתם, מה צריך לעשות אחרת? 
"הממשלה המכהנת אינה מתעסקת ביום שלאחר הלחימה, שרים אשר פועלים משיקולים פוליטיים עבור כספים קואליציוניים ואינם טורחים לבנות תקציב מסודר עבור שיקום העוטף והקמה מחדש של מערכות החינוך, הבריאות, הרווחה באזור מוכיחים כי סדר העדיפויות של הממשלה הזו לקוי. יש לדאוג לכך שתושבי העוטף והצפון יוכלו לחזור לחיות את חייהם בביתם ולהבטיח את בטחונה של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה