בארץ

פסולת מזוהמת תועבר לדרום? "לא נהיה פח האשפה של ישראל"

אחת מתוצרי הלוואי של הפקת גז הוא הקונדנסט, שנחשב למזהם במיוחד. משלא נמצא פתרון אחסון ייעודי עבורו, הוחלט להעביר אותו לבתי הזיקוק באשדוד. בתגובה, המתמודדת לראשות עיריית אשדוד הודיעה: "ננקוט בכל האמצעים ונצא לרחובות"
מערכת ice |  1
אסדת גז (צילום Pixabay)
כבר שנים רבות שחיפה סובלת מדימוי של עיר מזוהמת בעקבות בתי הזיקוק והמפעלים הרבים שבה. מאגר הגז לוויתן, אשר נמצא כ-120 ק"מ מחיפה, מייצר את תוצר הלוואי המסוכן – קונדנסט. מאחר ולא נמצאה דרך להיפטר מהחומר המסוכן, הוחלט להעביר אותו לבתי הזיקוק מאשדוד. בתגובה, המתמודדת לראשות העיר אשדוד יצאה בהודעה חריפה: "לא נהיה פח האשפה של ישראל!".
המועמדת לראשות העיר אשדוד, עו"ד הלן גלבר, פנתה כבר לפני כחצי שנה לשר הבריאות משה ארבל וכן לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, בדרישה כי ימנעו את העברת החומר המסוכן לאשדוד. משרד הבריאות קבע בחוות דעת מקצועית כי "הפקת הסופר קונדנסט, בדגש על תהליך הזיקוק ואחסונו, עשויים לחשוף את הציבור למגוון רחב של סכנות בריאותיות". וכן כי "הובלה באמצעות צנרת מעלה את הסיכון לדליפות נוזלים לקרקע".
 
בתגובה להודעת שותפות לווייתן לבורסה על הכוונה להזרים בצינור את הקונדנסט לבתי הזיקוק באשדוד, אומרת הערב (ראשון) עו"ד גלבר: "ללא ביקורת מקצועית, ללא דיון ציבורי ובניגוד לחוות דעת משרד הבריאות – מנסים להעביר את הרעל המסוכן הזה אלינו תוך ניצול הריפיון של ראש העירייה והנהלתה. אני מודיעה באופן חד וברור: "ננקוט בכל האמצעים המשפטיים ונצא כולנו לרחובות, אשדוד לא תהיה פח הזבל לסילוק רעלים של מדינת ישראל!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל שלא משקיעים באנרגיה סולרית (ל"ת)
    אנרגיה חלופית 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור