תקשורת ומדיה

משטרת ישראל באזהרה חריגה: "מדובר בפייק ניוז"

ברשת הוואטסאפ הופצה בימים האחרונים הודעה על אודות מחבלים המתחפשים לקבצנים בעלי חזות יהודית דתית. במשטרה מציינים כי מדובר בהודעת כזב, שכל מטרתה לזרוע תבהלה בציבור: "לא להשיב, להתעלם ולחסום"
מערכת ice | 
פייק ניוז
משטרת ישראל מעדכנת הבוקר (שישי) כי ברשת הוואטסאפ הופצה בימים האחרונים הודעה על אודות מחבלים המתחפשים לקבצנים בעלי חזות יהודית דתית. במשטרה מציינים כי מדובר בהודעת כזב (פייק ניוז) שמטרתה לגרום לתבהלה בציבור. 
"אנו קוראים לציבור שלא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן, לחסום את הפרופיל ממנו נשלחת ההודעה ולא לשרשר אותה הלאה", נמסר מטעם המשטרה. "דווחו למשטרת ישראל על כל הודעת כזב שאתם מקבלים בכל פלטפורמה שברשותכם". 

(צילום: דוברות המשטרה)
מערך הסייבר הלאומי פרסם השבוע אזהרה על חשד למתקפת פישינג. גורמים עוינים המתחזים לכביש 6, שולחים הודעות חשודות ללקוחות כביש האגרה. "שלום הלקוח יקר (טעות במקור, מ"א)", נכתב בפתח המייל שקיבלו רבים. "עבור כמה חשבוניות שלא שולמו אנו יוצרים איתך קשר כדי להודיע לך שהחברות שלך תושעה".

בתום ההודעה מופיעה הפנייה לקישור "לחץ כאן כדי לפתור את הבעיה כעת". לאחר בירור הפרטים, ההודעה נשלחה לאזרחים תמימים שאין להם כל חוב לכביש 6, ומערך הסייבר מזהיר מפני לחיצה על הלינק, משום שהעומדים מאחוריה אינם כביש 6 כלל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה