תקשורת ומדיה

גוגל ומטא מסתבכות עם אתרי חדשות גדולים בעולם: בקרוב גם בישראל?

גוגל יוצאת במהלך דרמטי ומסירה קישורים לאתרי חדשות בקליפורניה, זאת בתגובה להצעת חוק חדשה שעברה במדינה, המחייבת חברות טכנולוגיה גדולות לשלם לכלי חדשות עבור התוכן שלהן, כאשר גם מטא תספוג מהמהלך המדובר. האם חוק "שימור העיתונות" יעבור בהמשך במדינות נוספות, כולל כאן בישראל?
מערכת ice |  1
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
גוגל יוצאת במהלך דרמטי ומסירה קישורים לאתרי חדשות בקליפורניה, זאת בתגובה להצעת חוק חדשה שעברה במדינה, המחייבת חברות טכנולוגיה גדולות לשלם לכלי חדשות עבור התוכן שלהן. כך על פי הודעה שהוציאה ענקית הטכנולוגיה בסוף השבוע האחרון.
למעשה, המהלך כאמור מגיע על מנת שגוגל תשלם עבור פרסומים שעושה דרך הפלטפורמה שלה. מדובר בצעד דרמטי של ממש, ומעניין מאוד יהיה לראות האם מדינות נוספות יעבירו חוקים דומים אצלן.
 
מדוב למעשה בפיילוט אשר התחיל כעת, זאת בעקבות חוק "שימור העיתונות" שעבר בחודש שעבר, אך עדיין ממתין לשימוע בוועדת המשפט של הסנאט של ארצות הברית. החוק החדש יחייב למעשה פלטפורמות דיגיטליות כמו גוגל ומטה לשלם "דמי שימוש בעיתונות" לכלי חדשות, זאת בעקבות העובדה שהם משתמשים בתוכן שלהם.
ההצעה מגיעה על רקע העובדה כי יותר ויותר אנשים עוברים לצרוך תוכן חדשותי דרך הרשתות החבריות, מה שמרחיק אנשים מאתרי החדשות עצמם. החוק החדש מגיעה על רקע הטענות לפיהן ענקיות הטכנולוגיה כגון מטא וגוגל מנצלות את כוחן וזכו לשליטה בלתי מוגבלות על התוכן שמופץ בעולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיילכו קיבינישפוץ גוגל ומטא. הציבור יסתדר טוב מאוד
    עמית 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלעדיהן.
    סגור