תקשורת ומדיה

עזיבה דרמטית בחדשות 13, מה גרם לפרישתו של המנכ"ל?

אור צלקובניק אמור היה להיות קרש ההצלה של חדשות 13 אחרי הצלחה מסחררת ברדיו 103 FM. הבוקר הודיע על פרישתו כשברקע תוכנית הקיצוצים בחברה ומגמת עזיבות בלתי פוסקת
שירה יום טוב |  5
אור צלקובניק מנכל חדשות 13 (צילום עדי לם)
מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק הודיע הבוקר (ראשון) להנהלת החברה על עזיבתו את התפקיד, אליו נכנס לפני פחות משנה, וזאת ברקע תוכנית הקיצוצים שמובילה החברה בשבועיים האחרונים אחרי שנה של ירידה חדה ברייטינג.
צלקבוניק נכנס לתפקיד לפני מספר חודשים, אחרי התפטרותו של המנכ"ל הקודם אבירם אלעד. כניסתו לתפקיד היתה כבר ברקע מגמת ירידה ברייטינג של הערוץ ופער שהלך וגדל בין נתוני חדשות 12 לנתוני חדשות 13.
מינויו של צלקובניק לפני שנה היה נראה כמו צעד מבטיח לחדשות 13, אחרי שהמנכ"ל הצעיר במשל עשור הוביל את רדיו 103FM, לנתוני האזנה חזקים ובולטות משמעותית בזירת תחנות האקטואליה. התקווה היתה שאותו תהליך שהצליח ליישם ברדיו המסחרי יראה את אותותיו בחדשות 13 ובערוץ, אך נתוני הערוץ נותרו במגמת ירידה, ולאחרונה הוכרז מודל קיצוצים שגרר מחלוקות רבות בין העיתונאים הבכירים למנכ"ל.
המלחמה הלכה והחריפה את מצב הצפיות בערוץ בזמן שרוב לוח השידורים נתון בידי החדשות, כך שלאחרונה תוכנית הקיצוצים הגיעה כבר במצב רתיחה של שהטח, עם עזיבות 
לצד זאת, רשמה חדשות 13 בשבועות האחרונים איבוד טאלנטים משמעותי כאשר שרון גל הודיע על הישארותו בעכשיו 14 למרות ניסיונות של חדשות 13 למשוך אותו בחזרה לערוץ, וכמו כן בשבוע שעבר הודיע צבי יחזקאלי על פרישתן מהערוץ לטובת i24News בעברית, ולפני חודש עזב אמנון לוי את הערוץ. נראה כי מאחורי הקלעים רף התסכול הלך וגדל, ואיתו הפערים בין המנכ"ל החדש לטאלנטים הוותיקים, עד למצב של יכולת מוגבלת לעבודה משותפת. 
 
כך, ברקע מחלוקות בין הדרג העיתונאי לניהולי בחברה, ביקש צלקובניק לסיים את תפקידו מיוזמתו, ונכון לעכשיו עדיין אין מחליף על הפרק. מצבה הלא פשוט של החברה, חילופי המנכ"לים ותוכנית הקיצוצים שהחברה כפופה אליה כעת עלולים להקשות על מינוי המנכ"ל הבא, וכבר דווח על סירוב מצד מועמד לתפקיד. 
עם זאת, מינויו של אמיליאנו קלמזוק לתפקיד מנכ"ל רשת 13, משמשת כרגע כקלף חזק אחרון של הערוץ, בתקווה שזה יצליח להביא את השינוי המיוחל מאז פיצול ערוץ 2.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    התעות הראשונה היתה להעיף את גולן יוכפז. מאותו יום הכל ה (ל"ת)
    גולן 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ערוץ שאין לו שום סיכוי. ערוץ שמאל רדיקלי (ל"ת)
    ישי 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    בקרוב בערוץ 12 (ל"ת)
    איחולים לבביים 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ערוץ13
    דליה 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה הזמן לסגור את הערוץ שמדברר את החמאס יפה שעה אחת קודם רק ערוץ 14
    סגור
  • 1.
    עזיבתו של צבי חזקאלי
    רותי 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    רק טוב יצא מזה
    סגור