תקשורת ומדיה

תחקיר CNN מטלטל את העולם: "ישראל מתעללת בפלסטינים בשדה תימן"

בכתבה, המתארת "בית מעצר חשאי בנגב", נטען כי עזתים החשודים כמחבלים מוחזקים עד להכרעה אם יועברו לרשות שב"ס או ישוחררו חזרה לרצועה. כבדרך כלל, מתמקד הסיקור בסבלם של הפלסטינים תוך טענה לפגיעה בזכויות אדם. התחקיר מטיל ספק האם ממשלת ישראל "פועלת בהתאם לחוקים הבינלאומיים"
מערכת ice |  6
בניין CNN
רשת CNN חשפה הבוקר (שישי) תחקיר מקיף על מה שמוגדר לדבריה "התעללות בפלסטינים" במחנה שדה תימן. בכתבה המקום מתואר כ"בית מעצר חשאי בנגב". אל שדה תימן מועברים עזתים החשודים כמחבלים. הם מוחזקים בו עד להכרעה אם יועברו לבית סוהר של שב"ס, או ישוחררו חזרה לרצועה אם נוקו מחשדות.
על רקע עיכובי משלוח הנשק מארה"ב לישראל והפעולה הצבאית המתוכננת ברפיח, התחקיר המבוסס על "חושפי שחיתויות ישראלים" קיבל את הכותרת הראשית באתר CNN. התחקיר מתאר כי עצירים מוחזקים במתקן כשהם מרותקים, מכוסי עיניים, עם חיתולים. לאחרונה מתמקד הסיקור העולמי בעיקר בסבל של העזתים וטענות לפגיעה בזכויות אדם, מה שמגביר את הלחץ והביקורת על ישראל מצד הקהילה הבינלאומית.
 
לפי CNN, עובדים ישראלים במתקן סיפרו כי רופאים נאלצו לכרות איברי עצירים עקב פציעות שנגרמו להם כתוצאה מהאיזוק הממושך. בעבר כבר דווח על התעללות בשדה תימן אבל כעת מדובר בעדות נדירה מצד עובדים במתקן, שב-CNN האשימו ש"שופכת אור על התנהלותה של ישראל בזמן המלחמה, עם ההאשמות חדשות להתעללות". 
 
על פי הדיווח באתר ynet, התחקיר, נכתב, מטיל ספק רב בהצהרותיה של ממשלת ישראל שלפיהן היא "פועלת בהתאם לפרקטיקות ולחוק הבינלאומיים המקובלים". בבית החולים שדה שהוקם במחנה, מספרים בכתבה, עברו עצירים "משהו שגובל בעינויים פסיכולוגיים". לדברי עובדים במקום, הם נאלצו להעניק לעצירים הפלסטינים טיפולים שלא הוכשרו לתת, "לעיתים קרובות ללא הרדמה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נו טוב, אנחנו צריכים אותם לדם למצות. וגם קצת רק קצת
    מסביר פנים 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחזיר להם טובה.
    סגור
  • 5.
    הפכנו למפלצות שאנחנו שונאים
    אריק 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש אמת בתחקיר חייב מייד לפטר ולתחקר כל מי שחצה את הקו. כבר היום לעשות צעדים לחקירה מלאה של מה שהם אומרים
    סגור
  • 4.
    מההההה? מייד לפתוח בחקירה פנימית
    שגיב 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדת שופטים מכובדת שתבחן את העדויות האלה ותפעל. אני לא מוכן להיות מפלצות!
    סגור
  • 3.
    האפסים האלה מפרסמים "תחקיר" והם בכלל 3000 קילומטר מפה..
    אחד 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אפשר לשקר כמה?
    סגור
  • 2.
    מתחזים ל"whielblower"
    מיכאל 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם יתכן כי פעולה זאת אואחאת איננה ב100% עומדת בחוק הבין לאומי, אך סאת מסיבות ביטחון. יש למצוא את המעלילים והעניש אותם וכן לתבוע את CNN על הוצאת דיבה והפצת שקרים ביודעין
    סגור
  • 1.
    שחררו את החטופים!!!
    אוריה 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לחשוב שהם זוכים ליחס סביר… מיה שם נותחה ע״י וטרינר, שגם הוסיף ואמר לה ״את לעולם לא תצאי מכאן״. רמת האכפתיות שלי כלפי עזתים החשודים בטרור היא אפס.
    סגור