תקשורת ומדיה

על רקע המשבר בטלוויזיה: קשת עם 12 פרסי אקדמיה, המקור גברה על חדשות 2

ידה של קשת הייתה על העליונה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה. 5 פרסים ל'פלפלים צהובים', אצל רשת - בצורת. רביב דרוקר: "לא מתקפלים מול לחצים"
תעשיית הטלוויזיה הישראלית, מתמודדת בחודשים האחרונים עם משבר לא קטן בשוק הפרסום, וגם עם המצוקה הקיומית של ערוץ 10, שעשוי לסגור שעריו בעוד 3 שבועות בדיוק. על רקע זה, התקיים היום טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, וקשת, גוף התקשורת החזק בישראל, גרפה את מרבית הפרסים בקטגוריות השונות.
הזכיינית סיימה את הטקס עם 12 פרסים מתוך 23 מועמדויות. HOT הייתה מועמדת ל-30 פרסים, ולקחה 4, אחד עבור \'נבלות\' שהייתה מועמדת ל-5 פרסים. yes עם 18 מועמדויות, סיימה עם 2 פסלונים, ערוץ 10 לקח 2 פרסים - אחד עבור \'המקור\' של רביב דרוקר - מתוך 11 מועמדויות.
\'רשת\' סיימה את הטקס ללא אף פרס למרות שהיו לה 12 מועמדויות. גם הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 1 ו\'חדשות 2\', לא זכו בפרס, למרות שהיו מועמדים – כל אחד מהם בקטגוריה אחת. כמו כן, בפרס מפעל חיים זכה המפיק מיכה שגריר, מבכירי הענף בישראל.
\'המקור\' ניצחה. דרוקר לממשלה: \"תחשבי מחדש על הצעד הכוחני שלך\"
את הפרס בקטגוריה החדשה \'תכנית אקטואליה, תחקיר או חדשות\', לקחה \'המקור\' (ערוץ 10) של רביב דרוקר ועופר שלח (שפרש ממנה בינתיים), כשגברה על מהדורת החדשות של ערוץ 2, \'היום שהיה\' (ערוץ 10), \'לונדון וקירשנבאום\' (ערוץ 10), ו\'עובדה\' (קשת). כזכור, גורמים בערוץ 10 מייחסים לתחקיריו של דרוקר משקל בניסיונות של לשכת ראש הממשלה לפעול נגד הערוץ. דרוקר, ששוהה בחופשה ולא נכח בטקס, מסר על הזכייה: \"זה העיתוי הכי טוב מבחינתנו לזכות. ל\'המקור\' יש צוות נפלא וגב רחב מערוץ 10, שלא מתקפל תחת כל הלחצים. מבחינתנו, זו הייתה דרכה של האקדמיה להגיד לממשלה - תחשבו מחדש על הצעד הכוחני שלכם כלפי ערוץ 10\".
את פרס תכנית המציאות גרפה באופן לא מפתיע, פצצת הרייטינג של \'קשת\' \'האח הגדול\'. היא גברה על פצצת רייטינג אחרת של הזכיינית, \'מאסטר-שף\', ועל \'רוקדים עם כוכבים 6\' (רשת), \'היפה והחנון 2\' (ערוץ 10) ו\'הישרדות 5\' (ערוץ 10).
\'ארץ נהדרת\' (קשת) ניצחה בקטגוריית \'תכנית בידור\' את \'מועדון לילה 4\' (קשת), \'מצב האומה\' (רשת), \'צחוק מהעבודה 5\' (רשת), ו\'קאמבק\' (HOT קומדי סנטרל). \'מונית הכסף\' (קשת) לקחה את הפרס בקטגוריית \'שעשועון\', כשהתמודדה מול \'אחד נגד 100\' (רשת) הוותיקה, \'אל תפיל את המיליון\' (קשת), \'נראה אותך\' (קשת), ו\'לעוף על המיליון\' (ערוץ 10) שנרכשה לשידור במדינות רבות בחו\"ל, בהן ארה\"ב.
5 פרסים ל\'פלפלים צהובים\', שלושה ל\'עבודה ערבית\'
סדרת הדרמה של השנה היא \'פלפלים צהובים\' (קשת), שגברה על \'בלו נטלי\' (yes), \'הבורר 3\' (HOT), \'חיים אחרים\' (קשת), ו\'סימני שאלה\' (רשת). הסדרה גרפה פרסים גם בקטגוריית \'שחקנית בסדרה דרמה\' - עלמה זק (גברה על רותם סלע - אבודים באפריקה, אוולין הגואל - אדמה, אלונה איב - בלו נטלי, ונועה ברקאי - נבלות); \'שחקן בסדרת דרמה\' - יוסי מרשק (גבר על צחי גראד - אבודים באפריקה, צביקה הדר - בלו נטלי, יוסי פולק - נבלות, ויהורם גאון - נבלות); בקטגוריית \'בימוי סדרת דרמה\' - קרן מרגלית ואמנון קוטלר; ובקטגוריית \'תסריט לסדרת דרמה\' - קרן מרגלית.
הסדרה הקומית של השנה היא \'עבודה ערבית\' (קשת), שגברה על \'אחד העם 101\' (רשת), \'מעצר בית\' (קשת), \'המשרד\' (yes), ו\'רד בנד\' (HOT קומדי סנטרל). כוכבת הסדרה קלרה חורי, לקחה את פרס \'שחקנית בסדרה קומית\', כשגברה על יעל פוליאקוב (אחד העם 101), מלי לוי (המשרד), חנה לסלאו (הצרות שלי עם נשים), ומיה דגן (מתלהבת). סייד קשוע זכה בקטגוריית \'תסריט לסדרה קומית\' על התסריט ל\'עבודה ערבית\'.
דביר בנדק, שזוכה בשנתיים האחרונות לעדנה, לקח את פסלון האקדמיה, על קטגוריית \'שחקן בסדרה קומית\' עבור משחקו ב\'המשרד\' (yes). בנדק גבר על אילן פלד (אחד העם 101), יובל סמו (החברים של נאור), נורמן עיסא (עבודה ערבית), וארי פפר (רד בנד). איתן צור זכה בפרס \'בימוי בסדרה קומית\' עבור \'המשרד\'.
זוכים נוספים: \'ערב טוב עם גיא פינס\' (ערוץ 10) גברה בקטגוריית \'מגזין תרבות ופנאי\' על \'חדשות הבידור עם ליאון רוזנברג\' (HOT3); \'מה זה השטויות האלה?\' (קשת) של עדי אשכנזי לקחה את הפרס בקטגוריית \'תכנית בידור תיעודית\'; סדרת התעודה של השנה היא \'מחוברים\' (HOT); המיני סדרה היא \'נבלות\'; תכנית האירוח היא \'הינשופים\' (HOT); ואילו תכנית הילדים והנוער היא \'חסמב\"ה דור 3\' (HOT).
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הינשופים מוצלחים
    טליה 01/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שמחה שזכו
    סגור
  • 5.
    כץ, לדייק. החינוכית עם 5 מועמדויות 3 קטגוריות (ל"ת)
    מועמד 01/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה מועמדויות ובאיזה קטגוריות? (ל"ת)
    אייל 01/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פס קול ישראלי, חדר 101, גאון של אבא,
    שיחת נפש, הכל תרבות. 01/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקטגוריות: ילדים, מגזין תרבות ופנאי, תוכניות אירוח.
    סגור
  • 4.
    כץ תעשה תחקיר החינוכית 5 מועמדויות ב3 קטגוריו (ל"ת)
    חינוכי 01/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אתם בטוחים שזה היה השנה?? (ל"ת)
    בתאל 01/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גלעד (ל"ת)
    הטקס לא משודר השנה?? 01/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך מה השטויות האלה זכתה? היא שודרה מזמן
    קלאודיה 01/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני איזה ארבע שנים
    סגור