תקשורת ומדיה

בן כספית: "מצנזר עצמי מפחד; נתן אשל רצה לסגור את החינוכית כדי לפטר אותי"

עמנואל רוזן אמר בפסטיבל 'שובר מסך', כי נתניהו הפך את השקר ל"אומנות". דרור אידר הודה כי נראה ש'ישראל היום' לא היה מפרסם תחקירים על רה"מ
\"גם אני מצנזר את עצמי. אני מצנזר את עצמי כי אני מפחד\", הפתיע היום (יום ג\') העיתונאי בן כספית ממעריב, במהלך הפאנל \"למה העיתונות לא אוהבת את ביבי?\" שנערך בפסטיבל שובר מסך של מכללת עמק יזרעאל.
בשלב זה הקשתה על מנחת הפאנל, דנה וייס מ\'חדשות 2\', וכספית סיפר: \"נתניהו מנסה להשתלט על כלי התקשורת. הטיפוס הזה, נתן אשל (שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה עד לפני מספר חודשים, והודח, א\"כ), ניסה לסגור את הטלוויזיה החינוכית כדי שיפטרו אותי, וניסה גם לסגור את ערוץ 10 כדי שיפטרו את רביב דרוקר. אותו אשל, חוץ ממני פחות או יותר, זכה לחסינות בתקשורת - אף אחד לא כתב על זה שהאיש שהועף מלשכת נתניהו בגלל הטרדות מיניות, הוא השושבין של הרכבת ממשלת האחדות. זה האיש שאנחנו רוצים שיעשה כאלה דברים?\".
כספית טען במהלך הפאנל כי נתניהו ואנשיו שולחים זרועות תמנון לכל כלי התקשורת הקיימים ונתן בין היתר את הדוגמאות לפוליטיזציה ברשות השידור; הניסיון לכאורה של שר הביטחון ברק להשתלט על גל\"צ, קיצוץ תקציבה ופיטורי עובדים; הקמת ישראל היום; ועוד. הוא סיפר כי \"ביבי אמר לאנשיו בסוף הקדנציה הראשונה שלו ב-1999, כי כש\'אני אחזור, תהיה לי מדיה\'. והנה, יש לו עכשיו מדיה\".
ד\"ר דרור אידר, הפובליציסט של \'ישראל היום\', היה מוקד לחצי המשתתפים בפאנל, כמי ש\"מייצג את השלטון\". \"לכל אדם יש אופק תרבותי שמייצג את עמדתו\", ענה אידר, \"המחשבה היא שהעיתונות היא רק צופה אינה נכונה. העיתונות היא פועל יוצא של האידיאולוגיה של בית הגידול של אותו עיתונאי. האמירה של אמנון אברמוביץ\' על האיתרוג של שרון, היא לא הייתה יוצאת דופן\".
לטענתו של אידר כי בפאנל משתתפים 3 אנשי שמאל, קפץ כספית: \"בגיל 17 הייתי פעיל ליכוד בסניף חולון. בהרבה מקרים אני יותר ימין מימין. אני לא שונא את נתניהו, אני חומל עליו. הייתי האידיוט היחיד שכתב בעד נתניהו לפני 5-6 שנים, כשהוא קיבל 12 מנדטים, והוא תיאם איתי בדירת מסתור כדי שהגברת נתניהו לא תדע מכך. אני לא שונא אותו, התקשורת לא רק שלא שונאת אותו, אלא שלא הייתה מאז ומעולם עיתונאות כל כך אוהדת כלפי ראש הממשלה כפי שהיא היום. שרון חטף עד שהלכנו אחריו בגלל ההתנתקות כמו החלילן מהמלין. וכן, זו הייתה טעות, וגם ההתנתקות לדעתי הייתה טעות; אולמרט חטף על ימין ועל שמאל; התקשורת עשתה מאהוד ברק סמרטוט. נתניהו לא מקבל הנחות מהתקשורת, אבל הוא משתלט על חלק ממנה\".
קלמן ליבסקינד, התחקירן של מעריב ומי שבמאמרי הפובליציסטיקה נוהג לתקוף את שמאלניותה של התקשורת, טען כי \"יש מפלגה אחת שכולם חברים בה - מפלגת העיתונות, כולם שם חושבים אותו דבר ומדברים אותו דבר. דנה\", אמר כשהוא פונה לדנה וייס, \"גם אם תקיימי עוד 100 פאנלים, תמיד תזמיני אותי ואת דרור אידר, ואילו מהצד השני תמיד יהיו משתתפים מתחלפים\".
ליבסקינד הודה כי יחסי התקשורת-בנימין נתניהו אינם פרסונליים: \"התקשורת לא שונאת את ביבי כביבי, אלא את מה שהוא עושה. למשל כשהוא עשה את נאום בר-אילן, ההפך ממה שהוא התחייב עליו בפני הבוחר, והתקשורת לא הזדעקה נגדו. וגם עם שרון וההליכה להתנתקות, שהתקשורת לא אמרה כלום על זה שהוא שיקר את הבוחרים שלו, את ועידת הליכוד\".
\"עם אריק שרון עשינו טעות איומה\", הכה עמנואל רוזן על חטא, \"אי אפשר לחבק את ראש הממשלה בגלל מהלך מדיני\". רוזן הוסיף: \"איפה לתקשורת יש חשבון אמיתי עם ביבי? רובנו לא סלחנו לו על הניצחון שלו ב-1996, אחרי רצח רבין. על האדם הזה שרוב חייו לא חי פה, עם המניירות השונות, עם המראה השונה, שפתאום זכה בבחירות, אחרי שרצחו את רבין. וחוץ מזה, נתניהו, יותר מראשי ממשלה אחרים, לא אומר אמת. כולם משקרים, גם רבין שיקר אותנו. נתניהו הביא את זה לדרגה של אומנות\".
מיקי רוזנטל, מי שעבד שנים ב\'ידיעות אחרונות\', וכעת מגיש את \'המקור\' יחד עם דרוקר, שלל את טענת השנאה לנתניהו. \"חלום של כל עיתונאי זה להפיל ממשלה, להביא סיפור עיתונאי שיפיל ראש ממשלה, לא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית הוא מגיע\", אמר.
בשלב זה הוזכרו מספר תחקירים על נתניהו, בין היתר את \'ביבי-טורס\' של דרוקר ב\'חדשות 10\'. אידר הודה בפה מלא: \"אלו סיפורים שצריכים היו להתפרסם\". כספית התקיל אותו: \"בישראל היום זה היה מתפרסם?\". \"שאלה טובה\", ענה אידר, \"שאלה טובה\".
לקראת סיום הפאנל, נשאל המשתתפים לגבי היחס לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו, עליה כבר אמר כספית במהלך המפגש, כי היא מהלכת אימים על בעלה. \"אני חושב שהתקשורת צריכה פחות להתעסק עם המניירות של הגברת נתניהו, עם עוזרות הבית שלה, והרבה יותר עם ההשפעה של שרה על ראש הממשלה, הן מבחינת הדרך, המינויים\", ענה רוזן, וזכה לחיזוקים מצידו של רוזנטל וליבסקינד.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    פיששש. את זה לא "פחדת" לכתוב.מעניין
    אשל 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה וחבריך העיתונאים כ"כ פאתטים.כל הבמה שלכם ולא מצליחים להוריד את נתניהו.
    סגור
  • 6.
    יחסית למצונזר מטעם עצמו...
    ערן גפני 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמאמר השיר "אני קורא זאת עד הסוף/אבל יודע שזה בלוף", כך אני מתייחס לטורי הפרשנות של מר כספית ודומיו, כא.א. אתרוגים בע"מ וחברו לנשק עמנואל רוזן. הם טעון בכל ההערכות שלהם, הם תמכו תמיד בשמאל הישראלי ובכל מעלליו - גם הלא חוקיים, תמיד גילו סובלנות לתעלולים פוליטיים נבזיים כשאלה באו מצד שמאל ומעולם לא טרחו לחטט במערכות היחסים בין רעיות ראשי ממשלה לבעליהן (ראו מקרה לאה רבין, שעליה כתב אריה אבנרי בספרו "המפולת", כי בתקופת כהונתו הראשונה של רבין כראש ממשלה בשנים 1974-1977 היתה זו לאה רבין שלא מנעה עצמה מהתערבות בעניינים פוליטיים, שלא להזכיר את גב' אולמרט וכמובן בניו של ראש הממשלה לשעבר אריק שרון). הטענה המוזרה של אדם שמקבל טור ראשי במוסף שבת מרכזי בעיתון מרכזי, שמקבל תדיר חשיפה וזכות לומר את אשר על לבו (אם זה נגד נתניהו והימין) בלי שיפריעו בעדו, כאילו הוא ממצנזר עצמו היא מגוחכת והייתי מעז לומר אף בדויה מלבו. ראו מצב מוזר: תחת שלטון האימים של גב' שרה נתניהו ובעלה, כל 3 העיתונים המרכזיים במדינה מלאים בבעלי טורים מרכזיים שתוקפים אותה ואותו ללא הפסק ובכל נושא; ערוצי הטלויזיה והרדיו - כולל הממלכתיים לכאורה - מלאים בפרשנים וכתבים שכולם מדווחים על גב' נתניהו ובעלה באופן שלילי. האם כך נראה שלטון אימים שבעטיו פרשן מרכזי בעיתון מרכזי נאלץ "לצנזר עצמו"? באנגלית אומרים "Come on", מר כספית, על מי אתה חושב שאתה עובד?
    סגור
  • 5.
    אתה הנכס הכי גדול של נתניהו
    רבין 05/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לשחק אותה נייטרלים ולנעוץ ציפורניים בתחכום ובאיצטלה של עיתונאי כמו הרבה מחבריך . אצלך הקצף יוצא מהפה שלא לומר על חלק מחבריך כמו אמנון אברמוביץ שהשתן כבר דולף להם מהאוזניים
    סגור
  • 4.
    שמיר
    יצחק 05/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דביל: אתה הנכס הכי גדול של נתניהו
    סגור
  • 3.
    אתה כזה אובייקטיבי שבא לבכות...
    אייל 05/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הייתי סוגר את כל עולם התקשורת ובונה אותו מחדש. מה הפלא - שקרנים, מאתרגים, אובססיביים, לא אמינים בגרוש. שיסגרו את כל אמצעי התקשורת שהוקמו על יד המדינה ויקימו מחדש, ללא הטיה, ללא משוא פנים ללא אג'נדה שמאלית או התאבדותית כלשהי.
    סגור
  • 2.
    אז עכשיו אתה מבין למה נפגעות לא מתלוננות? (ל"ת)
    כי גם הן מפחדות 05/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בן, אל תצנזר את עצמך.
    שמוליק 05/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה תצנזר, אני אפחד יותר לחיות בארץ הזו. אם תצנזר, הבמה כולה תהיה של המחנה השני. שאני יודע שהם משקרים. ומצד שני לא יהיו לי איזונים. וזה מפחיד יותר מהאיום האירני.
    סגור