תקשורת ומדיה

התראה ל-Castaway: "יש לכם 48 שעות להודיע ש'הישרדות' נשארת בערוץ 10"

שוק הטלוויזיה עדיין סוער בעקבות הודעת 'רשת' על העברת הפורמט אליה. 10 לא מוותר, מאיים לתבוע את החברה הבריטית, ומכנה את המהלך "שערורייתי"
אחרי יממה של התכתשויות בין ערוץ 10 לרשת לאחר מחטף \'הישרדות\', ובבית הוורד הוציאו היום (יום ב\') מכתב התראה לחברה הבריטית Castaway, מפתחת הפורמט \'הישרדות\' והמחזיקה בזכויות השידור של התכנית.
במכתב מבקש ערוץ 10 באמצעות עו\"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, מ- Castawayלהודיע בתוך 48 שעות כי קיים הסכם תקף ומחייב בקשר לזכויות השידור של \'הישרדות ישראל\', ולאשר כי לא נחתם כל הסכם מול \'רשת\'. במידה ונחתם הסכם כזה, דורשים בערוץ 10 כי מ- Castaway לבטלו מיידית, ולא - ערוץ 10 ינקוט בצעדים משפטיים כדי למנוע את שידור \'הישרדות ישראל\' בידי גורם שאינו ערוץ 10, ולקבל פיצויים על הנזקים שעלולים להיגרם לו בעקבות כך.
עו\"ד כצמן הביע במכתב תמיהתו על המהלך הנוכחי של Castaway. \"המידע העולה מהודעות העיתונות וככל שהינו נכון, הינו מקומם ממש, לא פחות, בשים לב, בין היתר, ליחסים בין הצדדים, האמון הרב שהצדדים רחשו זה לזה וההתנהלות במהלך השנים הרבות בהן זכויות השידור, נשוא מכתבי זה, הוענקו למרשי. מדובר, במידה ולא תתקבל הכחשה מידית וברורה למידע שפורסם, במעשה שלא יעשה בין צדדים להסכם, צדדים שרחשו כבוד לצד שכנגד\".
על פי עו\"ד כצמן, ערוץ 10 \"עדיין סבור כי ייתכן ומדובר באי הבנה, תקלה ו/או במידע חסר. הוא פשוט מתקשה להאמין שכך פעל צד עסקי שהוא נתן בו אמון במהלך שנים רבות. צד שהרוויח כספים רבים כתוצאה מההתקשרות עם מרשי. צד שדיבר איתו, עד לפני זמן קצר, על המשך הפעילות העסקית... ברור כי ערוץ 10 נדהם מפרסומים אלה בין היתר, כי בין ערוץ 10 לבין Castaway קיים הסכם תקף ומחייב שלפיו זכויות ההפקה והשידור של \'הישרדות ישראל\', הן של העונות ששודרו, הן של העונה הנוכחית, והן של העונה העתידית, מוענקות לערוץ 10 ולו בלבד... היחסים החוזיים שבין ערוץ 10 לבין Castaway בעניין זכויות השידור של \'הישרדות ישראל\' הינם יחסים חוזיים ארוכים, רצופים, ומתמשכים עוד מאז 2007\".
הסעיף בו בערוץ 10 יתמקדו, הוא האופציה. במכתבו מציין עו\"ד כצמן כי \"על פי ההסכם התקף שבין הצדדים מיום 14 ביולי 2011, מוקנית למרשתי, מיום שידור הפרק האחרון של העונה המשודרת הנוכחית, תקופה של 3 חודשים לצורכי ניהול משא ומתן בלעדי מול Castaway בעניין הפקת עונה נוספת... בהתאם להסכם (סעיף 9) הרי רק כישלון בהשגת הסכם חדש בין הצדדים בתום תקופת האופציה, יביא לפקיעת האופציה... כידוע לכם היטב, בימים אלו משודרת בישראל העונה השישית של \'הישרדות\' כאשר פרק הסיום טרם שודר וקבוע רק לסוף החודש הנוכחי. בהתאם לאמור, תקופת האופציה כלל לא החלה...\".
בערוץ 10 מזהירים את Castaway מההתנהלות \"השערורייתית והפסולה\", ש\"כל בית משפט בכל מקום בעולם לא היה מקבל התנהלות כפי שבענייננו\". בערוץ גם מאשימים את החברה הבריטית בכך שהפרסומים על מעבר התכנית ל\'רשת\' \"עלול להסב לערוץ 10 נזקים עצומים, שכן בין היתר, מדובר בתכנית הדגל של ערוץ 10 שזכתה להצלחה מסחררת עד כה. יתרה מכך, עצם הפרסומים אודות העברת זכויות השידור לזכיינית אחרת - אשר זכו לכותרות בולטות, בין היתר, בעיתונות הישראלית - הינם מסבים בעצמם נזקים תדמיתיים עצומים ומהווים פגיעה חמורה בערוץ 10\".
מוקדם יותר הבוקר הודיע מנכ\"ל castaway, צ\'רלי פרסונס, כי החוזה עם ערוץ 10 הסתיים משום שהערוץ לא עמד בתשלומים מול חברתו עבור דמי הזיכיון להפקת \'הישרדות\'. \"לערוץ 10 אין אף זכויות על הפורמט של \'הישרדות\'\", אמר פרסונס. \"אנחנו מאושרים לעבוד עם \'רשת\' שאנחנו בטוחים שתעשה עבודה נהדרת\".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שערוץ 10 יפתחו פורמט
    חתן השמחה והתן 08/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחבריהם יפתחו פורמט עדיף על בסיס רעיון הישרדות ועם גיבוי משפטי שהם לא מעתיקים, כמו שעשו כוכב נולד, ושפעם אחת גם ירוויחו בוכטה ממכירת פורמט ולא רק מפרסומות על פורמט קנוי. שלא יבזבזו אנרגיה על מלחמות משפטיות עם סיכוי נמוך. שיתרכזו בלהרוויח כסף, בלי הוצאות תמלוגים על זכויות, ובלנצח את השוק. זו לא בעיה. הענף חזירי, שבע בלי סיבה ואין לו עבודה בשביל לסרב לעבוד עבור 10 בזול או להיות שותפים. מעז יכול לצאת רק מתוק. זה לא שהמתחרים כאלה גדולים.
    סגור
  • 6.
    אף אחד לא מדבר על אבוט ואמאירי (ל"ת)
    למה 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ברשת יושבים אנשי התוכן הכי גרועים בתחום וזה מ
    רונית 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהם יודעים לעשות לגנוב מאחרים
    סגור
  • 4.
    גם מלחמה מחייבת רמה מסוימת של מוסר
    גועל נפש רשת 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגנוב מתחת לאף, מאחורי הגב מותג של מתחרה זה פשוט מכוער. רשת איבדו אצלי הרבה נקודות עם המהלך האחרון והנמוך (אחרי שבשנים האחרונות איבדו עוד כמה עם השידורים המשמימים שלהם). יש להם בידיים הרבה פונציאל והם מתעקשים לטלעד אותו.
    סגור
  • 3.
    רשת ורשת החוצפה
    רועי 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שיודעים בזכיינית העלובה הזו זה לאסוף שיירי הצלחה של אחרים ראו את הגירסה החיוורת והמיותרת של ענין של זמן והדוגמאות רבות אם הישרדות תגיע לרשת היא תהפוך לעוד מוצר דהוי שנעשה על ידי אנשים שאינם מוכשרים לכלום יודעים שהם כאלו ומשם מגיעה מוטיבציית ההרס
    סגור
  • 2.
    אני קצת בשוק מההתנהגות החזירית של רשת
    יעל 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם של החברה הבריטית. ככה עושים מחטף מאחורי הגב? וגם אם נניח ערוץ 10 לא עמד במלוא תשלום החוב- ככה בלי התראה חותמים חוזה עם המתחרים? פשוט שערוריה. ורשת, איזה עלובים אתם. לא מפסיק לכם דה וויס והמרוץ למיליון? אולי במקום לגנוב מאחרים, תעשו טלוויזיה טובה ותעיפו את הפח הזה שאתם מכנים תוכניות, כמו משאבת הכסף, התכנית עם אלי יצפאן ורוקדים עם כוכבים?
    סגור
  • 1.
    ערוץ 10 באמת מזיז להם, לא! (ל"ת)
    שולי 08/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור