תקשורת ומדיה

TGI למגזר החרדי: סטטוס-קוו בעיתונות היומית; 'קול ברמה' עוקפת את 'קול חי'

'יתד נאמן' ו'המודיע' רשמו נתונים דומים השנה ביחס לשנה שלפני כן. רשתות המקומונים קורסות. ומה קורה ל'קול חי' שאיבדה 30% חשיפה בשנתיים?
סקר TGI לשנה החולפת חושף שינויים בהאזנה לתחנות הרדיו החרדיות האזוריות הפועלות במסגרת הרשות השנייה, לצד שינויים בהרגלי הקריאה בעיתונים היומיים ובעיתוני סוף השבוע.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
העיתון היומי החזק ביותר ממשיך להיות \'יתד נאמן\' המזוהה עם הזרם הליטאי. החשיפה שלו בתקופה שבין יולי 2011 ליוני 2012 עמדה על 43.5%, התחזקות קלה ביחס לשנה שלפני כן אז החשיפה עמדה על 43%, ועדיין נמוך מהחשיפה ביולי 2009-יולי 2010 - עם 44.5%.
\'המודיע\' המזוהה עם קהילת גור התחזק במקצת - מ-19.2% ביולי 2010-יוני 2011, ל-19.5% בשנה האחרונה. אבל העיתון עדיין מנסה לחזור לנתון שהיה לו בין קיץ 2009 לקיץ של 2010 – נתון של 23.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
\'המבשר\', עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני כ-3 שנים כתוצאה מהתפלגות מ\'המודיע\', רשם ירידה חדה מ-14.2% ביולי 2009-יוני 2010, ל-11.3% בשנה החולפת.
עיתוני סוף השבוע
\'יתד נאמן\' הליטאי, שקיבל בתקופת המדידה של יולי 2009-יוני 2010 חשיפה של 21.1%, ובשנה שלאחר מכן ירד ל-20%, כבש כעת את הפסגה עם 22.7%, התחזקות של 13% בשנה. \'המשפחה\' שאינו מזוהה עם אף זרם, רשם חשיפה של 22.3%, ואיבד את הבכורה ל\'יתד\', לאחר שבתקופה של יולי-2010-יוני 2011 החשיפה עמדה על 23.2%, ובשנה שלפני כן היא הייתה 24.4%.
\'המודיע\' ממשיך להיחלש: ב-2009-2010 קיבל 22.5%, ב-2010-2011 רשם 19.3%, ובשנה החולפת - 18.6%; השבועון \'בקהילה\' שאינו מזוהה עם אף זרם, ירד קלות מ-13.3% ל-12.2% בשנה האחרונה; \'המבשר\' התחזק מ-9.6% ל-10.2%; \'שעה טובה\' נטול הזיהוי ממשיך במגמת הקריסה: ב-2009-2010 קיבל 6.6%, ב-2010-2011 רשם 4.8%, ובשנה החולפת - רק 3%; ו\'יום ליום\' המזוהה עם ש\"ס שומר על הפורמה – עם 6%.
בקרב רשתות המקומונים, \'קו עיתונות דתית\' פותחת פער מ\'מרכז העניינים\', אבל שתיהן מאבדות קוראים רבים. \'קו עיתונות דתית\' המשיכה במגמת הירידה - מ-36.3% בתקופה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010, ל-34.1% בשנה שלאחר מכן, ל-28.4% בשנה החולפת. ואילו \'מרכז העניינים - לציבור החרדי\' שהתחזקה ב-20% מ-28.3% בקיץ 2009-2010 ל-34% ב-2010-2011, כמעט והתרסקה כשרשמה בשנה החולפת חשיפה של 25.9% בלבד, ירידה של 24%. עולה השאלה לאיפה נעלמו 20% מקוראי המקומונים בתוך שנה?
קיץ לוהט ברדיו
אחת הסוגיות המעניינות בתקשורת החרדית, היא הרדיו. מדובר בתחום שהולך ופורח בשנים האחרונות עם פתיחתם של עוד ועוד תחנות רדיו אזוריות. כעת המאבק על המגזר החרדי, מתמקד בין קול חי הוותיקה לקול ברמה הצעירה, עם ניצחון לצעירים.
על פי הנתונים לשנה החולפת, עולה כי קול ברמה שברה את השובר שוויון מהשנה שעברה, ופתחה פער על פי קול חי. החשיפה לקול ברמה בתקופה שבין יולי 2011 ליוני 2012 עמדה על 23.1% מול 22.2% בשנה שלפני כן, ו-20.6% שתקופה שבין יולי 2009 ליוני 2010.
מאידך, קול חי רשמה ירידה משמעותית בחשיפה לשידוריה, בתוך שנתיים. בשנה החולפת החשיפה עמדה על 19.6% מול 22.4% בשנה שלפני כן, ו-27.5% בתקופה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010, ירידה של 30% בשנתיים.
הערת המערכת
סקר TGI למגזר החרדי, מתפרס על פני שנה. בניגוד לסקר TGI לעיתונים הכלליים ולתחנות הרדיו, שכלל בשנים האחרונות בין 2,500 ל-5,000 נשאלים, ומתייחס לפרקי זמן של 6 חודשים (ינואר-יוני, ויולי-דצמבר), TGI חרדי סוקר כ-500 נשאלים, ולכן פרק הזמן אליו הוא מתייחס הוא שנתי (ינואר-דצמבר, יולי-יוני שנה שלאחר מכן).
על אף שהוא מתפרסם פעמיים בשנה, סקר TGI למגזר החרדי הוא שנתי כאמור, ולכן ההשוואה הנכונה לדעת מערכת אייס, הייתה בין השנה האחרונה שנבדקה (יולי 2011-יוני 2012) לתקופה המקבילה (יולי 2010-יוני 2011), ולא בין יולי 2011-יוני 2012 לינואר-דצמבר 2011.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רגע אחד...
    אליף 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלומר - החרדים לא מאזינים בכלל לתופעה הנקראת "רשת מורשת"? וממשיכים להאזין "בארון" לגל"צ ולתחנות מקומיות? לאאאאא.... בשביל זה הרסו את רשת א'??
    סגור
  • 4.
    טעויות באתר.
    דוד 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן יש טעויות באתר. לא מתאים לאתר מכובד
    סגור
  • 3.
    יתד חזק מאד ולא מצליחים לשבור אותו (ל"ת)
    קרב רב 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יתד נאמן במקום הראשון
    דניאל 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיתונות: יתד נאמן במקום הראשון באמצע השבוע ולראשונה גם בסוף השבוע
    סגור
  • 1.
    משפחה דווקא עלה בארבעה אחוזים
    נתי 08/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנתון על משפחה הוא פשוט שקרי. משפחה רשם עליה בשיעור של ארבעה אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. מישהו כאן הטעה את האתר. זה לא מכבד אתכם
    סגור