תקשורת ומדיה

הפרשן לענייני ערבים אהוד יערי: "צריך לסיים את הכיבוש - ואז לנהל מו"מ"

בראיון למגזין m של mako, משרטט איש 'חדשות 2' את מפת האיומים אצל השכנות. ויש גם מילה לקולגות: תפסיקו להגיד שנסראללה לא עוזב את הבונקר
אהוד יערי לא טרח לרענן את ערכת האב\"כ שלו. יותר מזה - הוא אפילו לא יודע אם יש לו אחת כזו בבית. תבינו מזה מה שתבינו על הסכנה הברורה והמידית שניצבת בפני ישראל, אבל הפרשן הבכיר לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2, ואולי הדמות הכי מהימנה על המסך בכל הקשור לעולם הערבי, לא ממש חושש מטיל כימי שישוגר לכיווננו בזמן הקרוב.
זה לא אומר שיערי לא מודאג. להיפך, אחרי 35 שנים כפרשן אנחנו תופסים אותו בתקופה שהוא מודאג בה מאוד. מודאג מהכאוס בסוריה, מהקיפאון עם הפלסטינים, אפילו מדברים שקורים מתחת לפני השטח בירדן. אבל מעל הכל, הוא מודאג ממה שקורה בשטח ההפקר שהוא חצי האי סיני, פעם יעד תיירות פופולרי והיום המקום הכי רחוק משמש ודקלים. \"סיני זה בור שחור עם פוטנציאל פיצוץ מקומי שיש לו משמעות אסטרטגית מרחיקת לכת, ואני לא משתמש במילים האלה לעתים קרובות\", מזהיר יערי. \"המקום הזה הוא כרגע חולה אנוש שדורש טיפול דחוף. זה לא מישהו שיכול לשכב בפרוזדור\".
ביום ראשון האחרון קיבלנו תזכורת מטלטלת לדבריו של יערי, כאשר טרוריסטים מזוינים חדרו לתחנת משטרה מצרית בצפון חצי האי, רצחו 16 שוטרים וחיילים מצרים, גנבו נגמ\"ש ומשאית שאותה מלכדו בחומרי נפץ, ופרצו את הגבול עם ישראל, בסמוך לכרם שלום.
בזמן שהמצרים והישראלים מנסים להבין איך זה קרה ומי אשם, הוא כבר מונה שורה ארוכה נוספת של תסריטי אימה, שבעיניו רק מחכים להתרחש. \"יש להם בסיני טילי קרקע-אוויר מתקדמים, יש טילי נ\"ט דור שלישי, ומספיקים שניים-שלושה בדואים עם טנדר כדי ליצור בקלות פעולת טרור שיש לה משמעות שהולכת הרחק מגבולות סיני. נוכל לראות מסיני התקפה כמו שראינו של 35 מחבלים עם חצי טון חומר נפץ לעבר ישראל. נוכל לראות נשק נ\"ט יורה לעבר ספינה שנכנסת או יוצאת לתעלת סואץ, וזה בכלל לא חשוב אם זה מטביעים את הספינה או רק שורטים לה את החרטום. המשמעות ברורה ואלה דברים שיכולים לקרות בקלות. יש בסיני יש היקוות של פוטנציאל פיצוץ\".
הראיון המלא יפורסם הערב (יום ה\') במגזין סוף השבוע של mako. למגזין m - לחצו כאן.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    יללה סבא תפרוש, עבר זמנך (ל"ת)
    ברנע 08/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    "הדמות הכי מהימנה על המסך"???? (ל"ת)
    אין על עודד גרנות! 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הלו אייס! הפכתם מקדם מכירות של מאקו? או סתם
    פובליסיטי 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפעמתם מהגיגי הקשקשן?
    סגור
  • 8.
    עודד שחר
    אנונימי 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לו אני מאמין.
    סגור
  • עודד שחר הוא בעצם טוקבקיסט בתשלום (ל"ת)
    תגרן קטן קומוניסט 08/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    כיבוש בראש שלך כלכך מיושן פתטי (ל"ת)
    דחדח 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כשהוא כבר עובד, מוריד סרטון אלקאעדה מיו טיוב
    בתחום 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומשחיל אייטם
    סגור
  • 5.
    מדובר בפרשן חשוב (ל"ת)
    כלנית 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יהיר ארוגנטי שחצן ובלתי נסבל (ל"ת)
    תמיר 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תזכרו את ארץ נהדרת. פרשן שהערכותיו מתבדות
    נאוה 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וניתוחיו מופרכים. יכול לומר בתוך דקות דבר והיפוכו. כבר קבר את אסד ואחר כך התפעל מהצלחותיו. הכל הכל רק פוזה.
    סגור
  • 3.
    אהוד יערי סוס מת! ואדם קטן מאוד! (ל"ת)
    רמי 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רמי חמור מת! ואדם טיפש גדול! (ל"ת)
    רמי האהבל 08/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מישהו מכם מכיר את אופיו האמיתי של מטיף המוסר
    רני 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיש הזה בעל האופי המחורבן ביותר שפגשתי מטיף מוסר לכל העולם אבל בחייו האישיים רחוק בלשון המעטה לקיים את מה שהוא מטיף לסובבים אותו כמו שכבר פורסם בנו הודיע שהוא עוזב את היהדות ומתנצר ועל אשתו הראשונה חווה יערי חבל להרחיב את הדיבור. זה מה שנקרא בא ממשפחה טובה. האיש הזה מחנך כל אדם שהוא רואה ומטיף מוסר לכל אדם שעובר על ידו. חביבי. טול קורה מבין עינך.
    סגור
  • 1.
    לא למהר עם התואר "בכיר"
    ערן גפני 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, אהוד יערי משמש פרשן לענייני ערבים מאז אמצע שנות ה-70, אבל לא הייתי ממהר להכתיר אותו בתואר "בכיר" הפרשנים, משום שהוא כמו שהוא - פרשן, כלומר: מפרש דברים לפי ראות עיניו ולפי השקפתו. יערי מעולם לא נחשד בימניות (אחרת לא היה משמש בתפקידו, ודי לחכימא), לכן יש לקחת את דבריו על ה"כיבוש" כמו שהם: הבעת השקפה פוליטית פרטית שאינה ניזונה משום עובדה אובייקטיבית. ועוד: כמו רבים אחרים במקצועו, יערי שימש תמיד שופר לאלה שהתעלמו מהמפלצות שצמחו מול עיניהם: הטרור האש"פי, הטרור החמאסי והטרור החיזבאללוני. כמו כן, הם קידשו את חוסר המעש הישראלי מול איומים אלה וטרחו להטיל אימים על הציבור על האסונות הנוראים שיפלו על ראשו אם -חלילה - ישראל תנקוט יוזמה התקפית (בניגוד לנסיגה, שכמובן נבחרה באופציה ברוכה על ידי יערי וחבריו). מכאן שעדיף לקורא ולמאזין לקרוא את העובדות בלבד, כי הפרשן ה"בכיר", מסתבר, לא חכם יותר מהמאזין או הקורא הממוצע.
    סגור
  • ערימה של שטויות
    קורא 08/2012/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שקורא את ספריו רואה שלא רק שלא התעלם מכל האיומים סביבנו, אלא גם תיאר אותם במדויק וחזה תהליכים לטובה ולרעה. הכי קל לפסול אדם כי הוא שמאלי/ימני, אבל אם אהוד יערי מודאג, אני מודאג מאוד.
    סגור