תקשורת ומדיה

מוסא חסדייה עוזב את הלא TV; זיאד אל עומרי יחזיק ב-31% ממניות הערוץ הערבי

בעלי משרד הפרסום סקטורס-אל בוסתאני הודיע כי הסיבה לעזיבה היא ריבוי שותפים בערוץ, אבל רק לאחרונה נשמעו נגדו טענות על ניגוד עניינים לכאורה
מוסא חסדייה (יח"צ) (צילום יח"צ)
עם או בלי קשר לביקורת שספג , המנכ\"ל והבעלים של משרד הפרסום \'סקטורס - אל בוסתאני\' מוסא חסדייה, עוזב את הערוץ הייעודי בערבית הלא TV, ומוכר את מניותיו (15.4%) לאיש העסקים זיאד אל עומרי מקבוצת \'רנד\', שיחזיק מעתה ב-31% ממניות הערוץ. חסדייה מצהיר כי ימשיך לעבוד עם הערוץ מבחוץ - כבעלים של משרד פרסום.
קבוצת הלא TV כללה משקיעים ויזמים ערבים ויהודים - סקטורס, בסאם ג\'אבר, רנד, לב גליל, ענני תקשורת, ביסאן הפקות, ג\'עפר פרח, זכיינית ערוץ 2 רשת, רן אדליסט, ניוסאונד, ועמי הולנדר. הרכב המניות בערוץ הלא לאחר השינוי יורכב כך: רנד - 31.17%, לב גליל - 15.59%, בסאם ג\'עבר פנורמה - 15.28%, ענני תקשורת - 10.57%, רשת - 10.57%, ביסאן תקשורת - 9.33%, ג\'עפר פרח - 2.50%, רן אדליסט - 2.50%, עמי הולנדר - 2.50%.
חסדייה מסביר כי \"ריבוי שותפים בערוץ, מפריע לדעתי לערוץ להתרומם ולממש את המטרה לשמה הוא נועד, להוות כלי תקשורת מרכזי לאוכלוסיה הערבית וכלי מדיה למפרסמים ופרסומאים שפונים למגזר. עתה כאשר אל עומרי הוא בעל המניות הגדול בערוץ, אני מאמין שהערוץ ייהנה מתנופה חדשה ויצליח לממש את מטרותיו\".
בעקבות העברת המניות, תוקן גם הסכם המייסדים בערוץ שמאפשר לקבוצת בעלי המניות המחזיקים 51% מהמניות לקבל החלטות עקרוניות שיאפשרו את ניהול הערוץ. שינוי הסכם המייסדים ותקנון החברה יאפשר לבעלי המניות לקבל החלטות לפי רוב ולא בקונצנזוס. בנוסף, הודיע יו\"ר הדירקטוריון בהתייעצות עם בעלי המניות שימנה בקרוב מנכ\"ל חדש לערוץ.
חסדייה: בעלים של משרד פרסום, עיתון וערוץ טלוויזיה
מאידך, יש לציין כי בדירקטוריון לא היו שבעי רצון מניגוד העניינים לכאורה בין תפקידו של חסדייה כבעל מניות וחבר דירקטוריון, לבין היותו בעלים של משרד פרסום שעובד עם הערוץ, לצד היותו בעלים של אחד העיתונים החזקים במגזר הערבי - כול אל ערב. גורמים ביקרו את התנהלותו של חסדייה שלטענתם, מאז סיום תפקידו של המנכ\"ל ג\'וזף אטרש לפני מספר חודשים, קיבל לידיו סמכויות נוספות שהפכו אותו מחבר דירקטוריון מן המניין לכזה שחשוף לכל, כאשר החשש שנבע הוא מכך שחסדייה זוכה להיפגש עם הלקוחות שלהם תחת הכובע של הערוץ הערבי, תוך כדי שהוא מנהל במקביל משרד פרסום עם לקוחות מתחרים.
פרסומאי בכיר במגזר אמר לאייס: \"הייתי צריך לבטל קמפיינים שעבדנו עליהם משום שחסדייה היה חשוף לתוכניות של הלקוחות שלנו ונכנס לפרטי פרטים - הוא כבר מתנהל באופן עצמאי, ללא המנכ\"ל שיצא מהתמונה וכעת כבר קובע פגישות ישירות עם הלקוחות\". בעלים של משרד פרסום במגזר הערבי אמר לאייס: \"חוסר ההפרדה בין משרד פרסום לצינורות מדיה הוא בעייתי. חסדייה מייעץ ללקוחות על המדיה ומצד שני מוכר להם אותה - זה להעביר את הכסף מכיס ימין לכיס שמאל. אין שום ספק שזה עלול לאיים על הענף מצד אחד ועל האתיקה המקצועית מצד שני - יש כאן תוהו ובוהו\".
בהודעה שהופצה בצהריים, מודים בערוץ הלא TV כי \"חסאדייה הודיע שהוא מסכים להעביר את מניותיו לעומרי ובכך להדוף את הביקורת עליו בשוק הפרסום הערבי. הטענות התמקדו בבעלות הצולבת שלו במשרד פרסום ובמדיה מובילה של עיתון, אתר אינטרנט וערוץ טלוויזיה\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יושר
    מכיר את מוסא 08/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוסא לא המציא את היושר כנראה לא יכול להרויח עמלה של 80% מהטלויזיה החליט לעזוב. הוא בניגוד עניינים בוודאות. לקוחותיו יעברו יחזרו לפרספ בעיתונות היכן שמוסא יוכל לגנוב חופשי הכל.
    סגור
  • אוי ואבוי (ל"ת)
    מפרסם 08/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    השותפים עסוקים בלריב כל היום, נראה רע מאוד (ל"ת)
    ביסאן תשקורת 08/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הערוץ כישלון אמיתי, משעמם, ירוד חומרים קנויים
    מקור פנימי 08/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסדיה פשוט הבין ראשון וברח
    סגור
  • 1.
    מה עם דין וחשבון ללקוחות שלו?
    צריך לשים לזה סוף 08/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כלום לעומת הדין וחשבון שהוא חייב עכשיו לתת ללקוחות שלו לאחר ששרף להם את כל הכסף בערוץ הזוי שאף אחד לא ראה- תראו את דוחות יפעת ותבינו מי פרסם שם. בזק, מכבי, תנובה, מחסני תאורה, סופר פארם.. מעניין מה משותף למפרסמים הבלעדיים בערוץ?
    סגור
  • העסק מתרסק (ל"ת)
    נקסט 08/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור