תקשורת ומדיה

זעם בקול ישראל בערבית: כתב ערבי לא הורשה להיכנס לטקס פרס ביטחון ישראל

שעה לפני האירוע נמסר לויסאם ג'אבר המסקר את בית הנשיא כי לא יוכל להיכנס לאירוע. גורמים: "בגלל המוצא שלו". משרד הביטחון: "נבדוק את הנושא"
DELETE (צילום צילום מסך חדשות ערוץ 2)
האם כתב המחזיק בתעודת לע\"מ, לא יכול לסקר אירוע בנושא ביטחון? לאייס נודע כי ויסאם ג\'אבר, כתב קול ישראל בערבית המכסה את בית הנשיא, לא הורשה לסקר את טקס פרס ביטחון ישראל שהתקיים אתמול (יום ב\') בבית הנשיא בירושלים. בקול ישראל בערבית החליטו בעקבות כך להחרים את בית הנשיא ולא לסקרו בשלב זה.
פרס ביטחון ישראל הוענק השנה למפתחי מערכת יירוט הטילים \'כיפת ברזל\'. לפני כשבוע העבירה דוברות בית הנשיא הודעה לכתבים המסקרים אותו, כי סיקור האירוע הוא באחריות משרד הביטחון, ואף הומלץ למערכות התקשורת השונות לשלוח לטקס את הכתבים הצבאיים שלהם - המחזיקים בסיווג ביטחוני גבוה שמאפשר להם להיכנס לאירועים מסוג זה.
הכתב הצבאי של קול ישראל בערבית, אייל עלימה, לא יכול היה להגיע לאירוע, ובמערכת הוחלט לשלוח את ג\'אבר, שלו הכרות ארוכה עם בית הנשיא. פרטים על כך הועברו למשרד הביטחון כבר ביום חמישי, ולדברי גורמים בתחנה, לג\'אבר נמסר כי הוא הוכנס לרשימה הכתבים שקיבלו אישור כניסה.
אתמול יצרה המערכת קשר עם משרד הביטחון לוודא כי שמו של הכתב ברשימה, ואז התעוררה בעיה, שבסופה התברר כי ג\'אבר לא יוכל להיכנס לאירוע, בגלל הסיווג הביטחוני שלו, והומלץ לו לא להגיע למקום. עוד נמסר אתמול כי לאירוע נכנסו רק כתבים צבאיים, אולם יש לציין כי הדבר אינו מדויק: את קול ישראל ייצג במקום כתב תורן ולא הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, ואילו מג\'רוזלם פוסט הגיעה הכתבת המסקרת דרך קבע את בית הנשיא.
ההחלטה מעוררת זעם רב ברשות השידור. גורם ברשות אמר לאייס כי \"נכון שאירועים כאלה בדרך כלל מאד סודיים, אבל לא משדרים מאירועים כאלה דברים שאסור לשדר, כי הרי זה כפוף לצנזורה. נכון שלאירוע פרס ביטחון ישראל מגיעים אנשי צללים ממערכת הביטחון, אבל מה - הכתב יהרוג אותם? ברור שזה קשור למוצא שלו\".
גם בקרב ועד עיתונאי קול ישראל הדבר עורר זעם. יו\"ר הוועד, איאד חרב, אמר לאייס: \"אנחנו רואים את ההחלטה לא לתת לוויסאם ג\'אבר להיכנס לאירוע בחומרה רבה. לא ייתכן שכתב שמכסה את בית הנשיא כל כך הרבה שנים, פתאום מוחרם. שמשרד הביטחון יפסיק עם הדברים האלה - מדובר בעיתונאי מוכר. זה צעד טיפשי ואין לו מקום בחברה דמוקרטית, ובמיוחד במדינת ישראל הקוראת לשוויון. אנחנו אנשי תקשורת ואין הבדל ביננו לבין עיתונאים אחרים. אנחנו קול ישראל, לא קול פלסטין, ויש לזכור שהוא מחזיק בתעודת לע\"מ שמאושרת על ידי השב\"כ\".
תגובות
מרשות השידור נמסר: \"אנו לא מגיבים למקרה\". ממשרד הביטחון נמסר: \"מערכת הביטחון תבדוק את הנושא בשיתוף עם בית הנשיא ויופקו הלקחים המתאימים\".
מבית הנשיא נמסר: \"כל האירועים הציבוריים פתוחים לתקשורת הרחבה, הן המקומית והן הבינ\"ל, אולם אישורי הכניסה לטקס פרס ביטחון ישראל – מאחר ומדובר באירוע בעל אופי ביטחוני רגיש - ניתנים על ידי משרד הביטחון, ולבית הנשיא אין נגיעה לכך\".
בבית הנשיא ביקשו להדגיש עוד כי \"כל כתבי בית הנשיא התבקשו על ידינו מראש להירשם במשרד הביטחון וכי אישורי כניסה יינתנו רק לאחר בדיקה קפדנית של בית הנשיא ובאישור משרד הביטחון בלבד\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בית נשיאי ישראל
    יהודי גאה 09/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הביטחון יודע מדוע הכתב לא הורשה להכנס.זה יכל לקראו גם לכתב יהודי.יפה הנפש המדובר בביטון נשיא ודמויות בכירות.יש לציין כי אסור לקול ישראל להחרים את בית הנשיא על פי חוק.לתגובת 1+2 האם שמעתם על רצונות ונסיעות של ערבי ישראל לבקר בסוריה לדוגמא? האם אתם יודעים איזה אופי של קריאות השתמשו ערבי ישראל בהפגנות שלהם נגד המדינה?אתם יודעים מה עשו במגזר הערבי במלחמות ישראל ?תתעוררו רבותי ותנו למשרד הביטחון לעשות את העבודה שלו למען ביטחון ישראל כולה יהודם וערבים.
    סגור
  • 4.
    אין כניסה
    בושה 09/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה צריך להיות כל הכבוד לכוחות הבטחון הקץ לשלטון השמאלני הקיצוני
    סגור
  • 3.
    גם ברשות לא נותנים לכתב ישראלי להכנס
    אני 09/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תפסיקו להיות יותר קדושים מהפופ אנחנו מוקפים ואתם חושבים שאנחנו בשוויץ
    סגור
  • 2.
    על כל העתונאים האחרים היה להחרים את האירוע.
    עזרי קרליבך 09/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו הדרך היחידה להילחם בגזענות - להחרים את המחרימים.
    סגור
  • 1.
    מדינה יהודית ודמוקרטית עלאק (ל"ת)
    מדינת כל גזעניה 09/2012/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור